Jump to content

Nieuwjaarsbijeenkomst High-endforum 2019

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

12 hours ago, mumsoft said:

Ik ga er nog wat voor plannen, want misschien lukt het toch. Maar wat niet meewerkt is jouw plekje. Tenminste, gezien het ov.

Mocht dat echt een probleem zijn, het is voor mij een kleine moeite om bv via het station in Boxtel te rijden. Mochten er meer mensen gebruik willen maken van mijn taxidiensten, laat maar weten via pm.

2 hours ago, edwin16 said:

Mocht dat echt een probleem zijn, het is voor mij een kleine moeite om bv via het station in Boxtel te rijden. Mochten er meer mensen gebruik willen maken van mijn taxidiensten, laat maar weten via pm.

Dank, maar voor zo ver het er nu naar uitziet (jongelui! ontleed deze zin!), kan ik vanuit Delft al meerijden. Nu alleen nog even regelen dat de familie meewerkt, en dat schiet al op.

1 hour ago, vintagemod said:

Is het nog zin vol om deze bijeenkomst te houden.

mvg wol

Voor die wél willen komen wel (denk ik).

Ik kan in ieder geval een aantal verschillende digitale oplossingen laten horen. van goedkoop (ca. € 70,- incl DAC) t/m behoorlijk duur (ca. € 3000,-). Ook de verschillen tussen CD, spelen vanaf NAS en Tidal kunnen we zo beluisteren. En verschillen met dezelfde apparatuur maar met verschillende aansluitingen. Ook leuk. 

Maar ik denk dat de anderen ook leuke dingen kunnen laten horen. En die gaan voor.

Voor die tijd eens een overzicht van de apparatuur en een programma maken.

5 hours ago, vintagemod said:

Leobus,dat geouehoer van jullie ben ik zat,mij zie je niet meer  op dit forum .

tot ziens

Beste Wol,

Als jij je eerst aanmeldt voor de bijeenkomst, je dan weer afmeldt en daarna vindt dat de bijeenkomst misschien niet meer door hoeft te gaan, vind ik dat storend en ga dat dan doordrammen noemen. Als jij dat dan weer storend vindt, mag je je eigen gedrag ook wel even nakijken.

Van mij hoef je je niet terug te trekken, maar belijk je eigen gedrag a.u.b. ook even.

groet,

Leobus

Edited by leobus

• Members

Poeh, jullie leggen Wol wel het vuur aan de schenen... 

Ik denk dat hij meer doelde op dat hij ook 2 dagen bij ons zit op 8 en 9 december, daar gaat hij op zeker ook Cock spreken!

Als het trouwens een beetje lukken wil zal ik ook proberen de 19e langs te komen, een keer niks hoeven organiseren is ook wel eens wat. Dat het streaming betreft, wat maakt het uit? Lijkt me ook wel eens een keer leuk. Ik ben dan alleen net terug uit Kaapstad en wil wel een slag om de arm houden kwa fut. De week erna vlieg ik weer naar de US, dus een beetje druk is het wel in die periode.

Is dat vakantie of zakelijk Marco? In ieder geval heb ik er zin in. Ik hoop dat er ruimte is om een andere DAC uit te proberen op mijn Auralic. Ik heb inmiddels een minpunt bij de Mini geconstateerd en ik vind hem soms toch wat “scherp”. Niet op al het materiaal, maar soms helt het toch wat naar “links” .

• Members

Vakantie? Wat is dat? 🤪

Kaapstad is half prive, ik ga daar ook mijn oudste dochter een week lastig vallen, die studeert daar.

VS is weer volledig zakelijk, daar heb ik samen met Thomas Blumenhofer een project lopen voor een prive studio welke we met de vrije hand vanaf de grond moeten opbouwen. Ik denk dat dit een project van 2 jaar gaat worden, dus er komen nog wel een paar tripjes bij denk ik zo.

Die kant gaat mijn werk trouwens steeds meer op. Wel steeds vaker van huis, maar ik zou geen andere baan kunnen wensen!

• 2 weeks later...

Over ruim een maand is het zo ver, moeten we niet alvast een programma gaan maken?

Ik stel voor:

9:30 - 10:30 opbouwen met de mensen die daar zin in hebben.

10:30 uur verzamelen, koffie en bijpraten.

11:00 - 12:30 eerste sessie (b.v. low cost systeempjes)

12:30 - 13:30 lunch

13:30 - 15:00 tweede sessie (b.v. duurdere systemen)

15:00 - 15:30 koffie of wat anders te drinken

15:30 - 17:00 derde sessie (b.v. vergelijk Tidal/ streaming van NAS / CD)

17:00 - 17:30 opruimen

18:00 - … samen gaan uit eten.

Tis maar een voorstel.

Uiteraard moeten we om te voorkomen dat het een chaos wordt, per sessie een plannetje van aanpak maken. Ik denk dan aan apparatuur- en muziekkeuze.

Ik maak me alleen wat zorgen over het opbouwen. Ik wil de Auralic daarom best een paar dagen eerder komen brengen. Mag je er nog mee spelen. Ik stel wel wat bekende muziek voor. Trouwens als ik van te voren weet wat er gespeeld wordt dan probeer ik het wel uit op Tidal 

12 hours ago, carl said:

Ik maak me alleen wat zorgen over het opbouwen. Ik wil de Auralic daarom best een paar dagen eerder komen brengen. Mag je er nog mee spelen. Ik stel wel wat bekende muziek voor. Trouwens als ik van te voren weet wat er gespeeld wordt dan probeer ik het wel uit op Tidal 

Dat opbouwen is nog altijd goed gekomen, dat zal nu ook wel. Het meeste van de set is aanwezig, desnoods pakken we de DM2a's mocht het met de speakers onverhoopt mis gaan. Verder alleen wat meubels verplaatsen, maar dat is prioma te doen.

Dat je de Auralic eerder komt brengen is prima, dan kan ik hem in het netwerk werkend maken.

11 hours ago, Groovy said:

Mooie planning maar ik zal al eerder weg gaan.
Ik vind het wel leuk om er een paar uur bij te zijn.

Op zich ook geen probleem, je kunt kiezen waar je bij wilt zijn. Daarom is een programma denk ik wel handig. 

Ik stel voor om de Auralic van Carl in de tweede sessie te doen. Evenals mijn PC met Pink Faun dac. De eerste sessie is dan meer voor Raspberry e.d. streamers. Waar overigens ook prachtige resultaten mee haalbaar zijn.