Jump to content

Nieuwjaarsbijeenkomst High-endforum 2019

WanFie
 Share

Recommended Posts

9 hours ago, Hans van Liempd said:

Op zich ook geen probleem, je kunt kiezen waar je bij wilt zijn. Daarom is een programma denk ik wel handig. 

Ik stel voor om de Auralic van Carl in de tweede sessie te doen. Evenals mijn PC met Pink Faun dac. De eerste sessie is dan meer voor Raspberry e.d. streamers. Waar overigens ook prachtige resultaten mee haalbaar zijn. 

Ik zou dan jouw Pink Faun ook wel eens willen horen op mijn streamer. Dan heb ik wat meer zicht op wat een goede DAC doet op mijn streamer. 

Edited by carl

14 hours ago, carl said:

Ik zou dan jouw Pink Faun ook wel eens willen horen op mijn streamer. Dan heb ik wat meer zicht op wat een goede DAC doet op mijn streamer. 

Alvast één punt voor in de planning.

1 hour ago, vintagemod said:

Als ik kom?neem ik ik wel een paar voodoo spulletjes mee.,ik hoop Dan wel dat Cock niet booos wordt op mij,en Carl ook niet 😊

Kom je nou wel, of kom je nou niet ?

Ik had je naam doorgestreept omdat je niet zou komen.

Edited by Hans van Liempd

On 12/15/2018 at 8:47 AM, vintagemod said:

Als ik kom?neem ik ik wel een paar voodoo spulletjes mee.,ik hoop Dan wel dat Cock niet booos wordt op mij,en Carl ook niet 😊

Carl wordt niet zo vlug boos hoor Wiel en Cock volgens mij ook niet.  Maar laat eerst eens horen aan wat voor een Voodoo je denkt. Kunnen we alvast thuis wat experimenteren. 

4 hours ago, mumsoft said:

Misschien handig kort te vermelden waar de aanpassing uit bestaat?

In dit geval alleen een overzichtelijkere indeling van de pagina en het programma toegevoegd.

Iets meer inbreng zou nog wel mogen.

2 hours ago, mumsoft said:

Je bedoelt qua apparatuur? Ik heb weleens met mijn Olive gesleept, maar die was compleet van slag bij aankomst.En raspjes heb je al genoeg, geloof ik.

Je DAC misschien voor MQA? Raspberry's heb ik zelf 2, maar iets met een ander geluidskaartje, lineaire voeding zou best mogen.

• 2 weeks later...

Over ruim twee weken is het zo ver. Ik stel toch voor dat we nu de feestdagen voorbij zijn eens wat concreter gaan worden.

Misschien wil Sodejuu vlaaien meebrengen? Dat is toch een beetje traditie geworden. 

De koffie en lunch (soep en voor ieder een paar broodjes) zullen wij verzorgen. Ook voor frisdranken e.d zullen we zorgen. 

Wanneer we dus wat lappen voor de vlaaien is het wat mij betreft prima.

Ik zal ook eens proberen het programma wat in te vullen.

Openingspost aangepast met:

Voorstel sessie-invulling:

Sessie 1

1. wennen aan de klank van de samengestelde set en misschien nog wat tunen (o.a. opstelling)

2. beluisteren van de Daphile PC met budgetdac van Kappa7

3. beluisteren Raspberry Pi met Behringer externe geluidskaart.

4. Beluisteren Raspberry Pi met Pifi Dac.

5. Beluisteren Raspberry Pi met PinkFaun DAC via USB. 

Sessie 2

1. Beluisteren Auralic streamer van Carl

2. beluisteren laptop met Antilope DAC Leobus

3. Beluisteren Windows PC met PinkFaun DAC via i2s.

Sessie 3

1. vergelijken muziek van NAS, USB stick, externe HD en CD speler.

2. vergelijken muziek van NAS en Tidat of Qobuz.

3. ??

5 minutes ago, mumsoft said:

Graag vegetarisch, die soep.

Er staat waarschijnlijk nog wel wat voor je in onze vriezer. Tenzij we allemaal vegetarisch willen, dan maken we een pan vers.

Misschien nog een punt. Ik neem aan dat niet iedereen weet waar hij moet zijn.

Willen de deelnemers mij een berichtje sturen met hun Emaildres. Dan kan ik mailtjes versturen, wat handiger is dan 12 keer een PM sturen. De emailadressen van de anderen komen in de mail in BCC en zijn dus niet voor iedereen leesbaar.

De bakker waar ik eerder de vlaaien kocht is afgelopen april gestopt met de zaak. Ik kan wel bij een andere bakker vlaaien halen. 
De beroemde Christoffeltaart is er dus niet meer zoals jullie die gewend waren. ik kan vragen of deze bakker die ook in het programma heeft.
Of jullie moeten aangeven welke vlaaien jullie willen hebben.

On ‎1‎/‎2‎/‎2019 at 9:40 PM, Hans van Liempd said:

Misschien nog een punt. Ik neem aan dat niet iedereen weet waar hij moet zijn.

Willen de deelnemers mij een berichtje sturen met hun Emaildres. Dan kan ik mailtjes versturen, wat handiger is dan 12 keer een PM sturen. De emailadressen van de anderen komen in de mail in BCC en zijn dus niet voor iedereen leesbaar.

Ik heb pas 3 berichtjes (voor 4 man) binnen. Komt de rest niet ?

13 hours ago, Sodejuu said:

De bakker waar ik eerder de vlaaien kocht is afgelopen april gestopt met de zaak. Ik kan wel bij een andere bakker vlaaien halen. 
De beroemde Christoffeltaart is er dus niet meer zoals jullie die gewend waren. ik kan vragen of deze bakker die ook in het programma heeft.
Of jullie moeten aangeven welke vlaaien jullie willen hebben.

Die Cristoffel was wel errug lekker. Misschien heeft de nieuwe bakker deze ook?

Met twee vlaaien hebben we zeker genoeg lijkt mij.