WanFie Posted 7 november 2018 Author Report Share Posted 7 november 2018 Incl kastje, voeding en SDkaart met voorgeinstaleerde software... €39,20. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 november 2018 Report Share Posted 7 november 2018 (edited) 5 hours ago, mumsoft said: Wat jij goedkoop noemt zeg. "Minst kostbaar" komt beter in de richting. Die raspjes heb je al voor een paar tientjes, behuizinkje erbij, mischien een dacje er bovenop, wellicht een dikke voeding nog (maar dat hoeft dus allemaal niet), en klaar ben je. Verbinding via wifi of ethernet, beeldscherm (of niet) via hdmi, en dan heb je nog een stuk of 4 usb-aanslutingen. Ik ben er aan begonnen omdat ik Tidal niet aan de praat kreeg op mijn Conrad media-playertje, waar ik overigens erg tevreden over was. Die zat in dezelfde prijsklasse. Een rasp is heel gemakkelijk naar je hand te zetten en de gedachte erachter is heel fijn. Die merk ik bij Apple niet. En leuk speelgoed, maar meer niet? Een game-changer, een paradigma shift, dàt is het. Het is gewoon niet mijn ding Marc. Als ik iets wil, dan het liefst gelijk goed. Dan maar even sparen. Mijn huidige Mac mini werkt perfect. Het aardige is Apple heeft de prijs niet eens verhoogd mijn vorige was ook iets van €860. maar je krijg nu wel meer waar voor je geld. Verder snap ik jullie niet echt. Edited 7 november 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 november 2018 Author Report Share Posted 7 november 2018 44 minutes ago, Tubejack said: Het is gewoon niet mijn ding Marc. Als ik iets wil, dan het liefst gelijk goed. Dan maar even sparen. Mijn huidige Mac mini werkt perfect. Het aardige is Apple heeft de prijs niet eens verhoogd mijn vorige was ook iets van €860. maar je krijg nu wel meer waar voor je geld. Verder snap ik jullie niet echt. Een garantie, dat iets beter werkt naarmate 't duurder is ken ik niet. Eerder andersom. Overigens werkte mijn RPi binnen 'n kwartier. En doet alles meer en beter dan ik had verwacht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 november 2018 Report Share Posted 7 november 2018 (edited) 1 hour ago, Hans van Liempd said: Een garantie, dat iets beter werkt naarmate 't duurder is ken ik niet. Eerder andersom. Overigens werkte mijn RPi binnen 'n kwartier. En doet alles meer en beter dan ik had verwacht. Ik snap echt niet, dat als je zulke mooie spullen hebt zoals velen hier. Dat het geluid moet komen uit een computertje van een paar tientjes. En dan al tevreden met 16 bit van Tidal. Het zal wel aan mij liggen. Ik start Qobuz nog eens op Where the river goes web erg toepasselijke titel van Wolfgang Muthspiel op het mooie ECM label 24/88.1 Edited 7 november 2018 by Tubejack typo Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 november 2018 Author Report Share Posted 7 november 2018 37 minutes ago, Tubejack said: Ik snap echt niet, dat als je zulke mooie spullen hebt zoals velen hier. Dat het geluid moet komen uit een computertje van een paar tientjes. En dan al tevreden met 16 bit van Tidal. Het zal wel aan mij liggen. Ik start Qobuz nog eens op Where the river goes web erg toepasselijke titel van Wolfgang Muthspiel op het mooie ECM label 24/88.1 Zoals al een paar keer gezegd... Voor de set in de huiskamer die alleen voor achtergrondmuziek gebruikt wordt. Verder, mis ik weinig aan high res. De muziek vind ik nl belangrijker dan de opnamekwaliteit. Zeker wanneer het in 16 bit goed is opgenomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 november 2018 Report Share Posted 7 november 2018 (edited) 17 minutes ago, Hans van Liempd said: Zoals al een paar keer gezegd... Voor de set in de huiskamer die alleen voor achtergrondmuziek gebruikt wordt. Verder, mis ik weinig aan high res. De muziek vind ik nl belangrijker dan de opnamekwaliteit. Zeker wanneer het in 16 bit goed is opgenomen. Het gaat allang niet meer, alleen over jou Hans. Ik meen dat mensen van dit forum zich bezig houden met zo' n goed mogelijke geluidkwaliteit. Althans dat was tot voor kort toen velen zich alleen met analoog bezig hielden. Kosten en/of moeite werden gespaard voor een nieuw arm of element. Maanden werd er over gedebatteerd, waarna menigeen toch uiteindelijk zijn eigen ding deed (dat even terzijde.) Nu zou RPI en 16 bit genoeg zijn? Kom op zeg, daar begint het pas Ok Spotify is eigenlijk het beginpunt... Edited 7 november 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 7 november 2018 Report Share Posted 7 november 2018 Nou Jack ook voor een goede kwaliteit ben je bij de raspberry aan het goede adres. Voor muziek of beeld heb je niet zo veel rekenkracht nodig en de raspberry kan dat gewoon prima. Ook op hoge resolutie inclusief DSD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 november 2018 Report Share Posted 7 november 2018 Mooi, maar ik heb het op dit forum nog niet zien werken. Mijn mini + software doet het prachtig. De bediening met een iPad is fijn Eigenlijk niets meer te wensen George Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 november 2018 Report Share Posted 7 november 2018 1 hour ago, Tubejack said: Het gaat allang niet meer, alleen over jou Hans. Ik meen dat mensen van dit forum zich bezig houden met zo' n goed mogelijke geluidkwaliteit. Althans dat was tot voor kort toen velen zich alleen met analoog bezig hielden. Kosten en/of moeite werden gespaard voor een nieuw arm of element. Maanden werd er over gedebatteerd, waarna menigeen toch uiteindelijk zijn eigen ding deed (dat even terzijde.) Nu zou RPI en 16 bit genoeg zijn? Kom op zeg, daar begint het pas Ok Spotify is eigenlijk het beginpunt... Ja, daar begint het. Net zoals het begint bij een platenspeler, of een cd-speler. Een bron. Zet daar een behoorlijke voeding bij, een goede dac, een goede versterker, een paar goede boxen: tada! Dan dondert het niet dat er zowat niks in zit, integendeel, dat is juist een voordeel, kan de structuurinformatie ook beter doorkomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 november 2018 Report Share Posted 7 november 2018 Pearl??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 november 2018 Report Share Posted 8 november 2018 O, wacht, dat zal een Pass koon zijn, denk ik? Iets met draaitafels. Maar jij hebt toch zelf een Rasp, dus hoezo zou een goede voeding niks zijn? En waarom is een Rasp niet goed ontworden? Oke, er komen nieuwe versies uit die weer wat sneller zijn, of iets meer mogelijkheden bevatten. Maar een rasp is niet voor ons audiofielen ontworden, die is voor het onderwijs gedacht. Dat de rest van de wereld ermee aan de haal gaat kunnen zij niet helpen. Maar het zegt wel iets over de kwaliteit van het dingetje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 november 2018 Report Share Posted 8 november 2018 19 hours ago, Tubejack said: Mooi, maar ik heb het op dit forum nog niet zien werken. Als je wilt kan ik wel wat foto's posten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 november 2018 Report Share Posted 8 november 2018 Of TJ komt een keer bij mij op bezoek. Kan ook, kunnen we de mac-mini ermee vergelijken als hij daar zin in heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 november 2018 Report Share Posted 8 november 2018 1 hour ago, TL 200 said: Als je wilt kan ik wel wat foto's posten. Ja leuk doen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 november 2018 Report Share Posted 8 november 2018 (edited) 14 hours ago, mumsoft said: Of TJ komt een keer bij mij op bezoek. Kan ook, kunnen we de mac-mini ermee vergelijken als hij daar zin in heeft. Goed plan Marc en dankbare informatie voor mijn site. De Ieniemienie tegen de mini En Tidal MQA versus Qobuz studio Laten we die sessie hier doen, ik kan vrij makkelijk het netwerk verbouwen en heb ook naast WiFi een switch waar van alles op aangesloten kan worden. Maar ik kan je ook zo het verschil laten horen tussen vele streaming diensten. Edited 9 november 2018 by Tubejack update Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 november 2018 Author Report Share Posted 8 november 2018 1 hour ago, Tubejack said: Goed plan Marc en dankbare informatie voor mijn site. De Ieniemienie tegen de mini En Tidal MQA versus Qobuz studio Is ook iets voor de forumdag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 november 2018 Report Share Posted 8 november 2018 22 minutes ago, Hans van Liempd said: Is ook iets voor de forumdag. Heb het natuurlijk allang uitgeprobeerd Hans ...... Dat laatste dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 november 2018 Author Report Share Posted 8 november 2018 25 minutes ago, Tubejack said: Heb het natuurlijk allang uitgeprobeerd Hans ...... Dat laatste dan Dat zegt mij nog niet alles. De keren dat ik het slechter dan anderen vond klinken en andersom zijn niet op een hand te tellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 november 2018 Report Share Posted 8 november 2018 2 hours ago, Tubejack said: Ja leuk doen! Bij deze: Op de plank o.a. mijn 1Tb harde schijf en Raspberry met daarin ethernetkabel en (in de usb ) Audioquest Jitterbug en Encore mDSD-dac, met Audoquest interlink (2,3 mm jack ---> rca)Ook een foto van wat ik zo ongeveer zie vanaf de luisterplek en screenshots van Volumio, gewoon in de webbrowser geopend. All i need Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 8 november 2018 Report Share Posted 8 november 2018 Nice ☺️☺️👍 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 november 2018 Report Share Posted 8 november 2018 (edited) leuke foto's en gave set Doet me een beetje denken aan MPD daar heb ik een tijdlang mee gestreamed Dit is zo' n beetje het maximum wat ik de afgelopen jaren met streamen, Linux en MPD heb bereikt. 32bit dat is ook het maximum dat moderne ESS dac chips aankunnen. Heeft het zin? ...Het is wel leuk, maar pas echt leuk als méér streaming diensten het doen. Ik ga er weer mee experimenteren zodra Qobuz ondersteund wordt en daar zijn wel blijkbaar wel plannen voor zie https://www.audiocircle.com/index.php?topic=156406.0 Edited 9 november 2018 by Tubejack update en gewoon woorden vergeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 november 2018 Report Share Posted 8 november 2018 (edited) 2 hours ago, Hans van Liempd said: Dat zegt mij nog niet alles. De keren dat ik het slechter dan anderen vond klinken en andersom zijn niet op een hand te tellen. Als je met Qobuz studio of sublime+ wilt gaan streamen, moet je daar wel je software en hardware, voor in orde hebben. Anders is het bijvoorbaat al kansloos. 👋🏻 Edited 8 november 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 november 2018 Author Report Share Posted 8 november 2018 (edited) 23 minutes ago, Tubejack said: Als je met Qobuz studio of sublime+ wilt gaan streamen, moet je daar wel je software en hardware, voor in orde hebben. Anders is het bijvoorbaat al kansloos. 👋🏻 Op mijn pc met PF dac kan het wel. Via Mconnect en UPnP naar JRiver. MQA wordt alleen 24 bit 44.1 of 48 kHz. Met een MQA dac kan dat nog beter. Ik weet niet of een RPi versie van JRiver is. En ook niet wat Kodi kan. Met mijn Behringer ding, zeker niet verder dan 16 bit, 44.1 of 48 kHz. Edited 8 november 2018 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 november 2018 Report Share Posted 9 november 2018 15 hours ago, Hans van Liempd said: Dat zegt mij nog niet alles. De keren dat ik het slechter dan anderen vond klinken en andersom zijn niet op een hand te tellen. Juist. Wat Wol ook altijd zegt: het moet allemaal matchen. Maar dan ook allemaal: de set, jij met de set, jij met de 'anderen'. 17 hours ago, Tubejack said: Goed plan Marc en dankbare informatie voor mijn site. De Ieniemienie tegen de mini En Tidal MQA versus Qobuz studio Laten we die sessie hier doen, ik kan vrij makkelijk het netwerk verbouwen en heb ook naast WiFi een switch waar van alles op aangesloten kan worden. Maar ik kan je ook zo het verschil laten horen tussen vele streaming diensten. Met inachtname van wat ik net zei: prima, best. Prutsen wordt het toch. Mijn raspjes hebben nu allemaal een vast ip-address, maar ik zal dat veranderen voor ik op stap ga. In de mooie foto's van TL 200 zag ik nog iets interessants in zijn open rasp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 9 november 2018 Report Share Posted 9 november 2018 (edited) 9 minutes ago, mumsoft said: In de mooie foto's van TL 200 zag ik nog iets interessants in zijn open rasp Ja, da's kurk., om de usb-dingetjes geplakt en een heel klein stukje om de stroomingang. En de rasp is niet open maar zit in een transparante behuizing. Die trouwens door de TS nog transparanter is geworden. Net als alles wat er uit komt. Edited 9 november 2018 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts