Sodejuu Posted 13 november 2018 Report Share Posted 13 november 2018 4 hours ago, Paulebappie said: Dit klopt in 99 van de 100 gevallen. De subnetmask geeft de variatie aan, bij 255.255.255.0 (99% bij thuisnetwerken) varieert alleen de laatste groep binnen het lokale netwerk. Als voorbeeld: bij 255.255.0.0 variëren de laatste 2 groepen in het lokale netwerk. Dan is 192.168.0.0 en 192.168.15.0 bijvoorbeeld beide in hetzelfde netwerk. Klopt helemaal, maar ik wilde het nog enigszins begrijpelijk houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 november 2018 Report Share Posted 14 november 2018 Ik probeer deze klassieke streamingdiensten op mijn raspjes uit. https://www.primephonic.com/superior-audio https://www.idagio.com/ Lijkt een nieuw project(je?) te worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 november 2018 Author Report Share Posted 14 november 2018 Ik ga volgende week eens kijken of de EMU Tracker Pre op de Raspberry wil werken. Dat ding is onder Windows al lastig werkend te krijgen.. ik ben benieuwd hoe ver ik kom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 november 2018 Report Share Posted 15 november 2018 Wat is dat voor iets, Hans? Net van de ontwikkelaars van primephonic te horen gekregen dat ze voorlopig geen plannen hebben in die richting. Misschien... misschien dus een nieuwe hobby voor deze uitgerangeerde ontwikkelaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 november 2018 Report Share Posted 16 november 2018 Pfoe... Moest weer mijn eerste stapjes op een raspje overdoen, en was wel zowat vergeten hoe dat ging. Dan merk je hoe vanzelfsprekend het lijkt dat je bv Kodi bedient vanaf je mobiel, wat je al zo lang doet. Maar toch ook niet zonder slag of stoot is gegaan, als je goed nadenkt. Enfin, Primephonic heeft nog geen plannen voor een add-in voor Kodi, en met Kodi kan ik niet browsen. Tenminste, dat is mij nog niet gelukt, maar er komt een nieuwe versie aan... Voor nu mijn eerste Sony... eh, mijn eerste sd-kaartje heringericht met Raspbian. Is natuurlijk hartstikke simpel in die krakkemikkige omgeving die ik hier heb. Mijn EEE-pctje (weet u nog wel, it's a flash back!) heeft als enige ding een schrijf-mogelijkheid voor die duimnagel kleine kaartjes, en zelfs de bijbehorende Etchsoftware daarvoor. Duimnageldingetje in de rasp gepriegeld, beeldscherm en ethernetkabeltje araan, en starten maar. Tja, hij start, maar nu? Wifi doet het niet, moet geconfigureerd worden, en geluid, graag via de usb-dac. Dat heeft me wel een dagje gekost, en gisteravond werkte het geluid nog niet eens.Tig muziek en video-spulletjes op de usb-sticks, maar stilte. Het is allemaal toch zó simpel! Vanochtend eens dit forum opgezocht en Fink geprobeerd (dank, Edwin!). En zowaar, die doet het! En Primephonic dus ook? Ja. Of... nee, niet altijd. Zucht. Een plaatje opzetten is gemakkelijker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 november 2018 Author Report Share Posted 16 november 2018 23 hours ago, mumsoft said: Wat is dat voor iets, Hans? Net van de ontwikkelaars van primephonic te horen gekregen dat ze voorlopig geen plannen hebben in die richting. Misschien... misschien dus een nieuwe hobby voor deze uitgerangeerde ontwikkelaar Ik las dat er mensen de EMU 404 werkend hadden op een Raspi. De tracker werkt met dezelfde software. En werkt t niet, ook geen probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 november 2018 Report Share Posted 16 november 2018 Succes ermee Hans. Even doorzetten. Maar Raspbian laat ik maar even zitten weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 16 november 2018 Report Share Posted 16 november 2018 10 hours ago, mumsoft said: Mijn EEE-pctje (weet u nog wel, it's a flash back!) heeft als enige ding een schrijf-mogelijkheid voor die duimnagel kleine kaartjes Met zo'n soort dingetje kunnen je kaartjes in elke pc met usb. https://www.bol.com/nl/p/usb-multifuntionele-kaart-lezer-micro-sd-sd-4-in-1/9200000097767345/?suggestionType=browse&bltgh=tVKgIXqoDB3feYKd-iFKRQ.1.6.ProductTitle Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 november 2018 Report Share Posted 17 november 2018 Dank, maar ik wil zoiets niet. Nog meer rommel en dingetjes in huis die zelden gebruikt worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 november 2018 Report Share Posted 17 november 2018 En verouderen. Ik ben voor hergebruik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 november 2018 Report Share Posted 18 november 2018 On 11-11-2018 at 9:26 PM, mumsoft said: Ok, als je die via DHCP configureert krijgt-ie het ip-adres van je router. Maar geef je die een vast adres, dan moet je dat zelf onthouden. Dwz mijn router/modem laat daar niets over los. En de Fonera WRT ook al niet. Ip adressen van al je apparaten in je netwerk kan je makkelijk vinden met een app als Fing. https://www.fing.io/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 november 2018 Report Share Posted 18 november 2018 Ook dank. Op de pc heb ik nu Zenmap gevonden die e.e.a. loslaat. En uiteindelijk wil ik toch gewoon vaste ip-adressen gebruiken. Ik heb raspbian nu weer van stal gehaald, want vannacht (ja...) bedacht ik me dat het met X2Go misschien tòch mogelijk is om Primephonic te bedienen zonder al die overhead van VNC. Voor Raspbian heeft X2Go ook een server-component en die staat er nu op. Nu nog even dit, en dan nog even dat... Maar eerst eten en afwassen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 november 2018 Author Report Share Posted 21 november 2018 On 14-11-2018 at 10:06 PM, Hans van Liempd said: Ik ga volgende week eens kijken of de EMU Tracker Pre op de Raspberry wil werken. Dat ding is onder Windows al lastig werkend te krijgen.. ik ben benieuwd hoe ver ik kom. Nou... dat viel erg mee. Ten delen dan, spelen deed het gelijk. Via een Alsa driver. Helaas een enorm vervormd geluid. Na wat zoeken bleek dat dit komt door de driver die alleen 44,1 kHz kan verwerken. Een andere waarde en je hebt die vervorming, met de juiste waarde klinkt het prima. Ook HR bestanden kan ik vlekkeloos afspelen, maar dus wel op 44.1 kHz. Dit is zo onder Rasbian, OSMC en LibreElec. Bijzonder, dat je in Rasbian de samplefrequentie met een schuifje moet instellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 23 november 2018 Report Share Posted 23 november 2018 Ik heb Rune voor de Rasp gedownload, straks eens kijken hoe dat eruit ziet en klinkt. Heb je net als bij Volumio geen andere OS zoals Raspbian, nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 23 november 2018 Report Share Posted 23 november 2018 Nou daar was ik snel klaar mee, werkt niet met de B+. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 november 2018 Report Share Posted 23 november 2018 (edited) Oeps verkeerde topic Edited 23 november 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 november 2018 Report Share Posted 23 november 2018 Als je Rune googelt kom je de gekste dingen tegen. Bijvoorbeeld: https://www.instructables.com/id/Raspberry-Pi-as-Hi-Fi-player-with-RuneAudio/ Lijkt me dat het nog een beetje runementair is, dus nog even afwachten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 24 november 2018 Report Share Posted 24 november 2018 De laatste versie is van 2016, voor de Pi 3 model B. Zonder plus dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 november 2018 Report Share Posted 24 november 2018 Oeps, dat wordt lang wachten dan. Ik zou gewoon kijken of libreelec plus kodi wat voor je is. Maar op zeker moment denk je wel: zo is het best, laat verder maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 november 2018 Author Report Share Posted 25 november 2018 (edited) Ik speel in de huiskamer ook met LibreElec. Werkt prima. Muziek (ook Tidal) stream ik hier met BubbleUPnP. Op de andere RPi ben ik met OSMC bezig. Dat is vrijwel gelijk aan LibreElec. Dat werkt met BubbleUPnP ook prima. BubbleUPnP wel kopen, anders kun je maar 16 nummers van een album of playlist afspelen. Je bent dan ook van de reclame af voor 3,99 euro. Zoals de meeste Androidapps kun je dit op meerdere Android apparaten ibstaleren. Kodi bedien ik met Kore. Edited 25 november 2018 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 november 2018 Report Share Posted 25 november 2018 OSMC moet ik eens naar kijken. Maar bubbleUPnP? Ik heb ipv kore Yatse gekozen als afstandsbediening, en ook wat betaald, al maakt dat niet uit voor de functionaliteit. Yatse bedient Kodi, en daarin zit o.a. Tidal2 en Radio, waarin weer een onwaarschijnlijke hoeveelheid internet-radiostations zitten. Een stuk of 10 als favoriet, kiest sneller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 november 2018 Report Share Posted 25 november 2018 Vroeger, lang, lang geleden, heb ik het spelletje yahtzee op mijn eerste micro-computer gemaakt (en verkocht!). Die naam Yatse doet we wel terugduiken in de geschiedenis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 november 2018 Author Report Share Posted 25 november 2018 6 minutes ago, mumsoft said: OSMC moet ik eens naar kijken. Maar bubbleUPnP? Ik heb ipv kore Yatse gekozen als afstandsbediening, en ook wat betaald, al maakt dat niet uit voor de functionaliteit. Yatse bedient Kodi, en daarin zit o.a. Tidal2 en Radio, waarin weer een onwaarschijnlijke hoeveelheid internet-radiostations zitten. Een stuk of 10 als favoriet, kiest sneller. Ik zal Yatse ook eens installeren en proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 25 november 2018 Report Share Posted 25 november 2018 (edited) Hier ook al een paar maanden een RPI3 model B in aktie. Ik heb twee mogelijkheden: Gigabyte Brix (Linux Mint/Win10) → SPDIF optisch → Marantz SR6009 RPI met Volumio → USB asymmetrisch → Chord MoJo DAC (analoge uitgang) → Marantz SR6009 De eindversterking wordt verzorgt door een Audio Analogue Donizetti en de “drive” komt van een setje Dali Rubicon 2 en een Klipsch R-115SW sub. De streaming geschied vanaf een netwerkPC via een bedrade verbinding. Bij HighRes materiaal (> 5MByte/s) trekt de Wifi het nl niet meer... Natuurlijk zijn er nog meer mogelijkheden met deze setup maar deze twee gebruik ik het meest. De klankverschillen zijn overduidelijk, ook voor mijn 50+ oren. Via de Linux bak klinkt het allemaal wat neutraler terwijl het via de RPI/MoJo lekker warm klinkt met een stevige bak laag. Allebei lekker op z'n tijd. Edited 25 november 2018 by Geerdie Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 november 2018 Author Report Share Posted 25 november 2018 (edited) 1 hour ago, mumsoft said: OSMC moet ik eens naar kijken. Maar bubbleUPnP? Ik heb ipv kore Yatse gekozen als afstandsbediening, en ook wat betaald, al maakt dat niet uit voor de functionaliteit. Yatse bedient Kodi, en daarin zit o.a. Tidal2 en Radio, waarin weer een onwaarschijnlijke hoeveelheid internet-radiostations zitten. Een stuk of 10 als favoriet, kiest sneller. hoe heb je Tidal en radio in Kodi werkend? Met add-on's? Edited 25 november 2018 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts