Jaap Bruinsma Posted 16 juli 2001 Report Share Posted 16 juli 2001 Ik schaam me er haast voor, maar even dit: ik heb zelf geen cd-speler. Ik draai nu op dit moment alle muziek op een stel kartonnen Philips-luidrammelaars (voor de kenners: de Philips 489, met zo'n supergrote zachte dome-middentoner), op een "Z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 juli 2001 Report Share Posted 16 juli 2001 Ha die Japie, Wat de Plextor betreft kan ik je weinig zinnigs zeggen helaas, maar je hebt wel 'n uistekende optie keuze gemaakt voor nieuwe speakers. De Dynaudio A42/40 is 'n dijk van 'n speaker. Zeer dynamisch met 'n diep en strak laag. De Linn Kan heb ik zelf. Zij 't dat dit wel 't oude mk-II model betreft. De mk-I en mk-II zijn vele malen beter dan de huidige mk-III versie. Ze zijn echter wel iets moeilijker aan te sturen. Ze vragen om een zeer goede en stabiele versterker. (Rinsma HiFi in Lippenhuizen(Fr) heeft nog 'n setje Linn Kan-I staan voor 1000,-) ps,vor beide speakers geld wel: dump de Sony en koop de beste versterker + CD-speler die je je kunt permiteren,want ze laten genadeloos alle tekortkomingen horen. Succes. Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 17 juli 2001 Report Share Posted 17 juli 2001 Japie. Plextor maakt de beste cd branders die er zijn, period. Lezen van cd's moeten die drives dus ook heel erg goed kunnen. Die Philips cd speler van jou moet wel heeeeeel erg slecht, oud of naar de klote zijn als die er uitgespeeld wordt door de converters van een SB-live kaartje .... Dat zijn namelijk zo'n beetje de beroerdste kaarten die er zijn, staat in geen verhouding tot de gebruikte plextor drive. Kweetniet of die SB-live nog een digitale output heeft en die AV versterker een digitale input, dan zou je dat nog eens kunnen proberen. Hoewel ik er een beetje vanuit ga dat zolang er nog een Blaster-achtig apparaatje tussen zit er geen kwaliteit te halen zal zijn Groeten, Paul. web page Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Biezemans Posted 18 juli 2001 Report Share Posted 18 juli 2001 Wat betreft de Plextor Recorders zijn dit de beste die er zijn. Bij het inlezen van cd's hebben ze minimale, of geen foutcorrectie. Ook weet ik uit ervaring dat details en dynamiek, die op een budget-recorder verloren gaan, wel aanwezig zijn op een Plextoropname. Misschien dat hier een verschil in zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts