Members Arden Posted 20 november 2018 Members Report Share Posted 20 november 2018 Aan allen: Met mijn toegenomen activiteiten in het buitenland als hoofdreden, waardoor ik mijn handen al vol heb om ook de distributie in de Benelux nog voor elkaar te krijgen, is het voor mij bijna ondoenlijk geworden om ook nog iets voor het forum te betekenen. Mede daardoor even dit bericht met 2 redenen: In de eerste plaats, het forum. Het is al eerder geopperd, maar eigenlijk geen reacties, bij deze dus nogmaals... Is er iemand die het forum van ons wil overnemen? Geld is niet nodig, maar iemand moet het beheer ervan overnemen met kennis en kunde wat de materie betreft (inkopper), maar ook iemand die wat met computers kan. Het forum verdiend gewoon veel meer dan wat wij (Onno en ik) het kunnen geven. Voor de kosten hoeft niemand het te laten, dit is misschien 100 euro op jaarbasis aan hosting of hoe je dat ook noemt. Indien er iemand is die zich geroepen voelt, benader me even via mijn Music2 e-mail, die kan iedereen wel vinden. Dat mailadres via dit forum werkt niet meer, dus gebruik die aub niet! Tweede reden voor deze posting, en dat is iets waar ik iedereen voor wil uitnodigen, op 8- en 9 December organiseren wij samen met STS Records een analoog bandrecorder weekend, 15 IPS genoemd. Tijdens dit weekend lopen er 2 rode draden door elkaar heen. Fritz de With zal hier een aantal gitaar + zang opnames maken op tape, welke wij direct daarna via diverse recorders zullen afspelen (ook de nieuwe Balfinger, die mag zich bewijzen naast mijn TEAC en Nagra). Ook die opnames kun je dus live meemaken, op zich denk ik wel weer eens iets verfrissends. Wanneer we deze opnames gaan afdraaien gebruiken we hiervoor een set-up waarin een geintegreerde 300B single ended versterker voor de versterking zorgt(wat anders...). Een Trafomatic Experience Two mk II versterker. Grappig detail van deze versterker is, dat deze juist voor 300B Mesh buizen is gebouwd, een buis waar de meeste 300B versterkers weinig mee kunnen, tenzij deze compleet omgebouwd worden. Het hele technische verhaal erachter zal ik jullie besparen, daar kom ik zelf ook niet uit, in ieder geval, de ontwerper van deze Servische Trafomatic versterker (Sasa Cokic) is ook het hele weekend aanwezig om degenen die hier wel over willen bomen, dit met hem kunnen doen. Als evenement dus denk ik nog best bijzonder. Nogmaals, iedereen is welkom! Uiteraard geen entree, gewoon gratis: er is van alles te eten, te drinken, etc dus als je niets aan de hand hebt, schiet lekker langs, wordt gewaardeerd! Parkeerplaatsen zat. Hieronder nog even een link naar het hele gebeuren, denk ik wel zo makkelijk: http://www.music2.nl/15-inch-per-seconde/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 november 2018 Report Share Posted 20 november 2018 Ik hoop dat ik 9 december kan inpassen in 5 december Marco als je begrijpt wat ik bedoel. Heb er wel zin in en ik waardeer het buitengewoon van je dat je ons trouw uitnodigt. Ik wil best een financiële bijdrage geven voor het forum, maar ik ben verder een volledige digibeet. Dat laat ik graag over aan mensen die verstand van zaken hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 20 november 2018 Report Share Posted 20 november 2018 Lijkt mij erg leuk. Even kijken op welke dag het voor mij handig is..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 november 2018 Report Share Posted 20 november 2018 Leuk initiatief Marco! Zal proberen een van de dagen vrij te houden. Is altijd een drukke tijd dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 21 november 2018 Report Share Posted 21 november 2018 De twee boodschappen van Marco hebben toch wel een heel verschillende lading. Leuk zo'n feestje, maar dat van het forum is een heel vervelender verhaal. Het zou toch jammer zijn als dit forum zou verdwijnen. Helaas snap ik vrijwel niets van computers, dus voor mij geen mogelijkheid er iets aan te doen. Maar er lopen hier toch genoeg computerdeskundigen rond die dat wel over kunnen nemen?! Hopelijk komt er een oplossing. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 21 november 2018 Author Members Report Share Posted 21 november 2018 Dat hoop ik ook, we hebben dit al eerder voorgesteld, maar toen kwam er ook totaal geen respons op. Ik heb het forum ooit overgenomen omdat ik idd ook niet wilde dat de ''databank'' verloren zou gaan, maar er is gewoon wel wat kennis aangaande computers voor nodig. Blijkbaar is er vanuit die hoek geen interesse voor? Maar ik blijf goede hoop houden dat er zich iemand aanmeldt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 november 2018 Report Share Posted 21 november 2018 Kom kom, vol verwachting klopt ons hart... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 21 november 2018 Report Share Posted 21 november 2018 Het zou leuk zijn als er iemand inspringt. Helaas heb ik weinig kaas gegeten van computers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 21 november 2018 Author Members Report Share Posted 21 november 2018 Welnu, blijkbaar heeft mijn kreet om hulp gehoor gevonden, wieweet binnenkort wellicht meer nieuws... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 21 november 2018 Author Members Report Share Posted 21 november 2018 Even over het evenement, degenen die langs willen komen, als het mogelijk is graag even aangeven wanneer (kan gewoon in dit draadje). Ruimte heb ik voldoende, maar het is wel prettig een klein beetje van te voren te weten wie er op welke dag komen. Er loopt ook iets dergelijks op Facebook, daar kan/mag je je eventueel ook aanmelden. Cockie verwacht ik eigenljk ook wel, maar die zal zich ongetwijfeld via de SMS of telefoon melden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 november 2018 Report Share Posted 21 november 2018 Bij mij zal het zondag worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 november 2018 Report Share Posted 21 november 2018 Organiseer jij ook wat, Carl?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 21 november 2018 Author Members Report Share Posted 21 november 2018 Hey Wol, Domme vragen bestaan niet, hooguit domme antwoorden (denk ik)... Opbouwen op vrijdag is niet echt nodig, het hele gebeuren vindt plaats in mijn bedrijfspand, daar staat het meeste al permanent opgesteld. Hooguit wat gedoe voor de opnames. Ik weet nog niet of dat in dezelfde ruimte gaat gebeuren, dat moet Fritz nog bepalen. Daar ik zelf op vrijdag de Servische Trafomatic afdeling op moet halen, schat ik dat er op vrijdag dus weinig zal gaan gebeuren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 22 november 2018 Report Share Posted 22 november 2018 12 hours ago, vintagemod said: Zaterdag kom ik zo wie zo,als ik zondag verlof krijg kom ik zondag ook ,pak wel een hotel of bed breakfest Ook als het sneeuwt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 22 november 2018 Report Share Posted 22 november 2018 8 hours ago, hansko said: Ook als het sneeuwt? Geen probleem, alleen als Cock ook zou komen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 november 2018 Author Members Report Share Posted 22 november 2018 Laat die er nou ook zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 november 2018 Report Share Posted 22 november 2018 Daar was ie dan, de zon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 23 november 2018 Author Members Report Share Posted 23 november 2018 Hoe de Balfinger zich gaat verhouden, dst zal de tijd leren, het wordt ook voor mij de eerste kennismaking! Voor deel 2 van je opmerking, dank je voor je compliment! Brussel ben ik volledig met je eens, dat was van een bijzonder hoog niveau, Veldhoven echter... Sinds de laatste make overs van die kamers daar denk ik niet dat ik daar nog ga staan, met alle truckendozen open kwam ik naar mijn idee niet verder dan acceptabel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 23 november 2018 Author Members Report Share Posted 23 november 2018 1 hour ago, vintagemod said: Wat ik wel mis bij Marco twee bandrecorders die niet naast de andere bandrecorders mogen ontbreken,dat vindt ik nou heel erg jammer. mvg wol Och, weet je, de Tascam 42 en Studer A80 staan bij Thomas Blumenhofer, de Revox PR99 mkII is via Fritz de With naar het buitenland gegaan, op de 1 of andere manier blijf ik zweren bij mijn TEAC A-7300RX. Maar er staan er nog een aantal hoor, wees niet bang! En dan hebben we nog de nieuwe Feickert Volare! Klein beetje vloeken in de Kerk, er staat zelfs nog een Proceed PDT en PDP mocht dat nodig zijn (denk ik niet, maar het werkt prima voor muzikaal behang)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 november 2018 Report Share Posted 23 november 2018 (edited) Die Teac is naast de A80 en Tascam gewoon goed degelijk pro spul. Die nieuwe Balfinger moet je nog maar zien. Zal ook wel goed zijn, maar beter? Ik vind hem er maar raar uitzien met die jaren '70 aluminium home HiFi look. Maakt niet echt een hedendaagse pro indruk. Edited 23 november 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 24 november 2018 Author Members Report Share Posted 24 november 2018 On 23-11-2018 at 1:21 PM, Pjotr said: Die Teac is naast de A80 en Tascam gewoon goed degelijk pro spul. Die nieuwe Balfinger moet je nog maar zien. Zal ook wel goed zijn, maar beter? Ik vind hem er maar raar uitzien met die jaren '70 aluminium home HiFi look. Maakt niet echt een hedendaagse pro indruk. Ik moet je zeggen dat ik er nog totaal geen ervaring mee heb gehad. Hij, de M 063 HX, komt hier op de dagen zelf voor het eerst te staan (eigenlijk zelfs nog een primeur voor Nederland ook!)... ...degenen die hem wel hebben gehoord zijn unaniem lovend, dus wir sind gespannt! Het is trouwens de play only versie, geen mogelijkheid tot opnemen. Daar is de stuk duurdere versie weer voor bedoeld, de M 063 H5... ... maar nogmaals, ook ik heb er nog geen ervaringen mee, maar die komen snel! Vooralsnog zweer ik nog steeds bij mijn TEAC A7300-RX, misschien dat een moderne variant mij uiteindelijk ook overtuigd? ... kwa looks blijft de TEAC voor mij echter zowiezo de winnaar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 24 november 2018 Author Members Report Share Posted 24 november 2018 Een ander primeurtje tijdens het gebeuren, beetje ondergesneeuwd vooralsnog, de nieuwe Feickert draaitafel, de Volare. Voor sommigen misschien oude wijn in nieuwe zakken, maar ik ben er toch erg blij mee dat ik nu ook weer eens een wat betaalbaardere draaitafel kan presenteren... ... best een beauty toch? De instap Feickert met een kleinere footprint, maar nog steeds gebouwd als een echte volbloed Feickert. Hij zal hier niet met die Audioquest arm spelen, die wordt al jaren niet meer gemaakt, maar met een 10 inch Jelco 750 arm en het eerste elementje wat door AJ van den Hul zijn jongste zoon William is gebouwd (denk trouwens dat die ook zijn gezicht nog wel even laat zien, hij krijgt namelijk nog een kado van mij overhandigd)! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 november 2018 Report Share Posted 24 november 2018 Ah, volare... Hier dan meteen wat oude wijn in oude zakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 24 november 2018 Report Share Posted 24 november 2018 4 hours ago, Arden said: Ik moet je zeggen dat ik er nog totaal geen ervaring mee heb gehad. Hij, de M 063 HX, komt hier op de dagen zelf voor het eerst te staan (eigenlijk zelfs nog een primeur voor Nederland ook!)... ...degenen die hem wel hebben gehoord zijn unaniem lovend, dus wir sind gespannt! Het is trouwens de play only versie, geen mogelijkheid tot opnemen. Daar is de stuk duurdere versie weer voor bedoeld, de M 063 H5... ... maar nogmaals, ook ik heb er nog geen ervaringen mee, maar die komen snel! Vooralsnog zweer ik nog steeds bij mijn TEAC A7300-RX, misschien dat een moderne variant mij uiteindelijk ook overtuigd? ... kwa looks blijft de TEAC voor mij echter zowiezo de winnaar! Schitterend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 november 2018 Report Share Posted 25 november 2018 Ik houd het maar bij platenspelers. Als je veel oude banden hebt ligt dat natuurlijk anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts