carl Posted 2 december 2018 Report Share Posted 2 december 2018 Ik zou er een phonotrapje bij kunnen hebben. Nu heb ik wel eens de tip gehad er eentje uit een oude geïntegreerde Japanner te halen. Schijnen soms erg mooie in te zitten. Leuk idee maar uit welke versterker dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 2 december 2018 Report Share Posted 2 december 2018 Yamaha heeft mooi spul gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 december 2018 Report Share Posted 2 december 2018 Die oude dingen komen meestal niet verder dan MM. Bovendien zitten die vaak op het mainboard geïntegreerd, dus er uit halen lijkt me lastig. Wat wel kan, is het hele apparaat te gebruiken, en het signaal uit de tape-out uitgang halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 december 2018 Author Report Share Posted 2 december 2018 Jerry had een keer zo’n verhaal. Ben alleen het merk en typenummer van de versterker vergeten (Peter ?). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 2 december 2018 Report Share Posted 2 december 2018 Denon PMA 770: vroeger zelf gehad. Had een voor die tijd best goede mm/mc-ingang aan boord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 2 december 2018 Report Share Posted 2 december 2018 Ik zou zo geen type kunnen aanbevelen. Yamaha vv daar zit meestal wel een mooie phonotrap in. Maar ook in de betere Luxman receivers. Ik had ooit een 430 daar zat een hele mooie phonotrap in, maar het is zonde om zoiets te ontmantelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 december 2018 Author Report Share Posted 3 december 2018 Ik bedoelde of je het een keer aan Jerry kon vragen Peter. Jij hebt nog wel eens contact dacht ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 december 2018 Report Share Posted 3 december 2018 (edited) Ik ben afgelopen zaterdag nog bij hem op bezoek geweest. Ik zal het aan hem vragen. Ik heb Jerry al gemaild. Edited 3 december 2018 by Groovy aanvulling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 december 2018 Report Share Posted 3 december 2018 (edited) 14 hours ago, Ove Rickland said: Denon PMA 770: vroeger zelf gehad. Had een voor die tijd best goede mm/mc-ingang aan boord. Dat heeft hij nog steeds Fijne versterker http://www.theaudioclinic.nl/gear.html Denon PMA-770 Zo nu en dan komt er een apparaat voorbij waarvan je niet verwacht dat het zo goed klinkt. De PMA-770 is zo'n juweeltje waarvan maar weinigen het bestaan kennen. Dit is een wolf in schaapskleren. Eerlijk gezegd ben ik geen liefhebber van de Denon sound maar deze versterker klopt gewoon! Het geluid is heerlijk transparant, helder en toch met veel ambiance. Is dit een high-end versterker? Kwa uiterlijk wellicht niet maar kwa geluid verslaat hij menig zogenaamde high-end versterker en dat zijn altijd van die ervaringen waarvan ik ga glunderen. Ook de phono voorversterker is niet onaardig en biedt de mogelijkheid te kiezen tussen MM en MC. Komt u deze versterker tweedehands tegen, rekent u dan wel op een revisie van € 190,-. Het is namelijk al een oudje waarvan vooral de grote voedingselco's hun langste tijd hebben gehad. Die lekken, waarbij het elektrolyt zich over de bodem van de kast verspreidt. Edited 3 december 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 december 2018 Author Report Share Posted 3 december 2018 (edited) Leuk Jack! Het liefst zette ik mijn huis vol met dit soort dingen. Jerry had het volgens mij over een versterker waar je het phonodeel makkelijk uit kon halen en met nieuwe voeding voorzien. Een soort Cheap Trick. Dan heb je ook het liefst een verder afgeschreven versterker. Edited 3 december 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 december 2018 Report Share Posted 3 december 2018 3 minutes ago, carl said: Leuk Jack! Hij klinkt erg goed Carl. Bij mij zijn al de voeding elco's vervangen. Gaat niet meer weg. Net als een paar andere versterkers waarvan ik het type nummer niet ga vertellen ..... Dat drijft de prijs alleen maar op Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 december 2018 Author Report Share Posted 3 december 2018 Je hebt er ook meer nodig Jack Ik zat gelijk op die Audioclinic te kijken. Wat vind je hier nu van http://www.theaudioclinic.nl/products.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 december 2018 Report Share Posted 3 december 2018 6 minutes ago, carl said: Je hebt er ook meer nodig Jack Ik zat gelijk op die Audioclinic te kijken. Wat vind je hier nu van http://www.theaudioclinic.nl/products.html Het is leuk, om af en toe wat anders in de woonkamer neer te zetten. Ok nog eentje dan. http://thevintagehifishack.com/197677-pioneer-sx-1250 De audioclinic is een serieuze zaak voor high-end reparaties. Met hun producten heb ik geen ervaring dus ik kan daar niets van vinden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 december 2018 Report Share Posted 3 december 2018 De mooiste die ik ooit ben tegen gekomen zat in een Denon PRA-2000Z voorversterker. 3 fysieke discreet opgebouwde phono ingangen: 1x MM, 1x MC met pre-pre, 1x MC met SUT. Yamaha heeft ook bruikbare in hun preamps zitten, bijv in de C-60. Vergeet echter niet dat je er niet bent met alleen de phonotrap eruit halen. Daar hoort ook een voeding bij en die zul je dan zelf moeten maken. Ik begrijp hieruit dat je een compacte wil die niet teveel kost. Ik heb nog leuke liggen die je wel kunt uitproberen: Hörmann Supa 2.0G (transistor MM/MC), Yaqin MS23B (buis MM) en een hele kleine van Stichting OMTE (opamp MM/MC) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 december 2018 Author Report Share Posted 3 december 2018 (edited) Eerst even het Jerry proces volgen. Ik zoek eigenlijk iets beters bij de Quad 34 en de Thorens 160. Op de laatste komt volgend jaar een nieuw element en ik vermoed een Dynavector. We zien elkaar dit weekend wel Roger en kunnen het er dan over hebben. Ik wilde zondag gaan en omdat de Sint onverwacht een week eerder is gekomen, kan zaterdag ook . Edited 3 december 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts