Jump to content

hifinaat 01
 Share

Recommended Posts

On ‎1‎/‎4‎/‎2019 at 8:56 PM, hifinaat 01 said:

Klopt helemaal wat je zegt ben er erg blij mee. Zeker nu ik Tidal heb, voorheen had ik Spotify dat klonk niet echt slecht maar Tidal hoor je meteen verschil en dan heb ik nog maar de goedkope proefversie. ik word omringt door muziek 😍

Het hangt natuurlijk erg van je muzieksmaak af, maar ik vind juist dat nieuwe muziek op Tidal beroerd klinkt. Zwaar overstuurd en gecomprimeerd. De oudere opnamen zijn wel goed.

3 minutes ago, Hans van Liempd said:

Het hangt natuurlijk erg van je muzieksmaak af, maar ik vind juist dat nieuwe muziek op Tidal beroerd klinkt. Zwaar overstuurd en gecomprimeerd. De oudere opnamen zijn wel goed.

Ligt dat aan Tidal of aan de loudness waar zoveel mee verklooit wordt?

1 hour ago, Hans van Liempd said:

Ik denk het laatste, maar op Qobuz heb ik er tot nu toe minder last van. Kennelijk wordt daar iets meer aandacht aan de rips geschonken. 

Het zal wel, maar volgens mij is op Qobuz voornamelijk klassiek, dat vind ik ook wel eens mooi maar niet de hele tijd.

5 hours ago, Hans van Liempd said:

Kennelijk wordt daar iets meer aandacht aan de rips geschonken. 

Zullen ze die rips zelf maken denk je. Of aangeleverd krijgen van de maatschappijen. Ik dacht het laatste.

• 4 weeks later...
9 hours ago, hifinaat 01 said:

Heb inmiddels Tidal Premium omgezet naar Tidal Hifi, het bedrag van €19.99 is inmiddels van de bankrek. ingehouden en heb nu Tidal Hifi maar alles wat ik stream is niet in FLAC maar in 320 Kbps.  Begrijp het even niet...🙄  groet Ar.

Je moet dit instellen in de apps. Misschien wil je voor je telefoon geen 24bit 192 kHz en voor je streamer juist een zo hoog mogelijke instelling.

2 hours ago, Hans van Liempd said:

Je moet dit instellen in de apps. Misschien wil je voor je telefoon geen 24bit 192 kHz en voor je streamer juist een zo hoog mogelijke instelling.

In de App van de Cambridge vind ik de link niet naar instellingen voor hifi en in de Tidal app vind ik de link naar de Cambridge niet.

Op de tablet staat wel in het grijs HIFI als ik daarop klik staat onder elkaar komt een scherm waarop staat het volgende:

WiFi  met een horizontale streep eronder, onder de streep staat Normal, High en HiFi. 

Normal en High kan ik veranderen en is dan aangevinkt, maar HiFi wat ik wil hebben voor mijn Cambridge streamer kan ik niet veranderen.

Groet Ar.

Dan zou ik met Cambridge contact opnemen. Kun je Normal en High niet uitvinken en daarna Hifi aanklikken. 

Waarschijnlijk werkt de Cambridge ook met BubbleUPnP. Daarin kun je dit in ieder geval instellen met het tandwieltje in Library wanneer je Tidal aanklikt. BubbleUPnP kun je gratis downloaden en gebruiken. Alleen wanneer je meer dan 16 nummers van een album wil spelen heb je pro nodig. Dit kost dan ook maar een paar Euro.

Ter aanvulling: Tidal via de cambridge app werkt bij mijn 851N prima in hifi (CD kwaliteit). Dus het zou moeten werken, mocht je daar aan twijfelen.

De app heeft geen instelling voor HIFI en zo, maar zorgt via Tidal connect in de 851N automatisch voor de best beschikbare kwaliteit.

MQA via de Cambridge app is echter niet mogelijk.

Ander aandachtspunt: sommige muziek is in Tidal niet in CD kwaliteit beschikbaar. In dat geval krijg je dan mp3 of aac, dat zou het dus ook kunnen zijn. 

Maar ga ik nu hi-RES van Qobuz vergelijken met dezelfde opname op Tidal en MQA, dan klinkt op mijn set in de woonkamer Qobuz meer verfijnd sprankelend, meer low level details zeg maar.  Als ik zou moeten kiezen ook qua beschikbare muziek dan wint voor mij Qobuz. En Spotify als nummer 1 qua bediening. Gelukkig hoef ik niet te kiezen. Te minste nog niet 😉

Edited by Tubejack
typo

On ‎2‎/‎1‎/‎2019 at 7:19 PM, vogel said:

Hoi ik kan nu in flac streamen met de cambridge app, alleen krijg ik niet mijn favoriete albums/nummers in My Tidal ik zie geen like icoontje.

Als ik op Tidal ga staan  komt er problem fetching response te staan daar staat natuurlijk geen data in maar hoe krijg ik het er in?

Groet.