Guest JAPie01@planet.nl Posted 2 mei 2001 Report Share Posted 2 mei 2001 Als je mijn gisteren geplaatste bericht gelezen hebt over subwoofers, is dit een beetje een aanvulling ervan. Het is namelijk zo dat ik een tweedehands set Audience 40 luidsprekers aangeboden heb gekregen voor fl 1000,-. Heeft iemand ervaring met deze luidsprekers? Is het voor de prijs aan te raden? Ik zou deze set dan eventueel voor de lage tonen kunnen kunnen uitbreiden met een REL subwoofer, zoals ik vermeldde in mijn vorige post. Is dat een goed idee? In verband met plaatsing van de luidsprekers zou het ideaal zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 3 mei 2001 Report Share Posted 3 mei 2001 Hallo Japie, 1000,- is echt teveel voor 'n 2ehands setje Dynaudio 40. Nieuw kosten ze maar 200,- meer. Ik heb de Dynaudio's vorig jaar gehoord op 'n show.Ze klonken erg goed,en hadden naar mijn mening geen subwoofer nodig. Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Octavian Posted 3 mei 2001 Report Share Posted 3 mei 2001 Dynaudio zijn hele mooie degelijke speakers, voor de kleintjes hebben ze een lekker laag. Alleen zou ik dan voor hun nieuwe Audience lijn gaan. De Audience 42, de verbeterde versie van de 40, ik denk dat je dan maar iets meer kwijt bent maar heb je ze wel nieuw. Octavian Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JAPie01@planet.nl Posted 3 mei 2001 Report Share Posted 3 mei 2001 Bedankt voor de tip over de Audience 42, dit is inderdaad een verbeterde versie van de 40 zoals Dynaudio zelf ook zegt. Alleen is de 40 bekroond met tig (echt een stuk of 25) rewards en de 42 is veel minder bekend. Het is wel lekker dat ze behoorlijk laag gaan, want dan kan ik de crossover van de Strata laag instellen, wat de kwaliteit ten goede komt van de midden-lage tonen rond 60 Hz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Octavian Posted 3 mei 2001 Report Share Posted 3 mei 2001 Japie, Ik zou zeggen, ga eens bij een betere hifi-zaak bij jou in de buurt een testje doen! Dynaudio is bekend om zijn goed karakteristiek geluid. Je kunt er bijna niet mee fout gaan! Octavian Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KicK Posted 8 mei 2001 Report Share Posted 8 mei 2001 Ik ben zelf in het bezit van de volgende Dynaudio Audience speakers; 2x 52 voor achter, 2x 122 voor en 1x 122C als center. Ik ben hier zeeeeer tevreden over en ook denk denk erover om een deze set uit te breiden met een REL. Mijn voorkeur gaat uit naar de Storm III en liever nog de Stadium III. Deze laatste gaat uit het assortiment en is daarom bijv. bij Raf in Amsterdam net zo duur als de Storm III, namelijk f 2.999,-. Niet gek voor een sub die tot 16 Hz diep gaat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ocatavian Posted 8 mei 2001 Report Share Posted 8 mei 2001 Kick, met wat voor een versterker stuur je deze Dynaudio's aan? Ocatavian Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KicK Posted 8 mei 2001 Report Share Posted 8 mei 2001 Ik heb de Sony STR-DA50ES amp., de Sony DVPS725 DVD-speler (regiovrij en zonder Macrovision beveiliging), de Sony MDJS (ofzo) minidiscspeler. Verder gebruik ik nu nog een zelfbouw sub, aangestuurd door een Marantz monoblock maar omdat ik die niet kan afregelen ben ik nu op zoek naar een echte sub zoals de Rel Stadium. Het geluid van de Dynaudio's zijn werkelijk fantastisch maar ik mis toch dat 'voelbare laag' in het geluid. Vandaar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JAPie01@planet.nl Posted 8 mei 2001 Report Share Posted 8 mei 2001 Prachtig! Hier kan ik wat mee! Ik heb gisteren geluisterd naar een paar Audience 82 en ik moet zeggen dat er een stel fenomenale tweeters in zitten! Echt ongelofelijk hoe transparant ze klinken. Ik hoop dat de tweeters van de A42 dezelfde zijn, maar volgens mij gebruiken ze daar een ander type tweeter voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts