Perentaart Posted 30 januari 2019 Report Share Posted 30 januari 2019 « Gepost op: Vandaag om 09:57:07 » Dag Iedereen Ik had een vraag: Ik zit met een opstelling van 2 passieve boxen en een marantz versterker. Deze worden aangestuurd door een mengpaneel RODEC BX-9 die aangesloten is op 2 synq QTRM-1 platenspelers. Nu had ik graag een hifi-koptelefoon aangekocht om naar mijn platen te luisteren. Ik kan een hoofdtelefoon aansluiten op mijn mixer maar ik lees dat een hifi koptelefoon een hoge weerstandswaarde heeft (ohm). De beste kwaliteit uit uw hifi koptelefoon haal je dus enkel maar met een versterker voor die de stroom kan leveren voor de koptelefoon. Dus dacht ik aan het volgende: Mijn mixer heeft 2 RCA outputs 1 die meer mV geeft en de andere minder (wss voor speaker aan dj stand) maar ik gebruik mijn xlr output voor naar mijn versterker te gaan. Kan ik dan mijn RCA output met hoge outputlevel gebruiken om naar mijn hoofdtelefoonverker te gaan? OF geeft mijn mixer geen 2 gelijke signalen uit de XLR en RCA output? Zoja gaat mijn idee werken? OF hebben jullie andere ideeen? Alvast bedankt! grtz Perentaart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 januari 2019 Report Share Posted 30 januari 2019 (edited) Hang er vanaf. Als je gaat mixen dan lijkt het me het handigst dat je hoofdtelefoon op het mengpaneel is aangesloten...Volgens de gebruiksaanwijzing mag de hoofdtelefoon tussen de 200 en 600Ω zijn. Daar is toch wel iets te vinden? Neem anders even contact op een een DJ zaak als Bax Edited 30 januari 2019 by Tubejack update Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 januari 2019 Report Share Posted 30 januari 2019 Wat is een hoofdtelefoonverker? Ik heb hier nog een koptelefoonversterkertje liggen, mag je zo hebben, maar die heb je waarschijnlijk al. Die kan aan de aux-uitgang of soortgelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 30 januari 2019 Report Share Posted 30 januari 2019 (edited) 9 hours ago, Perentaart said: maar ik lees dat een hifi koptelefoon een hoge weerstandswaarde heeft Er zijn genoeg Hifi koptelefoons die qua impedantie zo op de koptelefoon aansluiting van je mengpaneel kunnen. Edited 30 januari 2019 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Perentaart Posted 31 januari 2019 Author Report Share Posted 31 januari 2019 Bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts