Perentaart Posted 31 januari 2019 Report Share Posted 31 januari 2019 BesteIk plaatste reeds een topic over een voorversterker op mijn mixer. Daar werd mij verteld dat ik perfect ook een hifi koptelefoon met goede audio suality kan koppelen op mijn mixer. Mijn mixer heeft een input sensitivity van 12V/600 ohm; en er staat ook bij een subsonic filter van 200-600 ohm. (-25dB @ 10Hz)Kunnen jullie mij een hifi koptelefoon (mag open zijn) aanraden die goed samengaat met deze specs? Budget rond de 300 euro. Het is uiteraard niet de bedoeling dat ik hiermee ga mixen, daarvoor gebruik ik andere koptelefoon. Het is echt de bedoeling om een zo goed mogelijke weergave te krijgen van mijn vinylplaten in deze koptelefoon. Alvast bedankt!grtz perentaart! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 januari 2019 Report Share Posted 31 januari 2019 Sennheiser heeft hele mooie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 1 februari 2019 Report Share Posted 1 februari 2019 Klopt maar meestal kun je de exemplaren alleen online bestellen en niet eerst in een winkel uitproberen. Zelfs de Mediamarkt heeft een beperkte selectie staan. Het is ook al snel draadloos wat daar staat. Een Sennheiser luisterbar zou leuk zijn. Een collega van mij is blij met haar Audio Technica hoofdtelefoon. Misschien heeft Bax een winkel met demomodellen om te kijken wat je favoriete geluid is. Sennheiser blijft overigens wel erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 1 februari 2019 Report Share Posted 1 februari 2019 Uiteindelijk heb ik een Grado gekocht. Het geluid is mooi, alleen er zitten geen earpads op die om het oor gaan. Denk meer aan een uitvergrote walkmanhoofdtelefoon dus eigenlijk een on-ear hoofdtelefoon en dat wordt warm op je oren met die sponzen. Een echte over-ear is beter. Daarom is het handig ze op je hoofd te zetten als demonstratie: wat is het gewicht, knelt het niet, wordt het niet te warm, hoe is het geluid? Je budget is wel mooi met 300 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 1 februari 2019 Report Share Posted 1 februari 2019 Sony zie je ook vaak in studio’s. Beyerdynamic ken ik niet qua geluid: https://www.bax-shop.nl/producten.html?keyword=Hoofdtelefoon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 1 februari 2019 Report Share Posted 1 februari 2019 Je hebt ook maar 1 set oren, Wol dus de hoofdtelefoon moet minimaal goed aansluiten bij de beleving van @Perentaart Geef eens wat luisterindrukken van merken wat weet jij van Sennheiser, AKG, Sony, Denon, Beyerdynamic, etc. Oh de Grado kan wat te warm klinken, terwijl de Sennheiser duidelijk en helder klinkt. En voor iemand die er niet bij was op de bijeenkomst praat je wel erg makkelijk. Eerst moet je 10 hoofdtelefoons aan laten rukken, maar 6 streamers is dan weer amateuristisch. Je blijft warrig. Er hadden dus meer streamers moet zijn om tot een juiste combinatie te komen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 februari 2019 Report Share Posted 1 februari 2019 11 hours ago, Ivan10 said: Sony zie je ook vaak in studio’s. Beyerdynamic ken ik niet qua geluid: https://www.bax-shop.nl/producten.html?keyword=Hoofdtelefoon Nou, kom dan maar eens langs. Die heb ik toevallig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 2 februari 2019 Report Share Posted 2 februari 2019 Beyer Dynamic heeft een Pro serie, bedoelt voor muzikanten en gebruik in een studio. Zit wat steviger in elkaar, andere (lees: betere) materialen etc. Je zou verwachten dat deze daardoor een stuk duurder zijn. Maar het tegendeel is waar, de Pro serie is goedkoper dan de HiFi serie. Waarschijnlijk omdat de gemiddelde (amateur/semi-prof-) muzikant zwaar onderbetaald wordt en niet veel te makken heeft. Technisch zijn ze (op een enkele detail na) identiek. Hoorbaar zijn er geen verschillen. De DT990 Pro 250 Ohm is hier een voorbeeld van. https://www.bax-shop.nl/studio-hoofdtelefoons/beyerdynamic-dt-990-pro-250-ohm-dynamische-studio-hoofdtelefoon Ik heb diverse koptelefoons beluisterd in een prijsklasse heel ver boven die van de 990 Pro, maar heb er nog nooit een gehoord die dat verschil waard was. De 990 Pro heb ik al heel wat jaren en zal niet snel vervangen worden door een andere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 februari 2019 Report Share Posted 2 februari 2019 (edited) Dat is een open hoofdtelefoon. Heb die indertijd niet gekozen om zoveel mogelijk buitengeluiden uit te sluiten. Het is voor mij de DT770 geworden, niet pro dus, wel gesloten. Wat het verschil betreft denk ik niet dat ze zo aardig zijn voor die arme muzikanten, maar omdat die meer hechten aan een onopgesmukt, eerlijk geluid. Niet zo mooi en emotioneel aangrijpend als de gemiddelde audiofiel het wil hebben. Een beetje zitten grienen bij de mengtafel - zeg nou zelf, dat is toch geen porem. Edited 2 februari 2019 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 2 februari 2019 Report Share Posted 2 februari 2019 2 minutes ago, mumsoft said: Dat is een open hoofdtelefoon. Heb die indertijd niet gekozen om zoveel mogelijk buitengeluiden uit te sluiten. Het is voor mij de DT770 geworden, niet pro dus, wel gesloten. Wat het verschil betreft denk ik niet dat ze zo aardig zijn voor die arme muzikanten, maar omdat die meer hechten aan een onopgesmukt, eerlijk geluid. Niet zo mooi en emotioneel aangrijpend als de gemiddelde audiofiel het wil hebben. Een beetje zitten grienen bij de mengtafel - zeg nou zelf, dat is toch geen porem. Ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb zowel de DT 990 als de DT 990 Pro beluisterd. Zat verdomd weinig verschil in. Behalve dat de Pro veel degelijker gebouwd is is en dat het een 250 Ohm uitvoering is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 februari 2019 Report Share Posted 2 februari 2019 Een LS klinkt net zo goed als zijn kamer. De klank van een hoofdtelefoon hangt sterk af van de vorm van hoofd en oren. Je zal ze dus toch moeten gaan beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 2 februari 2019 Report Share Posted 2 februari 2019 8 minutes ago, carl said: Een LS klinkt net zo goed als zijn kamer. De klank van een hoofdtelefoon hangt sterk af van de vorm van hoofd en oren. Je zal ze dus toch moeten gaan beluisteren. Eerst beluisteren geldt voor elk audiocomponent ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 februari 2019 Report Share Posted 2 februari 2019 2 hours ago, edwin16 said: Eerst beluisteren geldt voor elk audiocomponent ;-) Beyerdynamic DT 990 zie er heel goed uit. Lekker ruim frequentie bereik. Dus gegarandeerd een rijk harmonische spectrum zoals het hoort. Zelf luisteren vind ik weer zo' n weinig zeggend "dingetje" Bij Bax kan je (dacht ik gelezen te hebben in een aantal filialen naar een aantal hoofdtelefoons luisteren) maar waar luister je dan naar? Volgens mij kun je die DT 990 zo blind bestellen. En als die niet bevalt mag je hem terug sturen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 2 februari 2019 Report Share Posted 2 februari 2019 Hoe zit dat nu met weerstand en hoofdtelefoons? Ik zie hier een aanbieding bij Hifi Solutions: Hifiman Sundara Deze heeft een impedantie van 37 Ohm. De Beyerdynamic een > 200 Ohm. Moet je dan gewoon je versterker harder aanzetten om hetzelfde geluidsvolume te krijgen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 februari 2019 Report Share Posted 2 februari 2019 (edited) Je moet gewoon zorgen dat de uitgangs impedantie van je hoofdtelefoon uitgang lager is dan die van de hoofdtelefoon. Misschien dat je hem wat harder of zachter moet zetten dat hangt af van het rendement van de drivers van de hoofdtelefoon. Feitelijk hetzelfde als met voor en eind versterker en versterkers en luidsprekers. Mijn Meridian Explorder II heet een inwendige weerstand van 0,47Ω las ik in een review. Dus die kan in principe praktisch elke hoofdtelefoon aan sturen. Ik heb er nu een van 10€ van de Action en die klinkt uitstekend. Edited 2 februari 2019 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 februari 2019 Report Share Posted 2 februari 2019 (edited) Ja, mijn reeds ter ziele gegane Sennheiser (de goedkope HD 414 dacht ik, met van die schuimrubberen oorkussens) had een impedantie van 2K ohm, en paste overal op. Die Beyerdynamic vast ook wel. Edited 2 februari 2019 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 februari 2019 Report Share Posted 2 februari 2019 Die Beyerdynamic DT 990..... Ik heb goede ervaringen met Pro spullen. Leuk verjaardag cadeau Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 februari 2019 Report Share Posted 2 februari 2019 (edited) De best klinkende en zittende hoofdtelefoon voor rond de €300 (volgens ALLE hoofdtelefoonsites en -bladen) is de Meze 99 Classic voor €309. Bovendien is het een zeer mooie en goed afgewerkte hoofdtelefoon met meer klank voor het geld dan je bij andere merken vindt. Ik raad je wel aan dat als je geld uitgeeft voor een goede hoofdtelefoon, geef dan ook geld uit voor een echte hoofdtelefoonversterker. De hoofdtelefoonaansluitingen in een apparaat kunnen wel zo'n goede hoofdtelefoon aanstruren, maar je haalt niet uit je hoofdtelefoon wat erin zit. Review Meze 99 Classic Sorry voor de reclamepraat, maar het is ook mijn beste hoofdtelefoon (naast een Denon AH-D750 en AKG K501). Sennheiser hoef ik niet. Ze klinken mij allemaal tè vet. Van het geluid van Beyerdynamic moet je houden. De 770 klinkt erg fris, de 990 is wat dat betreft weer wat vetter, maar de 880 is wel weer meer mijn smaak. Edited 2 februari 2019 by Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 februari 2019 Report Share Posted 3 februari 2019 Die Meze 99 Classic wordt inderdaad op een aantal audio websites positief beoordeeld. Echter de Beyerdynamic https://www.bax-shop.nl/studio-koptelefoons/beyerdynamic DT-770 Pro 250 ohm gesloten studio hoofdtelefoon heeft 120 reviews DT 880 Pro 250 Ohm semi-open hoofdtelefoon 15 DT 990 Pro 250 Ohm dynamische studio hoofdtelefoon tot nu toe 64 M.i. v.n.l. beoordeeld door musici en bijna een factor 3 goedkoper, voor mij is het dan simpel. @edwin16 wat is het voordeel van een z.g.n. "open" systeem? Nu nog een keer gekeken te hebben, zou ik juist een gesloten systeem willen zoals de DT-770 om de omgeving niet te verstoren of maakt dat niet uit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 februari 2019 Report Share Posted 3 februari 2019 (edited) Voor @ivan10 Van de webite van Bax de 32Ω versie https://www.bax-shop.nl/studio-hoofdtelefoons/beyerdynamic-dt-770-pro-32-ohm-studiohoofdtelefoon [....] De impedantie is niet zomaar een loze waarde. Afhankelijk van de apparatuur waarmee u uw hoofdtelefoon gebruikt, kan een impedantie juist te hoog of te laag zijn. Een te hoge impedantie op een zwakke voorversterker heeft een laag volume en/of vervorming van de klank tot gevolg. Deze DT 770 is speciaal geschikt voor smartphones, tablets en (draagbare) computers, die een lagere output hebben dan studioapparatuur of geavanceerde, losse voorversterkers. Zo profiteert u van de geliefde klank van de DT 770 Pro, zonder dat u per se in een studio hoeft te zijn. Gewoon onderweg of op locatie een mix beluisteren op een iPhone of laptop is dus geen probleem. [....] Dus voor mijn Meridian Explorder II dac een 32Ω versie. Voor mijn Back Lion dac een 250Ω versie.... Edited 3 februari 2019 by Tubejack update Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 3 februari 2019 Report Share Posted 3 februari 2019 Dank je @Tubejack ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 3 februari 2019 Report Share Posted 3 februari 2019 7 hours ago, Tubejack said: @edwin16 wat is het voordeel van een z.g.n. "open" systeem? Nu nog een keer gekeken te hebben, zou ik juist een gesloten systeem willen zoals de DT-770 om de omgeving niet te verstoren of maakt dat niet uit? Dat antwoord moet ik je helaas schuldig blijven. Ik heb altijd open systemen gehad, en ken het verschil met een open systeem dus niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 februari 2019 Report Share Posted 3 februari 2019 In iedergeval bedankt voor de tip Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 februari 2019 Report Share Posted 3 februari 2019 Een open systeem geeft bij lge tonen minder druk op je oren. Open doen dat niet en klinken dus natuurlijker. Maar wanneer je muziek wil luisteren in een rumoerige opgeving (bv tijdens een orkestopname) , is een gesloten beter bruikbaar. Ik vind een open type fijner luisteren, maar veel anderen kiezen vanwege het drukkende laag juist de gesloten. Per koptelefoon kan dat ook weer anders zijn. Een koptelefoon moet dus echt bij je passen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Perentaart Posted 4 februari 2019 Author Report Share Posted 4 februari 2019 Bedankt voor de vele informatie! Erg verrijkend :) Thx grtz perentaart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts