Jump to content

X-fi overpeinzingen

Arden
 Share

Recommended Posts

• Members

Vergeet ook de MTV “Unplugged” albums niet, daar zitten ook echte juweeltjes tussen! Sommige direct gesneden albums zoals die van James Newton Howard andere friends op Sheffield, van datzelfde label een dynamische drumsolo op zijn tijd, muzikaal allemaal meer dan acceptabel, plus het gros van de “high-end” sets krijg je er mee op zijn/haar knieën. Luister ook eens naar soundtracks, zoals die van Bullit, the Hot Spot of Blade Runner, daar zitten echt muzikale wondertjes bij, ik draai ze allemaal, en met veel plezier,

• Members
7 minutes ago, TL 200 said:

Door Pjotr's opmerking over de Firato schoot mij ineens Ulla Meinecke met Die Tanzerin weer te binnen. Mooie orgelpartij in dat nummer.

Yep, vaste prik tijdens mijn demo’s (over dynamiek gesproken)!

• Members
34 minutes ago, KT88 said:

Mocht het mij vergund zijn, zou ik graag wat van mijn grote (muzikale) liefdes funk, jazzrock en progrock laten horen.
Daarbij niet denken aan zaaddodende elevator-muzak (dat wordt doorgaans fusion en lounge genoemd) maar aan rauw van de straat improvisatie en (helaas) niet altijd heel goed opgenomen....
Een verhaaltje erbij zou ook nog moeten lukken.

Welja, het Prog/Funk/Fusion-uurtje met KT-88! Wel het geijkte, maar o zo mooie Dune Tune van Level 42 erbij doen blijft 1 van mijn favorieten...

Is praten over muziek nou niet gewoon veel leuker als dat geleuter in de marge over apparatuur?

1 hour ago, Arden said:

Is praten over muziek nou niet gewoon veel leuker als dat geleuter in de marge over apparatuur?

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar...... als mensen naar de XFi komen, komen ze niet om muziek te luisteren, maar om apparatuur te beluisteren. Muziek is in dat geval het hulpmiddel. En dan is het prettig als je OOK muziek over zo'n set hoort die je kent. Dus inderdaad bekend klassiek zoals bijv. Dance Macabre of pop zoals bijv. Graceland. Afgedraaid, dat wel, maar wel doelmatig.

Groet,

Leobus

Zeker Leo, maar dan is Tool, Yello, enzo net zo geschikt en weer eens wat anders. Al moet ik wel zeggen dat ik dit en ELO, Waters, DSOTM etc. eigenlijk ook al weer afgezaagd als demo begin te vinden :D

En oh ja als er dan toch Barbara's aan te pas moeten komen, neem dan die oude Franse. En deze is ook wel lekker:

• Members
1 hour ago, leobus said:

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar...... als mensen naar de XFi komen, komen ze niet om muziek te luisteren, maar om apparatuur te beluisteren. Muziek is in dat geval het hulpmiddel. En dan is het prettig als je OOK muziek over zo'n set hoort die je kent. Dus inderdaad bekend klassiek zoals bijv. Dance Macabre of pop zoals bijv. Graceland. Afgedraaid, dat wel, maar wel doelmatig.

Groet,

Leobus

Klopt! Alleen, zoals ik hierboven al eerder meldde...

3 hours ago, Arden said:

mijn demo’s bestaan altijd hoofdzakelijk uit toch echt geen high-end muzak: altijd veel Dylan, Reed, Cohen, Floyd, Yello, Clapton, ZZ-Top, Supertramp, SRV en ga zo maar door, krijg je altijd: “Heeft u misschien iets van Patricia Barber of Diana Krall”

... als dus de Barbers en de Krallen dan uiteindelijk moeten gaan bepalen welke apparatuur zou moeten voldoen denk ik toch dat je de plank volledig gaat misslaan. Eigenlijk kunnen we dus wel concluderen: Hoe je het ook doet, voor een aantal zal het toch niet goed zijn. Weet je wat in die gevallen ook zo frustrerend is? Het zijn bijna altijd forumgangers die simpelweg naar de bevestiging van hun eigen set zoeken. En dan doel ik nog niet eens zo op de forumgangers van hier, maar vooral van dat HT georiënteerde clubje.

3 hours ago, Arden said:

Klopt! Alleen, zoals ik hierboven al eerder meldde...

... als dus de Barbers en de Krallen dan uiteindelijk moeten gaan bepalen welke apparatuur zou moeten voldoen denk ik toch dat je de plank volledig gaat misslaan. Eigenlijk kunnen we dus wel concluderen: Hoe je het ook doet, voor een aantal zal het toch niet goed zijn. Weet je wat in die gevallen ook zo frustrerend is? Het zijn bijna altijd forumgangers die simpelweg naar de bevestiging van hun eigen set zoeken. En dan doel ik nog niet eens zo op de forumgangers van hier, maar vooral van dat HT georiënteerde clubje.

Ach.... waarschijnlijk zijn dat toch mijn klanten niet.  Wij (Ivan en ik) komen gewoon gezellig. Zelf ben ik benieuwd hoe een single ended versterker, met Emission Labs 300B Mesh  klinkt. Dat het waarschijnlijk te verfijnd is voor deadmau5. Snap ik. 

Edited by Tubejack

• Members
17 hours ago, carl said:

[...]

Is er nog steeds nieuw vinyl van Sheffield Lab te koop?

Op Discogs vind je met regelmaat gesealde exemplaren. Niet echt goedkoop, maar ze zijn wel te vinden. Opnieuw uitbrengen, dat zal nog wel even duren, maar ongetwijfeld zal er ook iemand in dat gat springen...

• Members
2 hours ago, carl said:

Ik zal eens kijken wat voor een muziek op dat label staat. Heb jij suggesties want op Ramstein na delen we dezelfde smaak.

Thelma Houston and Pressure Cooker, Clair Marlo, James Newton Howard and Friends, loop maar een keer door die lijst op Discogs. Label Windham Hill heeft ook bijzonder mooie platen uitgebracht. Besteed er maar eens een middagje aan, vind je echt leuke dingen tussen.

2 hours ago, Groovy said:

Een beetje blues zou ook leuk zijn,dat hoor bijna nooit op audioshows.

Dat wordt toch echt overal behoorlijk vaak gedraaid. Ik neem in mijn blues momentjes buiten SRV en Mighty Sam McClain ook altijd ZZ-Top mee, die zijn ooit begonnen als blues band, en dat deden ze meer dan fortuinlijk. Blue Jeans Blues en Brown Suger zijn toch serieuze Blues klassiekers! Zanger en lead gitarist Billy Gibbons wordt ook wereldwijd gezien als een bijzondere Blues gitarist!

Wat dacht je van Sky Marco? Even de sokken gestopt, gaan weer een tijdje mee :D

En het broertje van BB voor Groovy:

Ach er is zoveel fantastische muziek...... bezopen gewoon dat de gemiddelde XFi bezoeker er maar zo weinig van waardeert... :wacko:

Dat het om de muziek gaat mag duidelijk zijn. Ik kan echter niet met een slecht opgenomen album beoordelen of de set die ik beluister, goed kan klinken. Nou hou ik helemaal niet van Krall en Barber, maar er zijn meer mooie opnamen (al komt Tin Pan Alley me langzamerhand ook de strot uit). Op de audioclub hoor ik ook vaak namen als b.v. Dire Straits of Paul Simon. Niet omdat men deze muziek zo fantastisch vind, maar om een referentie te hebben. Ik denk dat veel mensen naar een audioshow komen om te horen hoe goed een set kan klinken en welke apparatuur er op hun verlanglijstje komt. Óf en wanneer dat dan gekocht wordt, is een heel andere discussie.

Aan de andere kant verdoezelt een technisch gezien, prachtig mooie opname ook weer veel van de gebreken van een set. En het is ook maar wat voor "werkelijkheid" wil je horen? Die van de Blumenhofers of van de Wilsons? Die zetten voor mij echt een totaal verschillend plaatje neer. Wilsons: Spic & Span, de Blumenhofers zetten echt een stage neer ondanks een technisch spatje hier en daar. Doet Wilson veel minder in mijn beleving. Het is en blijft allemaal zo persoonlijk.

10 minutes ago, Pjotr said:

Aan de andere kant verdoezelt een technisch gezien, prachtig mooie opname ook weer veel van de gebreken van een set. 

Waarom zou dat? Een set met gebreken zal die juist met een goede opname laten horen. Anders weet je niet waar de gebreken vandaan komen, van de opname of van de set. 

49 minutes ago, Pjotr said:

Voor mij niet Hans. Ik denk niet in goed en slecht. Meer in prettig en minder prettig. Niet om aan te horen laat ik sowieso buiten beschouwing. Zowel muziek als sets, dus dat is simpel. Het blijft altijd ingeblikte muziek.

Dat is ook een benadering, ik ben meer een voorstander van zo natuurlijk en eerlijk mogelijk.