Jump to content

X-fi overpeinzingen

Arden
 Share

Recommended Posts

• Members
On 2/13/2019 at 5:17 PM, Gydotron said:

Laat ons het er eerlijk op houden, een importeur staat daar om zijn verkoop te stimuleren. De ene importeur doet al wat meer zijn best aan de presentatie dan de andere. Maar ik stel toch vast dat de verzuring toeneemt. Mensen steken hun hoofd even binnen en hebben gelijk een complete review voor handen. Het laag was niet goed, geen 3D beeld

Absoluut waar, het zou voor ons, importeur/groothandels het moment moeten zijn dat de verkopen echt van start gaan. Dat is echter, zeker in Nederland, al lang geen standaard iets meer, en zie ik het maar als een (best dure) promotiecampagne zodat ook de dealers kunnen zien waar interesses naar uitgaan. Alleen, die dealers, die hebben dus blijkbaar gezien het toch vele kwade bloed, ook geen zin meer. Buiten dat echter, als voor de bezoekers nu eerst eens duidelijk werd dat ook wij gewoon een serieus hoge prijs betalen om onze waren te mogen uitstallen (en dat diezelfde bezoekers dus niet een entree betalen om onze zakken te spekken) krijgen ze misschien weer wat meer respect voor wat we pogen te doen. Dan ben je idd ook eerder van die analisten af die je vanaf de deuropening al kunnen vertellen wat er allemaal fout is aan deze set. Typisch blijft wel altijd, dat diezelfde feilloze analist minimaal 2 weken een apparaat thuis op proef nodig heeft om een oordeel te vellen voor een eventuele aanschaf...

Ik vind Blumenhofer vaak zeer verrassend, zelf onwijs goed. Zet daar je joker op in. Ik zou zeker een setje neerzetten dat betaalbaar is, heel veel mensen hebben geen 10k€ ter beschikking, en net een betaalbaar setje maakt vaak meer indruk dan de extremen waar men sowieso al een hoog verwachtingsniveau van heeft

Sinds 2011 heb ik nooit meer een demo zonder Blumenhofer gedaan, dat zal waarschijnlijk ook nooit meer gebeuren! Het was, is, en zal ook altijd mijn grote luidsprekerliefde blijven. De komende editie zal het idd met 2 veel betaalbare paren zijn...

Kortom, doe waar je sterk in bent, muzikaal mensen raken en dit zonder kapsones. Trouwens als je nog een R2R recorder nodig hebt mag je altijd gebruik maken van ofwel mijn compleet gerestaureerde high speed (19/ 38 cm/s) G36 of mijn Philips Pro 36, of zelf beide. O ja, zorg dat je zelf geniet van de show, we praten zeker bij in september !!

Het zal bij mij toch altijd voor een groot deel om mijn platenkoffer en de contacten draaien, zonder dat heb ik er zelf ook geen plezier in, dus dat gaat lukken! Een R2R is niet nodig, ik zal, zoals altijd, vergezeld worden door mijn TEAC A7300-RX recorder!

We spreken elkaar in september!

22 hours ago, vintagemod said:

Ik heb niks Met klein kamers,van 20m2 ,40 m2 gaat nog,grote ruimte ruimte,s loop je gemakelijker binnen,Ik vindt het wel  goed dat je in het laagste betaalbaare assortment zit,en waarom  zet je geen aanbiedingen wat uit productie gaat ,cq outlet.

Ik normaliter ook niet, maar heb je er wel eens bij stil gestaan waarom er van die 3 echt grote ruimtes die ze hebben (40,41 en 42) er altijd 1 voor mij was, 1 leeg en 1 voor de organisator zelf? Die kamers zijn voor bijna iedereen onbetaalbaar! Tel er dan nog eens die peperkoeken-wanden met aanverwante sch**t akoestiek sinds de laatste ''conferentie-verbouwing' aan toe, die grote kamers wil echt niemand meer hebben. Daarbij hebben dergelijke formaten alleen zin met kolossale set-ups, laat ik daar nou net geen zin meer in hebben gezien de enorme hoeveelheid werk, kosten en het immer gezanik en gezeur over het resultaat en de prijs van dergelijke producten. Ik mag trouwens aannemen dat het gros van de bezoekers graag iets moois willen oren in een huiskamer formaat omgeving, laat ik daar ook maar weer eens voor gaan. Demo's met het echte geweld, daar heb ik geen shows meer voor nodig, hier heb ik op kantoor 3 perfecte ruimtes voor, als het echt noodzakelijk is heb ik ook altijd nog de beschikking over de demoruimte van Blumenhofer in Duitsland. Een stuk goedkoper, en echt serieus veel beter...

Je opmerking met aanbiedingen/opruimingen, die snap ik heel goed hoor, maar het probleem is, we staan op een importeurs/groothandel show. Mijn klaagzang ergens hierboven aangaande dealers die hun gezicht niet meer laten zien? Als ik 1 versterker op deze show als ''aanbieding of opruiming'' zou verkopen heb ik binnen een dag al die dealers aan de lijn hoe het zit met hun commissie over die verkoop. Gaan we dus niet doen! Hooguit mijn Vintage spul, maar dat vind ik zelf vaak te leuk om weg te doen...

Ik heb gisteren even met Stijn overlegd en hij ziet mijn idee ook wel zitten. Arden had al voorgesteld Stijn mee te vragen om foto's en video's te maken. Dat is hem wel toevertrouwd:

Als je goed kijkt zie hier en daar nog een bekende in het filmpje.
Dus Wiel, je loopt weer eens achter de feiten aan. Laat dat denken maar aan mij over. ik heb een dikker hoofd 😛

@Ivan
2-3 minuten? Dat wordt een slapstik movie 😮 90 minuten gaat 't ook niet worden. Zo lang wil ik niet met mij giechel geexposeerd worden. Ik denk dat met het juiste edit-werk een filmpje van 15-20 minuten eruit komt. Alleszins acceptabel.

Edited by Sodejuu

Volgens mij komen dealers nauwelijks meer naar de show, omdat:
- het best massaal is op zaterdag en zondag
- op zaterdag de winkel open is
- zondag meestal hun enige vrije dag is
- geen aparte dealerdag meer is
- ze door het jaar heen meer dan voldoende importeurs over de vloer krijgen
- ze soms niet meer weten welke kant ze op moeten met hun zaak (vinyl, streaming, grote/kleine speakers, etc)
- ze in München alles en nog meer te zien kunnen krijgen in 4 dagen tijd
- een trip naar München leuker is dat een reisje naar Veldhoven
- de X-Fi toch meer op de consument gericht is

@Gydotron
Het was vroeger ook al zo dat complete volkstammen op het VAD rondliepen, alleen hun hoofd in het kamertje staken en alles af kraakten. Die mensen heb je overal, de zgn IWABs. (Ik Weet Alles Beter), altijd overtuigd van hun eigen ongelijk. Ze zoeken gewoon een bevestiging voor hun eigen aankopen.
Daarnaast merk ik dat de er steeds meer salesmensen dan liefhebbers in de business rondlopen. Die willen enkel verkopen en denken met het neerplempen van wat apparatuur en fancy gezwets, het gemis aan goed geluid weer recht te kunnen praten.

• Members
1 hour ago, Sodejuu said:

Ik heb gisteren even met Stijn overlegd en hij ziet mijn idee ook wel zitten. Arden had al voorgesteld Stijn mee te vragen om foto's en video's te maken. Dat is hem wel toevertrouwd [...]

Lijkt me dus afgesproken!

Details hebben we het later wel via een ander communicatiemiddel over...

Wiel, je weet helemaal niet wat mijn bedoeling is. Ik ga mezelf niet zitten promoten als zijnde de enige die dat kan. Zo zit ik niet in elkaar en zo wil ik ook niet gezien worden. Ik laat het verschil horen tussen een standaard afgestelde draaitafel en een goed afgestelde. Daar is niks persoonlijk promotioneels aan, maar het laat wel horen dat er thuis vaak nog veel te winnen is.

Edited by Sodejuu

Mijn ervaringen op de X-fi show zijn zeer uiteenlopend. Laat ons het er eerlijk op houden, een importeur staat daar om zijn verkoop te stimuleren. 

De Hifiwinkel in Beek zit (bijna zat helaas) hier nagenoeg om de hoek. De kracht van Rob Wilms is dat  hij nooit pushte en altijd liefde voor hifi als zodanig toonde. Zo heeft hij me wel eens gezegd dat ik van mijn LS moest afblijven want dat ik me moeilijk kon verbeteren. Marco is ook een echte liefhebber die produkten toont en niet pusht. Volgens  mij moet hij het daarbij houden want dat is namelijk zijn kracht.

Rob Wilms ging trouwens nooit naar shows. Hij werd namelijk gek van al die importeurs die wilden dat hij hun produkten ging verkopen. Hij deed nooit zaken met mensen die pushte. Vaste lijn van zijn baas Herman van Dungen van Durob was, dat als fabrikanten of importeurs met verplichte afname e.d. begonnen, hij met het produkt stopte. 

Edited by carl

@wol Waarom kom jij niet een verhaal vertellen? Een verhaal😮 hoe het volgens jou zou moeten zijn.😆☺️
Of kom een demo geven met jouw gekozen muziek en vertel waarom daar iets over. Bijvoorbeeld, wat jou referentiemuziek is om een hifiset te beoordelen. Of vertel leuke anekdotes uit jou rijke hifileven, ondersteund met een plaatje. Zeer vermakelijk voor het publiek, weet ik uit eigen ervaring.

@Arden Hoe je het wendt of keert.......wat je ook gaat verzinnen en organiseren er zijn altijd AZIJNPISSERS op ELKE show. Dat was ook al zo in de Firatotijd.
Ik vind juist dat jij elke keer weer wel dingen verzint, waar je het showpubliek welmee naar je stand lokt.

Echt waar, ik kan mij geen show van je herinneren, waar je niets EXTRA's hebt gedaan voor je showpubliek/bezoekers. Zo is er (bijna) altijd/vaak een fabrikant van je producten aanwezig. Ik denk even aan Michael Orsow van Astin Trew, Dhr Aalt-Jouk van den Hul met zijn zoon van de fa. Van den Hul, Andrea Vitali van de luidsprekerfabrikant Blumenhofer en kabelfabrikant Camino.  Ook was je niet te beroerd in de VAD tijd om een hoofdprijs (Astin Trew cd speler) ter beschikking te stellen bij de VAD prijsvraag. Of zoals je al zei een échte Espressokoffiemachine met gratis koffie tijdens een Kanzi demonstratie op een zeer klein kamertje.

Ik kan mij ook geen show herinneren waar je een stand of demoruimte had, waar het publiek wegbleef. Ook was het vaak dat je wel een of andere primeur had/hebt op een show. Ook ben je 1 van de weinige importeurs die normale muziek met normale lp persingen draait. Ook niet op 'veilig' speelt kwa muziekkeuze. Ram(p)stein of hoe het mag heten (niet mijn muziek) is normaal voor je om op te zetten. Als je een lp had van de Jostiband, zou je die ook nog opzetten.😄

Kortom, ga lekker door zoals je altijd doet en trek je van de AZIJNPISSERS niets aan.

24 minutes ago, Sodejuu said:

Wiel, je weet helemaal niet wat mijn bedoeling is. Ik ga mezelf niet zitten promoten als zijnde de enige die dat kan. Zo zit ik niet in elkaar en zo wil ik ook niet gezien worden. Ik laat het verschil horen tussen een standaard afgestelde draaitafel en een goed afgestelde. Daar is niks persoonlijk promotioneels aan, maar het laat wel horen dat er thuis vaak nog veel te winnen is.

En zoiets heb je ook al eens gedaan voor een Hearmeeting in Leiden bij Sence of music. En dat was leuk en leerzaam, zo weet ik nog. Forumlid Miracle en jij deden allebei een afstelling volgens verschillende afstelmethode en kon je daarna beluisteren. Zoiets was het, dacht ik.

Er zijn in het audiowereldje nogal eens discussies over wat nou het belangrijkste onderdeel in een set is.

Kan je niet iets organiseren waarbij je een betere versterker op dezelfde boxen demonstreert en een keer betere boxen op dezelfde versterker laat horen? Wel alles op dezelfde plek natuurlijk en dus kabels omsteken en boxen verplaatsen.

Groet,

Leobus

• Members
5 hours ago, audiofreak said:

Zo is er (bijna) altijd/vaak een fabrikant van je producten aanwezig. Ik denk even aan Michael Orsow van Astin Trew, Dhr Aalt-Jouk van den Hul met zijn zoon van de fa. Van den Hul, Andrea Vitali van de luidsprekerfabrikant Blumenhofer en kabelfabrikant Camino.

Welja, Thomas Blumenhofer is er ook bij geweest, Andreas Hofman van Octave, Chris Feickert, ik heb ze allemaal meerdere malen op laten draven. De laatste keer in Hoek van Holland ook Sasa Cokic van Trafomatic. An sich vind ik dat zelf altijd een leuk iets, kunnen zij ook een keer zien hoe ik mijn ding in Holland doe. Alleen... buiten mezelf kietelen omdat het leuk staat op de aankondiging dient het niet echt een hoger doel, er is namelijk bijna niemand die ooit een gesprek met deze ontwerpers aangaat. Ja, hooguit een keer een verdwaalde gast die dan denkt leuk te zijn door met de vraag te komen waarom dit moois nou zoveel geld moet kosten. AJ gaf daar ooit het mooiste antwoord ooit op: ''Omdat ik hier 45 jaar ervaring in heb gestopt. Dat is waar u voor betaald!''

Maar ik verzin nog wel weer iets leuks, dat is me vooralsnog altijd nog wel gelukt, dat zal nu denk ik niet anders zijn!

Bij de weg, in 2009, toen we in kamer 7 zaten, was jij dacht ik ook een onderdeel van de standbemanning? We kunnen vast wel weer wat voor je bedenken...

Mits de gezondheid het toelaat (wacht nog steeds op transplantatie) en er vervoer beschikbaar is (heb zelf geen auto meer) ben ik graag van de partij om deze dagen (of ééntje) wat luister bij te zetten. ;)

5 hours ago, Arden said:

Welja, Thomas Blumenhofer is er ook bij geweest, Andreas Hofman van Octave, Chris Feickert, ik heb ze allemaal meerdere malen op laten draven. De laatste keer in Hoek van Holland ook Sasa Cokic van Trafomatic. An sich vind ik dat zelf altijd een leuk iets, kunnen zij ook een keer zien hoe ik mijn ding in Holland doe. Alleen... buiten mezelf kietelen omdat het leuk staat op de aankondiging dient het niet echt een hoger doel, er is namelijk bijna niemand die ooit een gesprek met deze ontwerpers aangaat. Ja, hooguit een keer een verdwaalde gast die dan denkt leuk te zijn door met de vraag te komen waarom dit moois nou zoveel geld moet kosten. AJ gaf daar ooit het mooiste antwoord ooit op: ''Omdat ik hier 45 jaar ervaring in heb gestopt. Dat is waar u voor betaald!''

Maar ik verzin nog wel weer iets leuks, dat is me vooralsnog altijd nog wel gelukt, dat zal nu denk ik niet anders zijn!

Bij de weg, in 2009, toen we in kamer 7 zaten, was jij dacht ik ook een onderdeel van de standbemanning? We kunnen vast wel weer wat voor je bedenken...

Ja dat weet ik ook nog. Maar om ze allemaal op te noemen vond ik ook weer wat. Ik vond mijn antwoord al mooi genoeg als reactie op de "beste (azijn)stuurlui".

De tijd gaat snel, VAD show 2009. Ja klopt ook. Ik was toen een manusje van alles. O.a. op de opbouwdag  naar de Ikeawinkel voor kasten een een bank.  Op de showdagen zelf voornamelijk rondhangen en koffie drinkend en praten met bezoekers in huiselijke ongedwongen sfeer. 

Ja joh. Bedenk eens wat voor mij. Een paar uurtjes plaatjes draaien vind ik ook altijd leuk . En dan geen audiofiele meuk met gepingel of alleen dure persingen.
Gewone muziek van pop, rock, blues, jazz, eventueel aangevuld met een  korte leuke (persoonlijke) anekdote. Eigen muziek dus uit de jaren 50, 60, 70 en 80.
Muziek waar het draait om de muziek EN niet muziek waar het om de presentatie van een hifiset/component draait. 
Dus waar de "muziek centraal" staat en niet "de weergave" van de audioset. Want daar zou het m.i. veel meer over moeten gaan, namelijk de muziek en de emotie van muziek.

Edited by audiofreak

1 hour ago, audiofreak said:

Gewone muziek van pop, rock, blues, jazz, eventueel aangevuld met een  korte leuke (persoonlijke) anekdote. Eigen muziek dus uit de jaren 50, 60, 70 en 80.
Muziek waar het draait om de muziek EN niet muziek waar het om de presentatie van een hifiset/component draait. 
Dus waar de "muziek centraal" staat en niet "de weergave" van de audioset. Want daar zou het m.i. veel meer over moeten gaan, namelijk de muziek en de emotie van muziek.

Ik zie Camel al aankomen..... 😊. En verhaaltjes tussendoor aanhoren is óók erg leuk, dat maakt het allemaal wat persoonlijker, wat jij ook al zegt 😋

De reden dat we Hear weinig over muziek praten is, dat de smaken zo anders zijn. Op een beurs is dat ook het geval. Ik denk dat je daarom  toch altijd voor een soort gemene deler moet kiezen. Bij Rammstein ben ik bijvoorbeeld binnen 10 seconde de kamer uit. Dan zou ik eerder Marc wat toegankelijke klassieke muziek laten kiezen.

Edited by carl

5 minutes ago, carl said:

De reden dat we Hear weinig over muziek praten is dat de smaken zo anders zijn. Op een beurs is dat ook het geval. Ik denk dat je daarom  toch altijd voor een soort gemene deler moet kiezen.

Je kan niet iedereen naar het zin maken bij een demo. Maar je kan wel een soort algemene bekende muziek laten horen, die voor i ieders wil is. Dus ja ook Top 40 nummers (waar niks mis mee is).  Waar het om gaat is dat je de bezoeker vermaakt met leuke herkenbare muziek voor iedereen.

Als de gemene deler audiofiele gepingel is met alleen mooie dure persingen van 180 en 200 gram , dan pas ik even. En gelukkig zijn er verschillende smaken. Dat maakt het juist ook leuker. 

Edited by audiofreak

Nobel idee. Ben toch bang dat je dan uitkomt op een soort van Top2000 café. Je kunt wel klagen dat de gemiddelde demomuziek oppervlakkig audiogepiel is. Realiteit is dat men dat in meerderheid ook horen wil. Klaagzangen over de gedraaide muziek hoorde ik al in de jaren '80 over de beurs in het Novotel, toen nog in A'dam naast de Firato.

Het valt beslist te proberen, zeker. Zie je vanzelf of het aanslaat. Denk wel dat muziek dan wel dusdanig moet zijn dat het de capaciteiten van de gebruikte installatie kan demonstreren.

Ik zeg ook niet top 40, maar wel muziek die als het ware in het collectieve geheugen zit. En waarom niet van te voren aankondigen dat tussen bijvoorbeeld 3.00 en 5.00 uur alleen maar Klassiek wordt gedraaid. Weet je gelijk of daar nog interesse voor is. 

• Members

Dat gepraat over muzieklisten op shows blijft idd ook altijd een dingetje, mijn demo’s bestaan altijd hoofdzakelijk uit toch echt geen high-end muzak: altijd veel Dylan, Reed, Cohen, Floyd, Yello, Clapton, ZZ-Top, Supertramp, SRV en ga zo maar door, krijg je altijd: “Heeft u misschien iets van Patricia Barber of Diana Krall”

Dan zet ik toch echt liever Rammstein, Tool of Metallica op!

Mocht het mij vergund zijn, zou ik graag wat van mijn grote (muzikale) liefdes funk, jazzrock en progrock laten horen.
Daarbij niet denken aan zaaddodende elevator-muzak (dat wordt doorgaans fusion en lounge genoemd) maar aan rauw van de straat improvisatie en (helaas) niet altijd heel goed opgenomen....
Een verhaaltje erbij zou ook nog moeten lukken.

Zelfs mijn zoon vond in Muenchen jouw muzieksmaak uitmuntend Marco - hij was niet bij jou weg te slaan in Muenchen.

Barber e.d. is aan mij niet besteed. Ik kies zelf graag voor Fitzgerald, Bellafonte en tijdgenoten, is ook erg goed opgenomen.

Edited by carl