BramW Posted 19 februari 2019 Report Share Posted 19 februari 2019 Hallo, Ik heb 2x een Samson resound hd RS15HD. En een stage line STA-1800 pro power amplifier. Ik heb de 2 speakers met speakon aangesloten en de versterker heb ik met 2 gebalanceerde jack kabels aangesloten op mijn focusrite 2i4 die weer is aangesloten op de computer. De set komt uit een oude sporthal dus er zal wel ruig mee omgegaan zijn. Zodra ik iets afspeel via mijn computer gaat het geluid wel hard. Alleen naar mijn idee lang niet zo hard als dat ze zouden moeten kunnen. Heeft iemand een iedee waar dit door zou kunnen komen? Groet, Bram Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 februari 2019 Report Share Posted 19 februari 2019 Wat voor een speakers en met wat voor een rendement zou mijn eerste vraag zijn. Verder zou ik eens een CD speler van een vriendje uitproberen. Ik denk dat je daar geen probleem mee hebt en dat er dus iets fout zit bij de computer. Die hebben vaak ook een volume regeling inboard. En als die te laag staat compenseer je dat niet bij de versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 februari 2019 Report Share Posted 19 februari 2019 Vermoedelijk wordt de output van de computer beperkt om gehoorschade te vermijden. Maar dat zal wel in te stellen zijn. Hier kan ik bv het maximumvolume via een menuutje vergroten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BramW Posted 20 februari 2019 Author Report Share Posted 20 februari 2019 Bedankt voor jullie antwoord. Als ik mijn telefoon aan de focusrite sluit gaat het geluid niet harder. Deze kan natuurlijk ook begrenst zijn. Kan het ook aan de focusrite liggen? Ik wilde nog een foto toevoegen alleen is dit bestand te hoog. Op de achterkant van de speakers staat: program power 600W en continuous power 300W. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 20 februari 2019 Report Share Posted 20 februari 2019 (edited) https://focusrite.com/usb-audio-interface/scarlett/scarlett-2i4 Misschien kan iemand iets zinnigs zeggen na het bekijken van de link naar je Focusrite. Hier staan instructiefilmpjes voor het apparaat. Succes! https://focusrite.com/get-started?product_range=514&product_variant=538&form_id=dependent_dropdown_form Edited 20 februari 2019 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts