Jump to content

Cassettebandjes.

carl
 Share

Recommended Posts

Als mijn Nakamichi wordt gereviseerd wil ik hem laten inregelen op nieuwe cassettebandjes. Welke bestaande zijn te adviseren. Niet dat ik grote plannen heb op dat gebied.

Duh??? Dat geldt alleen voor opnemen. Ga je weer op cassettebandjes opnemen dan? Op een beetje cassette recorder kun je gewoon zelf de bias voor iedere tape instellen a.d.h. van een test signaal en de VU meters.

We hebben er een paar weken geleden honderden weggegooid. Niemand wou ze en we hebben er wel wat achtergehouden, er staan tenslotte een paar cassetterecorders bij. Dan moet je toch weten of het ding werkt. Maar een minidiskschijfje hebben we niet gevonden, terwijl er wel een minidiskspeler bij zat. 

On 3/7/2019 at 7:10 PM, Hans van Liempd said:

We hebben er een paar weken geleden honderden weggegooid. Niemand wou ze en we hebben er wel wat achtergehouden, er staan tenslotte een paar cassetterecorders bij. Dan moet je toch weten of het ding werkt. Maar een minidiskschijfje hebben we niet gevonden, terwijl er wel een minidiskspeler bij zat. 

Hans, dat meen je niet? Had het mij even gevraagd. Weggooien is doodzonde.

Fatsoenlijke gebruikte bandjes leveren op z'n minst nog 50 cent/1 euro op.

On 3/7/2019 at 3:53 PM, carl said:

Als mijn Nakamichi wordt gereviseerd wil ik hem laten inregelen op nieuwe cassettebandjes. Welke bestaande zijn te adviseren. Niet dat ik grote plannen heb op dat gebied.

Dat ligt er aan op welk bandje je gaat opnemen Carl. Type II zal hoofdzakelijk TDK SA of Maxell XLII zijn. Hier zitten wel wat verschillen in v.w.b. afregelen. Maar dat wil niet zeggen dat je geen TDK kunt gebruiken als je deck op Maxell is afgeregeld.

Maar of je kleindochter dat verschil gaat horen....