Tubejack Posted 27 maart 2019 Report Share Posted 27 maart 2019 26 minutes ago, mumsoft said: Bladerunner van Vangelis vind je ook op Tidal. Madonna ongetwijfeld ook. Niet hier in de platenkast. Probeer maar ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 maart 2019 Report Share Posted 27 maart 2019 Bladerunner gisteren al. Maar ja, ik heb al een hele tijd niet bij Cock geluisterd, dus kan toch niks vergelijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 maart 2019 Report Share Posted 27 maart 2019 1 hour ago, mumsoft said: Bladerunner gisteren al. Maar ja, ik heb al een hele tijd niet bij Cock geluisterd, dus kan toch niks vergelijken. Vergelijken met anderen hoeft niet persé. Het is zelfs niet van belang of je de muziek het mooi vind. Luister alleen naar het laag dat uit je luidsprekers komt. Kun je Ray of light wel of niet draaien. ? To be, or not to be Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 27 maart 2019 Report Share Posted 27 maart 2019 4 hours ago, Tubejack said: Vergelijken met anderen hoeft niet persé. Het is zelfs niet van belang of je de muziek het mooi vind. Luister alleen naar het laag dat uit je luidsprekers komt. Kun je Ray of light wel of niet draaien. ? To be, or not to be Waarom zou je dat nou niet kunnen draaien... Er zit toch een schitterend laag in die opname? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 maart 2019 Report Share Posted 27 maart 2019 1 hour ago, thingman said: Waarom zou je dat nou niet kunnen draaien... Er zit toch een schitterend laag in die opname? Precies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 maart 2019 Report Share Posted 27 maart 2019 12 hours ago, Tubejack said: Heeft zijn platenspeler last van rumble Zonder gekheid, ik ben al van halve jaren 70 fan van Vangelis. Even de CD gedraaid daar staat dat laag ook op. Je hoort een ruimte schip voorbij komen en dat gedreun daarvan, ook het hoog is fabelachtig mooi. Als je Vangelis mooi vind, luister eens naar: "the city" Maar over laag, een uitdaging..... de 1e 2 nummers van dit album. Als dat "strak" je set uitkomt, dan heb je het voor elkaar. Dergelijk laag is redelijk simpel. Een synthesiser die een sinus produceert. Bovendien is het album beroerd opgenomen. Loudness war op en top. Ook dat nummer van Vangelis... Ik weet echt niet hoe een ruimtevaartuig hoort te klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 maart 2019 Report Share Posted 27 maart 2019 5 minutes ago, Hans van Liempd said: Dergelijk laag is redelijk simpel. Een synthesiser die een sinus produceert. Bovendien is het album beroerd opgenomen. Loudness war op en top. Ook dat nummer van Vangelis... Ik weet echt niet hoe een ruimtevaartuig hoort te klinken. Bij mij klinkt het prachtig Hans, veel kleine details. Vandaag gedemonstreerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 maart 2019 Report Share Posted 27 maart 2019 (edited) 7 minutes ago, Tubejack said: Bij mij klinkt het prachtig Hans, veel kleine details. Vandaag gedemonstreerd Van LP? Zou kunnen, die albums op Qobuz klinken echt niet goed. Maar op het livealbum van Carmen McRae (the great American songbook, het eerste nummer) staat wel een prachtige realistische contrabas. Dat vind ik dan weer een prima referentie voor goede laagweergave. Edited 27 maart 2019 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 maart 2019 Report Share Posted 27 maart 2019 (edited) 3 minutes ago, Hans van Liempd said: Van LP? Zou kunnen, die albums op Qobuz klinken echt niet goed. Maar op het livealbum van Carmen McRae (the great American songbook) staat wel een prachtige realistische contrabas. Dat vind ik dan weer een prima referentie voor goede laagweergave. Nee van CD via mijn Cambridge CXC loopwerk, die klinkt erg goed. 2 ga ik zo naar luisteren Satin Doll Edited 27 maart 2019 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 maart 2019 Report Share Posted 27 maart 2019 11 minutes ago, Tubejack said: Nee van CD via mijn Cambridge CXC loopwerk, die klinkt erg goed. 2 ga ik zo naar luisteren Satin Doll Op Qobuz staat alleen een Amerikaanse versie. Niet best. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 maart 2019 Report Share Posted 27 maart 2019 7 minutes ago, Hans van Liempd said: Op Qobuz staat alleen een Amerikaanse versie. Niet best. Even via Tidal, Meridian dac en Beyerdynamic hoofdtelefoon. Lekkere contrabas Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 maart 2019 Report Share Posted 27 maart 2019 Vind het ook niet geweldig, net als Hans. Op Tidal ook alleen een Amerikaanse versie uit ik meen 1998. Maar straks doe ik nog een poging. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 maart 2019 Report Share Posted 28 maart 2019 Tja dan is er wat mis met mijn installatie of mijn oren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 28 maart 2019 Report Share Posted 28 maart 2019 17 hours ago, Hans van Liempd said: Ik weet echt niet hoe een ruimtevaartuig hoort te klinken Die hoor je niet in het heelal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 maart 2019 Report Share Posted 28 maart 2019 Gave klappen Ray off Light en Girl van Madonna. Vangelis ga ik nog beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 28 maart 2019 Report Share Posted 28 maart 2019 Dit klinkt hier geweldig, dat zijn echte klappen. Staat op de Dali cd-4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 maart 2019 Report Share Posted 28 maart 2019 Ah, die heb ik op de Olive staan, alleen geen beeld erbij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 28 maart 2019 Report Share Posted 28 maart 2019 21 hours ago, Hans van Liempd said: Dergelijk laag is redelijk simpel. Een synthesiser die een sinus produceert. Bovendien is het album beroerd opgenomen. Loudness war op en top. Ook dat nummer van Vangelis... Ik weet echt niet hoe een ruimtevaartuig hoort te klinken. Haha, beroerd opgenomen en simpel laag.... Hans, ik kan me die conclusie helemaal voorstellen in jouw setting en uit jouw mond. Volgens mij zit er namelijk een rijk en contourvol laag in, en bovndien een ruimtelijkheid om van te snoepen. Maar daar is wel wat meer voor nodig dan een high-end set alleen, da's waar. En de loudness war is de kapstok geworden waaraan je het geluid van elke ordeloze set kunt ophangen en verkopen als "slechte opname". Er bestaan bijna geen slechte opnames. Ook vroeger niet. Niet als je eenmaal weet wat er nog meer komt kijken bij goed matchen dan alleen de dikke portemonnee trekken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 maart 2019 Report Share Posted 28 maart 2019 1 hour ago, thingman said: Haha, beroerd opgenomen en simpel laag.... Hans, ik kan me die conclusie helemaal voorstellen in jouw setting en uit jouw mond. Volgens mij zit er namelijk een rijk en contourvol laag in, en bovndien een ruimtelijkheid om van te snoepen. Maar daar is wel wat meer voor nodig dan een high-end set alleen, da's waar. En de loudness war is de kapstok geworden waaraan je het geluid van elke ordeloze set kunt ophangen en verkopen als "slechte opname". Er bestaan bijna geen slechte opnames. Ook vroeger niet. Niet als je eenmaal weet wat er nog meer komt kijken bij goed matchen dan alleen de dikke portemonnee trekken! Wat ik al zei, kennelijk staat op Qobuz een slechte versie van beide nummers. Het lijkt er meer op dat die "ordening" de kapstok is waarmee je alles op kunt lossen. Een dynamiek van een paar dB kun je niet meer goed krijgen. En ja, dat zijn waardeloze opnamen. Van bijna al de tientallen mensen die hier geluisterd hebben kreeg ik complimenten over de klank. En dan vooral mbt het laagkwaliteit. Maar jij bent hier al meer dan 5 jaar niet geweest, dus kun je niks zeggen over hoe het nu klinkt. Ik heb inderdaad helemaal niks met dat gezweef. Eigenlijk heb ik ook nog nooit een "behandelde" set gehoord die goed klonk. Behalve die van Mumsoft. Terwijl ik die bij verschillende mensen wel beluisterd heb. Maar ik heb duidelijk een verkeerd beeld van wat goed klinkt. Afgelopen audioclub bijeenkomst hadden we een Live optreden van een zeer goede celliste. Dát is voor mijn de referentie. En de eerdere live optredens met akoestische instrumenten natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 maart 2019 Report Share Posted 28 maart 2019 Ach Hans, die mensen zitten vast allemaal op Twitter #Doeeenslief Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 1 april 2019 Report Share Posted 1 april 2019 (edited) Vandaag bij Cock op bezoek geweest. Een waterval theoretische kennis over mij heen gehad,zie dat maar eens te onthouden. Maar ik kan hem altijd bellen De oren werden verwent met mooie klanken,zowel van cd en lp. Het maakt niet wat hij draait het klinkt allemaal als een klok,loepzuiver groots en ruimtelijk. Tot de Harmonizers werden afgekoppeld,dat hoor je meteen wat een verschil,ik hoorde het al bij de eerste klanken. Met klinkt het heel ruimtelijk onder andere een nummer met de grote trom knalt er uit alsof je er vlak voor staat zeer direct. Een ander nummer gespeeld in een grote hal,Jules Deelder heeft er schijnbaar mee te maken klonkt zeer realistisch. Je kon horen dat een instrument achter in de ruimte bespeeld werd. Verder heb ik nog mooie grote en kleine instebare resonantiedempers gezien verend in een bus zonder contact je maken. En ook Sorbothane dempers. Ik zag ook een honinggraat plaat dat lijkt mij ook geschikt voor resonanties af te voeren. Er zat een stukje onder het lager van dt. Afijn allemaal muzikalevitaminen voor ogen en oren. Cock bedankt voor de gezelligheid. Edited 3 april 2019 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 april 2019 Report Share Posted 1 april 2019 Bij mij doen die Harmonizers (me) bijna niks. Maar ik heb dan ook een behandelde set die goed klinkt, volgens mijzelf, én volgens Hans notabene. Ben helaas al lang niet meer bij Cock geweest, want die heeft wel een topset, en ik een middelmatig setje die ik een beetje gekieteld heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 2 april 2019 Report Share Posted 2 april 2019 Ik vond het verschil met of zonder erg groot. Het klonk als een glas met water als je daar tegenaan tikt. Met Harmonizers als een glas van kristal,sprankelend. Ik had geen idee dat het verschil zo groot zou zijn. Ja,dan moet jij wel een goed klinkende set hebben. Maar dat wil niet zeggen dat je een slechte set hebt als je het wel hoort Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 2 april 2019 Report Share Posted 2 april 2019 12 hours ago, mumsoft said: die heeft wel een topset, en ik een middelmatig setje die ik een beetje gekieteld heb. Sinds ik mijn set gekieteld heb lach ik zelf. Wat een harmonisch geheel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 2 april 2019 Report Share Posted 2 april 2019 16 hours ago, mumsoft said: Bij mij doen die Harmonizers (me) bijna niks. De reden hiervoor is toch dat jouw LFD niet breedbandig genoeg is? De harmonizers hebben pas (hoorbaar) effect wanneer de versterker doorloopt tot bijvoorbeeld 50kHz of meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts