frieslander Posted 17 juli 2001 Report Share Posted 17 juli 2001 Hoi Poi, Kan ik op een marantz cd 14 een losse cd recorder (brander) aansluiten? Geeft dit een beter resultaat als met de cd brander in de computer? Wat kost die grap ongeveer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 17 juli 2001 Report Share Posted 17 juli 2001 Hallo Frieslander, Op elke CD-speler met digitale uitgang (optisch of coax) kun je 'n CD-recorder aansluiten,dus ook op de Marantz. Een losse Audio CD-recorder levert doorgaans betere kwaliteit dan 'n PC-brander. Ik heb zelf 'n simpele Philips (CDR-760) gehad van 700,- en deze maakte niet van origineel te onderscheiden copieen. Ook is er nog geen enkele copie mislukt. Met de PC-brander is 't me meermalen overkomen dat 'n CD copieeren halverwege weer 'n "error dit,error dat" oplevert. Een goede CD-recorder heb je inmiddels wel voor onder 1000,-. Een PC-CDbrander al voor ongeveer 300,- De Audio-CDr's zijn ongeveer vanaf 5,- p.s. en een PC-CDr rond de 2,- (beide TDK) Succes. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 juli 2001 Report Share Posted 17 juli 2001 Geplaatst door Alco:Met de PC-brander is 't me meermalen overkomen dat 'n CD copieeren halverwege weer 'n "error dit,error dat" oplevert. Een goede CD-recorder heb je inmiddels wel voor onder 1000,-. Een PC-CDbrander al voor ongeveer 300,- De Audio-CDr's zijn ongeveer vanaf 5,- p.s. en een PC-CDr rond de 2,- (beide TDK) Succes. Groeten, Alco Hoi Alco, Die errors zijn meestal "bufferunderruns" die je met de tegenwoordige "Burn Proof"-branders niet meer krijgt. Krijg je bij je oude brander nog bufferunderruns, kun je het beste de harddisc defragmenteren en de brandsnelheid omlaag zetten. Wil je meer weten over hoe je een PC-brander moet instellen kijk dan eens op www.cdmediaworld.com . Een gebrande CD op de PC hoeft echt niet onder te doen voor een Audiobrander. P.S.: Met die 760 van jou kun je ook PC-cd's branden via de "swapptrick" Het enige nadeel is dat je de cd in Link to comment Share on other sites More sharing options...
fester Posted 18 juli 2001 Report Share Posted 18 juli 2001 Hallo Frieslander, De "What hifi" van de maand juli heeft een special over opnemen. Ook worden er CD-branders in behandeld. Succes, Fester Link to comment Share on other sites More sharing options...
berry Posted 19 juli 2001 Report Share Posted 19 juli 2001 mijn ervaring is, dat er niet een perfecte opname op een pc-brander gemaakt wordt. een hifi-brander maakt goede tot zeer goede opnames, toch ook wel afhankelijk van de prijs. Marantz DR 17 maakt beduidend betere opnames als een philips van onder de 1000,- groeten allemaal,berry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 22 juli 2001 Report Share Posted 22 juli 2001 In principe maakt het niet zoveel uit of je een cd kpieert met een standalone apparaat of met je pc. Feitelijk het enige dat van belang is of de overdracht in het digitale domein in orde is. Goede kabel dus en geen aanvullende electronische grapjasserij ertussen (geen dsp-functies) zijn vereist. Natuurlijk moet het brandertje van goede kwaliteit zijn, dat is in een pc dus goed mogelijk met bijvoorbeeld een Plextor.Wel zorgen voor een geluidskaart die in staat in om bitperfect kopieen te maken. Exit soundblaster familie dus. Groeten, Paul. web page Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts