Ralph88 Posted 9 april 2019 Report Share Posted 9 april 2019 (edited) Hallo allemaal, ik hoop dat iemand mij hier kan helpen met een vraag. Ik heb een LP speler met tulp aansluiting, deze sluit ik aan op mijn SONY TA-1010 deze zijn aangesloten op normale luidsprekers via luidsprekerkabels. Dit werkt prima, echter heb ruimte nodig in huis waardoor ik deze speakers de deur uit ga doen. Nu heb ik een soundbar met bluetooth functie in diezelfde kamer staan die ik wel behoud. Is het mogelijk om de muziek van de LP speler uit deze soundbar te laten komen (via bluetooth)? Hieronder een voorbeeld hoe ik het voor me zie (ik heb voor de rest weinig verstand van audio) vandaar dat ik bij jullie om raad vraag. Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Alvast bedankt Ralph Edited 9 april 2019 by Ralph88 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 9 april 2019 Report Share Posted 9 april 2019 Misschien kan je iets vertellen over het merk en type platenspeler? Heeft de soundbar ook een ingang voor een platenspeler? Ik verwacht eigenlijk van niet.. Dan heb je eerst een phonoversterker nodig. Die kan je wel aansluiten op de soundbar. Misschien weet je ook het merk en type soundbar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralph88 Posted 9 april 2019 Author Report Share Posted 9 april 2019 Hoi Pjotr27, ik heb meerdere platenspelers allemaal zonder voorversterker. De soundbar heeft naar mijn weten geen ingang voor een platenspeler, maar dat is ook niet wat ik wil. Ik wil via mijn platenspeler en mijn versterker een soort bluetooth kastje eraan koppelen die dan draadloos connect met de soundbar. Ik hoop dat deze informatie iets beter mijn probleem belicht. Groeten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralph88 Posted 9 april 2019 Author Report Share Posted 9 april 2019 1 hour ago, pjotr27 said: Misschien kan je iets vertellen over het merk en type platenspeler? Heeft de soundbar ook een ingang voor een platenspeler? Ik verwacht eigenlijk van niet.. Dan heb je eerst een phonoversterker nodig. Die kan je wel aansluiten op de soundbar. Misschien weet je ook het merk en type soundbar? Ik heb het even opgezocht: Mijn platenspeler heeft wel een ingebouwde voorversterker. En mijn soundbar heeft de volgende ingangen: Aansluitingen aan de achterkant Digitale coaxiale ingang Digitale optische ingang Subwoofer uit AUX-ingang Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 10 april 2019 Report Share Posted 10 april 2019 Wat is de functie van je versterker? Ik begrijp je schema niet echt. Als je een soundbar gebruikt heb je toch geen versterker meer nodig? Je moet een ontvanger/zender kopen waar je de platenspeler aan de ene kant (zender) en de soundbar (ontvanger) aan de andere kant op aansluit. Als je platenspeler een ingebouwde phonoversterker heeft dan kan dat. Maar het laatste is niet bepaald veel voorkomend. De meeste platenspelers hebben een phono versterker nodig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralph88 Posted 10 april 2019 Author Report Share Posted 10 april 2019 (edited) Ik ging er van uit dat je vanuit de versterker een bluetooth transmitter plaats, die je vervolgens draadloos koppelt met de soundbar die elders in de kamer staat. De platenspeler heeft volgens het boekje een integrated pre-amp. Maar ook al heeft de platenspeler dit niet, dan fungeert de versterker toch als phonoversterker? Vandaar het schema: Platenspeler zit met tulp aan versterker, versterker koppel je aan bluetooth transmitter, die stuurt een signaal draadloos naar de soundbar. Mijn vraag is dan: is dit mogelijk? Edited 10 april 2019 by Ralph88 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralph88 Posted 10 april 2019 Author Report Share Posted 10 april 2019 58 minutes ago, vintagemod said: Bij bol.com heb je blauwe tooth ,voor 5 euro, 6,3 mm naar bleutooth,klaar Heb je hier een voorbeeld van? En hoe werkt dit dan? Ik kom nergens tegen dat het zo gemakkelijk gaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 10 april 2019 Report Share Posted 10 april 2019 2 hours ago, vintagemod said: Ralph, Ps Volgens mij ben jij de enigste verstandige op dit form. En Vintagemod dan? Is die dan niet verstandig? Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 april 2019 Report Share Posted 10 april 2019 20 hours ago, Ralph88 said: Ik heb het even opgezocht: Mijn platenspeler heeft wel een ingebouwde voorversterker. En mijn soundbar heeft de volgende ingangen: Aansluitingen aan de achterkant Digitale coaxiale ingang Digitale optische ingang Subwoofer uit AUX-ingang Je platenspeler heeft een ingebouwde voorversterker dus die kun je dan toch op de AUX-ingang aansluiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralph88 Posted 10 april 2019 Author Report Share Posted 10 april 2019 2 hours ago, vintagemod said: Ralph ,ik vindt het wel knap van jou,voeten op de grond ,heel simpele installatie en super gelukkig met de muziek die je afspeelt. Ps Volgens mij ben jij de enigste verstandige op dit form. bedankt voor je uber sarcasme Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 10 april 2019 Report Share Posted 10 april 2019 Je moet een bluetooth transmitter, een zender dus. Zoiets als dit. https://www.bol.com/nl/p/bluetooth-transmitter-receiver-voor-audio-op-tv-auto-alle-andere-apparaten-high-sound-definition-bluetooth-4-2/9200000103788037/?suggestionType=browse&bltgh=qzx4eMwE21fnhxApYslNQA.1.14.ProductTitle Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 10 april 2019 Report Share Posted 10 april 2019 Waarom kan je niet rechtstreeks vanuit de platenspeler naar de Bluetooth zender? Waar heb je die versterker voor nodig? De soundbar heeft neem ik aan ingebouwde versterking... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts