Robbert Posted 12 augustus 2003 Report Share Posted 12 augustus 2003 Ik ben er bijna uit. Toch nog onverwachts zijn Monitor Audio en Spendor afgevallen. Klinkt niet zo lekker met mijn muziek 9rock en pop als Bon Jovi, Live, Level 42, Rolling Stones etc.) Hoorde vanmorgen een ASW en vond die verassend goed klinken. Volgens de verkoper komt medio september de nieuwe ASW Genius 300. Dat kan hem worden. Daarnaast toch nog een vergelijking maken met de Audio Physic Spark en Tempo en het merk A.D.A.M. Hoe zijn trouwens de meningen over ASW? Ik kende het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 12 augustus 2003 Report Share Posted 12 augustus 2003 zeg gaat nu eens een paar speakers kopen, en hou op met die schizofrenie, en neem een 1 kennige naam aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 12 augustus 2003 Report Share Posted 12 augustus 2003 haha...gewoon doorzoeken totdat je 100% tevreden bent. Merk maakt niet uit als het maar goed klinkt. Trouwens ook geheel onbekend met het werk, al is het wel een term die b&w gebruikt om hun subwoofers aan te duiden. Ben benieuwd wat het gaat worden. Welke prijsklasse zoek je eigenlijk in? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 12 augustus 2003 Report Share Posted 12 augustus 2003 Geplaatst door Robbert:Ik ben er bijna uit. Toch nog onverwachts zijn Monitor Audio en Spendor afgevallen. Klinkt niet zo lekker met mijn muziek 9rock en pop als Bon Jovi, Live, Level 42, Rolling Stones etc.) Hoorde vanmorgen een ASW en vond die verassend goed klinken. Volgens de verkoper komt medio september de nieuwe ASW Genius 300. Dat kan hem worden. Daarnaast toch nog een vergelijking maken met de Audio Physic Spark en Tempo en het merk A.D.A.M. Hoe zijn trouwens de meningen over ASW? Ik kende het niet. Beste Robbert, ASW is een merk dat al vele jaren in Duitsland wordt gemaakt. Een Engelsman is de ontwerper bij dit bedrijf , asw wordt inderdaad door B en W gebruikt voor bepaalde types. ASW luidsprekers klinken absoluut prima en zijn gemakkelijk aan te sturen en hebben daarbij ook nog een hoog rendement. De luidsprekers die jij gehoord hebt waren vast niet ingespeeld, dus worden ze alleen maar beter. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 12 augustus 2003 Author Report Share Posted 12 augustus 2003 Geplaatst door Matthias:haha...gewoon doorzoeken totdat je 100% tevreden bent. Merk maakt niet uit als het maar goed klinkt. Trouwens ook geheel onbekend met het werk, al is het wel een term die b&w gebruikt om hun subwoofers aan te duiden. Ben benieuwd wat het gaat worden. Welke prijsklasse zoek je eigenlijk in? Ik ben inderdaad kritisch. Maar het gaat ook voor mij om best veel geld en ik wil een voor mij verantwoorde aankoop doen. Ik ga dus niet over Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 12 augustus 2003 Report Share Posted 12 augustus 2003 2500, daar heb je met gemaak een gereviseerd paar esl63's voor... en heel veel 2ehands moois.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 12 augustus 2003 Report Share Posted 12 augustus 2003 Geplaatst door [[Game]]:2500, daar heb je met gemaak een gereviseerd paar esl63's voor... Ik denk dat Robbert in onderstaande herhaling gaat vallen Geplaatst door Robbert:Klinkt niet zo lekker met mijn muziek 9rock en pop als Bon Jovi, Live, Level 42, Rolling Stones etc.) Geplaatst door [[Game]]: en heel veel 2ehands moois.. Da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartok Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 Dag Robbert en de rest, Ik heb een paar ASW's Genius 100. Vorig jaar aangeschaft. Ik heb ze gehoord op een Vincent versterker en cd-speler (type onbekend)en in de winkel op m'n T+A K1. Ik ben tevreden over het geluid. Zijn geen krachtpatsers (vanwege het formaat), wel enorm fraai afgewerkt, mooi uiterlijk (beetje Audio Physics) diverse kleuren zonder meerprijs leverbaar, zeer fraaie units, schitterende aansluitterminals, bescheiden prijzen, goed benaderbare fabriek hier vlak over de grens zodat je met iemand met kennis van zaken van gedachten kunt wisselen over bijvoorbeeld bekabeling, schitterende stands voor een ree Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 w Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 grapje.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 a.p. Achteroverhellende Palen Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 7 procent... Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxman Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 Zeg Robbert .ff een vraagje . Maar zeg het als ik het mis heb .zo te te zien ,heb je al heel wat speakers beluistert .en er haken steeds weer een paar af.Ben je niet bang dat je nog wel goed kunt oordelen .en bedenk dat als je ze beluistert en ze niet thuis hebt staan (woonomgeving)o.a. ook andere versterkers en noem maar op ,dat het dan wel heel moeilijk wordt om objectief te blijven .want iedere speaker en versterkers en al wat erbij hoort ,zal steeds anders klinken .naar gelang welk soort muziek je draait . Ik wil jou hierop niet aanvallen .maar gezien je vele postings .kun je dan misschien niet eventjes rusten ,want ik heb zo een vermoeden dat er bij jou wel veel in het hoofd afspeelt.en dat het steeds moeilijker voor je wordt .om een speaker aan te schaffen . En zoals zo vaak wordt gezegd ,jij bent diegene die uiteindlijk moet beslissen over een aankoop .hoe vaak hier ook wordt gezegd dat dit of dat merk goed of slecht is. Dus nogmaals .ik wil je niet veroordelen,ieder zijn eigen ding .maar volgens mij ben jij je op te veel speakers tegelijk aan het concentreren. groetend Luxman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martijn Spaan Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 Voor zover nog niet bekend: web page Fijne speakers naar mijn bescheiden mening... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 16 augustus 2003 Author Report Share Posted 16 augustus 2003 Ik heb inderdaad besloten om voorlopig geen andere speakers te nemen. Ga over circa 2 maanden verhuizen en de nieuwe ruimte is toch weer anders. Daarnaast deze week eindelijk mijn nieuwe versterker gekregen, de Unison Unico hybride. Hij is nog niet ingespeeld, maar wat klingt dat al goed! Het felle en scherpe hoog waar ik mij zo aan irriteerde is nu weg! Nu klinkt het wel fijn. Dan zat het akelig scherpe en te helle geluid dus toch in mijn oude versterker versterker (NAD 350) Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 eindelijk.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel B Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Ik gebruik de Genesis 200 als centerspeker in de surroundinstallatie. erg goed met veel druk. van de goedkopere series van ASW ben ik overigens niet onder de indruk, veel kastrsonanties Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Daarnaast deze week eindelijk mijn nieuwe versterker gekregen, de Unison Unico hybride. Hij is nog niet ingespeeld, maar wat klingt dat al goed! Wist niet dat die unisons zo goed waren met pop en rock? Zien er trouwens wel erg mooi uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts