AleSyS Posted 26 oktober 2002 Report Share Posted 26 oktober 2002 Ik overweeg om mijn huidige Yamaha RX-V620 te gaan vervangen voor een receiver met Pro Logic 2 / Dolby Digital 6.1 EX / DTS-ES 6.1. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de Marants SR5300 en Denon AVR1803. Wei heeft er advies... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Makaay Posted 27 oktober 2002 Report Share Posted 27 oktober 2002 Dit vind ik nou een interessante vraag !. Ik ben namelijk zelf ook op zoek naar een leuke dolby digital/dts versterker, en had mijn oog al een tijd op de denon 1802 laten vallen. Dit is een goed klinkende versterker, in mijn ogen, maar volgens gebruikers is de afstandbediening een ramp. Dit probleem schijnt met de nieuwe versterker (1803) grotendeels verholpen te zijn. Maar ik wil die versterker gewoon eens horen, want nieuwer is zeker niet altijd beter. Verder heb ik het idee als ik de plaatjes van de versterkers bekijk dat de A-B speaker selectie verdwenen is. Weet iemand waar de Denon 1803 versterker te beluisteren is. Ik heb nog geen winkel kunnen ontdekken waar deze nieuwe versterker staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 29 oktober 2002 Report Share Posted 29 oktober 2002 ik speel sinds een aantal weken met de denon 1803 en ben erg tevreden over had hiervoor een sony str-db870qs en die combineerde niet echt goed met mijn b&w speakers die ik gebruik ook multichannel sacd weergave is goed ik gebruik ook een rear centerspeaker wat zeer zeker een toevoeging is voor de surroundweergave, kortom voor het geld een goede receiver de 1803 heeft maar een paar frontspeaker aansluitingen en helaas geen preouts Link to comment Share on other sites More sharing options...
raymond Posted 25 maart 2003 Report Share Posted 25 maart 2003 Geplaatst door RALF:ik speel sinds een aantal weken met de denon 1803 en ben erg tevreden over had hiervoor een sony str-db870qs en die combineerde niet echt goed met mijn b&w speakers die ik gebruik ook multichannel sacd weergave is goed ik gebruik ook een rear centerspeaker wat zeer zeker een toevoeging is voor de surroundweergave, kortom voor het geld een goede receiver de 1803 heeft maar een paar frontspeaker aansluitingen en helaas geen preouts hoi ralf ik heb sinds kort ook de denon 1802 aangeschaft, heel mooi spul , maar ik ben niet helemaal tevreden , wel bij het luisteren van cd's , maar niet het luisteren naar de radio , hier vindt ik hem dood en dof klinken duidelijk minder in stereo ,ga je wat met de tone afstelling rommelen , is het weer te scherp nou is mijn vraag aan jou is dit bij jou ook het geval ,of heb jij je tonen uit het midden gezet, zo ja wat is dan de afsteling,of zou het toch aan mijn boxen kunnen leggen ,waar ik niet van uit ga want deze klonken zeer goed op mijn oude sony versterker, mijn boxen zijn MB-quart 404. dit zijn toch geen dode boxen (TOCH?) alvast bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 25 maart 2003 Report Share Posted 25 maart 2003 ten eerste is de denon 1803 de opvolger van de 1802 en die is in stereo weergave iets beter, verder gebruik ik geen toonregeling en al helemaal de tuner niet, heb nog geen zender ingesteld daar ik de avr1803 alleen voor homecinema gebruik Link to comment Share on other sites More sharing options...
tbenschop Posted 30 maart 2003 Report Share Posted 30 maart 2003 Ik kan de SR 5300 zeker aanraden! Ziet er niet alleen mooi uit, maar presteert ook goed. Ik heb ook zitten overwegen de Denon 1803 aan te schaffen, maar heb uiteindelijk voor de Marantz gekozen omdat ik deze goedkoop kon kopen (bij RAF). minpunten: Een nadeel is wel de afstandsbediening, deze is niet echt heel overzichtelijk. tegelijkertijd is deze wel multifunctioneel; je kunt er in principe al je apparatuur mee aansturen. Als je de waarden van treble/bass aanpast, veranderen deze alleen bij de forntspeakers. Het signaal voor de surround/centerspeaker blijft ongewijzigd. pluspunten: Voordeel is de kwaliteit in stereo, ik hoor superveel detail. Ook een voordeel (t.o.v. de 1803 is de snelheid in het switchen van surround-modi. Aanradertje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts