Jump to content

Sacd

Phonar
 Share

Recommended Posts

Bedankt voor de tip Phonar,

Echter,...als ik al ooit een SACD speler zal kopen (als 't ooit echt een succes wordt) dan zal ik 't alleen (willen) gebruiken voor 2-kanaals weergave i.p.v. 5.

Maar,...ik vindt 't wel netjes van de winkelier dat ie je dan geen SACD-speler heeft proberen te verkopen.

Groeten,

Alco

Ik ben toch wel benieuwd naar jullie ervaringen met SACD. Heb zelf ook wel interesse in een goede SACD-speler voor 2-kanaals weergave, maar ik twijfel of hij nou zoveel beter klinkt dan mijn huidige Meridian 508.24 CD-speler.

Ik zag laatst dat bij Rhapsody de laatste Marantzen SA1 er tegen gerduceerde prijs uitgingen. Zou dat interessant zijn of kunnen we beter nog wachten op nieuwe generaties SACD.

Theo

Ik zou maar even wachten tot het duidelijk is of en zo ja wat de nieuwe standaard wordt. Tijdens de VAD merk je heel duidelijk de verdere opkomst van Home Theatre. DVD audio en video is wellicht de eerdere opvolger dan SACD. Bedenk ook dat er op dit moment nog niet zoveel SACD materiaal uitkomt. Overigens hangt de vraag of de Cd echt vervangen wordt ook van de muziek industrie af. Op het moment dat deze de andere media goedkoper maken zal de consument dit verkiezen.

Om overigens nog maar eens even te klagen ... de prijzen van een CD in de winkel zijn idioot hoog. 22.99 Euro voor een CD....

Om overigens nog maar eens even te klagen ... de prijzen van een CD in de winkel zijn idioot hoog. 22.99 Euro voor een CD....

Daar ben ik 't helemaal mee eens Karma!

Echt absurd, die hoge prijzen. Vorige week zaterdag trad de Amerikaanse band Venice in Assen live op, in een CD-winkel. Die dag zou de nieuwe CD van Venice daar worden aangeboden voor 'slechts' 19,95 Euro. Als ze juist op die dag nog iets onder die prijs zouden gaan, hadden ze ongetwijfeld nog veel meer verkocht. Bij de concurrent lag ie namelijk al voor 13,- euro!

tegenwoordig mag je al blij zijn wanneer een CD voor 'slechts' 20,- euro wordt aangeboden.

Da's toch nog wel effe 44,- oude Hollandse guldens, terwijl jaaaren lang de standaard prijs voor een CD Hfl 39,95 bedroeg!

Tja...en de verschillen in prijzen, tussen diverse CD-winkels zijn soms ook enorm!

Voorbeeld: CD Van Morrisson - "Avalon sunset" bij de ene winkel in de aanbieding voor 17,99 euro bij de ander voor 6,99!

of the Eagles - "Hell freezes over" bij de ene winkel voor nog geen 10,- euro, en bij een andere zaak voor 21,- euro! etc,etc,etc.

Zolang SACD's niet snel toeneemt in aantal en afneemt in prijs, heb ik m'n twijfels of 't ooit een succes wordt. (bij 't grote publiek)

mvg,

Alco

Geplaatst door Alco:

Zolang SACD's niet snel toeneemt in aantal en afneemt in prijs, heb ik m'n twijfels of 't ooit een succes wordt. (bij 't grote publiek)

mvg,

Alco

Tot nu toe 300 titels uit op SACD, en de prijzen zakken.

Neem als voorbeeld de Stones geremasterde SACD's zag ze in de VS aangeboden voor $13.99 mischien dat iemand weet wat ze in Nederland kosten.

Opmerkelijk overigens dat het niet op de verpakking staat maar alleen op het schijfje.

En dat is dus de nieuwe taktiek,je verkoopt ze als normale cd's terwijl er ook nog een andere versie op de schijf staat,dus wat doe je na verloop van tijd,inderdaad de volgende speler die je koopt speelt ook SACD.

En waarom de Stones, van dezelfde persoon gehoord.

De Roling Stones hebben een enorme hoeveelheid fans die gewoon alles kopen wat uitkomt dus ze kopen die remasters en ontdekken dat er ook nog iets anders op de disk staat zodat men ,niewsgierig geworden, ook een speler gaan aanschaffen.

En dit gaat met nog veel meer super verkopende artiesten gebeuren.

Of SACD een succes word,ja naar mijn mening wel ,alleen moet je het niet op korte termijn verwachten.

In de meeste landen heeft de introductie van de CD ook bijna 10jaar gekost alleen nederland liet de lp vallen als een baksteen.

Persoonlijk verwacht ik snelle betaalbare spelers waar alle formaten op af te spelen zijn. Geen discussie meer welk systeem het gaat "winnen" en de software fabrikanten kunnen dan de prijzen wat makkelijker hoog houden.

Ik wacht nog even.

Je zult wel een zeer goede (dure) SACD-speler moeten kopen als je echt wilt profiteren van het formaat, een Sony SCD-555ES is best een mooie speler (ook goed gestest) maar nog lang niet zo goed als een goed CD-loopwerk + DAC, dan verliest SACD het van CD, wie het wil vergelijken is welkom (Utrecht).

wie het wil vergelijken is welkom (Utrecht)

Laat ik nu niet wachten tot je me voor de derde keer uitnodigd :D . Ik bel wel effe voor volgende week als je tijd hebt.

Ik zit namelijk nog steeds met het probleem dat mijn setje nog niet helemaal naar wens klinkt. De Sony SCD 555 ES stond al een tijdje op mijn verlanglijst (maar is steeds uitverkocht als ik hem weer voor rond de 600 euros tegenkom op het internet). Momenteel heb ik een gewone Marantz CD-6000 OSE LE en een Heart CD-6000 OSE LE staan. Beiden kunnen niet bekoren (alhoewel de Heart in prijs/kwaliteit verhouding niet te kloppen is). Maar ik ben geen consumentenbond !

Ben 't volledig met je eens, Void.

Ik ben ook nog niet overtuigd van de klankmatige meerwaarde van SACD t.o.v de huidige CD.

Ok, een SACD speler van 400,- euro zal wellicht beter klinken dan een gewone in diezelfde prijsklasse, maar toch...

Volgens mij zijn er vast niet zoveel mensen (ook onder de audiofielen), die de huidige CD echt op z'n best hebben gehoord.

Groeten,

Alco

Volgens mij zijn er vast niet zoveel mensen (ook onder de audiofielen), die de huidige CD echt op z'n best hebben gehoord.

Nee dat geloof ik ook, voor High-End 2002 in Frankfurt had ik ook nog geen echt goede CD-weergave gehoord, ik kan nu intens genieten en draai CD's zelfs met meer plezier als Vinyl (dat is ook de reden dat ik net een betere draaitafel en element heb gekocht, want mijn Rega draaitafel kon de CD-weergave niet meer bijbenen).

Geplaatst door CyberScum:

Ze hebben zelfs nieuwe werken van Mussorgsky : Modeste Mussorgsky - Night On Bald Mountain

:D:D

Ben benieuwd of die echt verschillend is van Night on the Bare Mountain

The original Russian word used in the title is translated as either bald, or bare. The mountain in question is a mountain with a treeless top standing some distance outside Kiev, Ukraine. Legend has it witches gathered on this mountain, especially on St. John's Night, to perform the witches Sabbat.

Tevreden ;)

Belangrijker lijkt mij hoe het is opgenomen zodat het SACD format ook iets kan toevoegen en of de artistieke uitvoering mooi is.

Als het een her-uitgave van een oude opname is, lijkt het mij geld verspilling.

Het valt mij op dat bij heruitgaven op SACD er iets aan de tonale balans geknutseld is t.o.v. het orgineel. Soms is het tophoog wat opgekrikt waardoor de illusie gewekt wordt alsof er meer detail is.

Hola, daar was ik nog even, voor Alco.

play.com doet het toch echt hoor! probeer anders eens play247.com, hun volledige naam. Enneh... geen verzendkosten hoor, deze prijs is helemaal all-in...

Doewie!

Iedere molecuul in de groef van een LP is een bitje.

daar verbleekt zelfs de SACD bij.

En een digitale Nikon foto is ook een lachertje als je ooit een foto hebt gezien door een Hasselblad gemaakt.

Maar niettemin, SACD is op digitaal gebied wel een mooie techniek.

De media en de fabrikanten en de platenmaatschappijen willen de massa maar al te graag laten geloven...

met AA groeten

Hola, daar was ik nog even, voor Alco.

play.com doet het toch echt hoor!

Je hebt gelijk, boy2!

Ik weet ook niet wat er de eerste keer fout ging, want nu doet ie 't inderdaad ook bij mij.

Echter,...play.com is voor mij geen optie.

(gezien de betalings opties)

Ik heb sinds kort de site NLstore.nl ontdekt. Ideaal!!!

Je kunt er zowel CD's als LP's bestellen. Een grote keuze tegen aantrekkelijke prijzen.

Zo heb ik daar vorige week op zaterdagmiddag, een CD besteld voor 17,22 euro (kost hier in de winkels 23,- euro!) en ik had 'm Dinsdag al in huis.

Groeten,

Alco :)