Jump to content

Voorversterker zinvol voor Nad C 325 BEE

Wibocan
 Share

Recommended Posts

Hallo, ben nieuw hier en een absolute leek. Ik heb een Nad C 325 bee versterker en was benieuwd of een voorversterker iets toevoegt aan de geluidskwaliteit . Voor mijn platenspeler is een voorversterker noodzakelijk maar is dat ook voor bijv. Een Bluetooth streamer? Krijg ik dan een beter geluid uit mijn B&W DM110i? 

Alvast bedankt voor reacties. 

Gr wibo

Welkom hier,

Voor een draaitafel heb je inderdaad een phono-voorversterker nodig. De versterkt het zwakken phonosignaal en past de geluidscurve aan op de RIAA correctie waarmee platen zijn opgenomen. Voor bluetoothstreamers is dat niet nodig. Er is hiervoor zelfs een 3,5 mm ingang op het front van de versterker. Maar aan de achterkant aansluiten kan ook.

Edited by Hans van Liempd

Wat vind je mooier? Beter in de zin van natuurlijker klinkend is met dezelfde apparatuur lastig. Door de luidsprekeropstelling te optimaliseren, kun je vaak een verbetering krijgen. Met betere kabels is geen wereld van verschil te halen.. Voor een echt beter geluid moet er vaak veel geld uitgegeven worden. Loop eens in een goede audiozaak binnen. Daar geven ze je graag advies en kun je gelijk schrikken van de prijzen voor goede audioapparatuur. 

Ik denk dat je iets van een plan van aanpak moet maken met daarbij aangegeven hoeveel geld je globaal wilt besteden de komende jaren.en met welk component je wilt beginnen. Als we dan bijvoorbeeld weten wat voor een platenspeler je hebt kunnen we een phono versterker adviseren. 

Edited by carl

• 1 month later...

Hallo beste mensen, heb het uiteindelijk anders aangepakt, heb nu een Denon pma 1500 ae versterker met een goede phonotrap en een paar ( heerlijke) B&W cdm1 luidsprekers mét vanHul kabels ..... Wát een geluid! 

Edited by Wibocan