Erik Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 Hoe staat men tegenover de ES lijn van sony. Het ziet er wel degelijk uit maar dat zegt natuurlijk niet alles. Ik zou graag jullie mening willen over dit product zowel postitief als negatief. Groeten Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 Tja, er zijn hier (zoals je misschien wel zult merken) zowel notoire Sony-haters (eigenlijk moet ik zeggen: ZoNie-haters) als liefhebbers. Of iig eigenaren van Sony-apparatuur die daar best tevreden mee zijn. Ikzelf heb geen ervaring met Sony, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat een 'dure' serie als de ES-serie niet goed zou zijn. Misschien dat er betere alternatieven zijn, maar slecht zal de ES-serie niet zijn. Of je het een mooie serie vind (qua klank) moet iedereen voor zichzelf maar uitzoeken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 Sommigen moeten er niets van hebben, maar het prima spul. Er zitten echt wel toppers tussen. Ik ben zelf in 't bezit van een 10jaar oude AV voorversterker Sony TAE 1000ESD. Doet 't prima en speelt de av reciever van Denon (een van de eerste met 7.1) weg, dit komt waarschijnlijk door de eindtrappen van de Denon. Maar wat duidelijk is is dat Sony (als ze dat willen) mee kunnen doen met de wat 'befaamdere' merken. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Posted 7 februari 2003 Author Report Share Posted 7 februari 2003 Ik stel deze vraag omdat ik nu een sony 870 QS heb die mij prima voldoet alleen in het analoge gedeelte schiet hij te kort met name voor sacd en dan bedoel ik de multichannel ingang. Ik speel via een nad eindversterker op mijn front luidsprekers en surround gaat via de sony. Nu wil ik wel iets anders dat analoog beter is. Heb nu een NAD T752 op proef die klinkt een stuk beter alleen in surround dd/dts e.d. weer niet. Dus dat is het ook niet gezien de prijs. En daar komt nog bij dat ik ook meer ruis heb en dat had ik bij de sony niet. Dus dacht aan de ES-lijn van sony. Ik zal gewoon daar ook naar moeten luisteren dat is natuurlijk het beste. Maar misschien dat iemand nog tips heeft. Ik kom eigenlijk ook nog maar net kijken en wil gewoon iets aanschafen waar ik ook paar jaar mee vooruit kan. En denk hierbij ook aan dd-ex dts-es. Groeten, Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Dynaco Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 Ik zou zeggen kijk eens naar de 333es van sony,en als je extreem wilt gaan de 777es. De 777es wordt veel als referentie speler getest, Ik ben in het bezit van de scd555ee is geen multichannel player,maar ben wel zeer tevreden. Mvgr. Mr.Dynaco Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 Net als alles van Sony,het gaat altijd stuk. Dus na dat m'n 50es,na de garantie voor de 4x er mee nokte,heb ik Sony echt helemaal afgezworen. (MMm,nou zien die suround setjes er wel erg g**l uit,nee ik wil niet ik mag niet) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 Geplaatst door pietje bell:Net als alles van Sony,het gaat altijd stuk. Dus na dat m'n 50es,na de garantie voor de 4x er mee nokte,heb ik Sony echt helemaal afgezworen. (MMm,nou zien die suround setjes er wel erg g**l uit,nee ik wil niet ik mag niet) Lijkt me gewooneen slecht exemplaar. Wel pech natuurlijk, maar kan met ieder merk gebeuren. Mijn TV doet het iig nog prima, evenals mijn ES SACD speler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 8 februari 2003 Report Share Posted 8 februari 2003 Eigenlijk is al het JAPANSE ES spul goed van Sony en zeer goed van prijs/kwaliteit. Echter.... er worden tegenwoordig ook een hoop ES producten elders gemaakt (Filipijnen en andere lage lonen landen in Zuid-oost Azi Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 8 februari 2003 Report Share Posted 8 februari 2003 Geplaatst door Duck-Twacy: Lijkt me gewooneen slecht exemplaar. Wel pech natuurlijk, maar kan met ieder merk gebeuren. Mijn TV doet het iig nog prima, evenals mijn ES SACD speler Ook,een DAT die heeft langer bij Sony gestaan dan bij mij. En over videorecorders en tv's niet te spreken,ik heb het dus echt wel geprobeerd dat Sony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 februari 2003 Report Share Posted 8 februari 2003 Geplaatst door pietje bell: Ook,een DAT die heeft langer bij Sony gestaan dan bij mij. En over videorecorders en tv's niet te spreken,ik heb het dus echt wel geprobeerd dat Sony. Heb jij mijn taak overgenomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
M@@RTEN Posted 9 februari 2003 Report Share Posted 9 februari 2003 Hallo Erik, Ik heb de oude Sony ES lijn die op dit moment door veel mensen wordt afgekraakt. Sony TA-E80ES + TA-N80ES + CDP-X779ES Niet terrecht dus want het speelt als een tierelier. Ik zat op dit moment met de keuze om mijn complete set te verbeteren maar wist niet of ik de speakers of versterkerset moest vervangen. Uiteindelijk ben ik gewoon gaan luisteren en merkte ik duidelijk op dat er altijd beter is maar dat mijn set nog erg goed mee kan. Het worden dus nieuwe speakers. Binnenkort een luistertest met Totem bij mij thuis. Groeten, M@@RTEN Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Posted 10 februari 2003 Author Report Share Posted 10 februari 2003 Maarten, Ik zat zelf te denken aan VA333ES aangezien deze ook 2x surroundback heeft. Misschien leuk voor de toekomst. Er zit een iets minder luxe afstandbediening bij dan 555 maar dat vind ik niet zo erg. Mijn front speakers zitten via een nad eindversterker en surround via de sony. Heb ook een nad t752 op proef gehad maar mijn huidige sony 870qs speelde hem in surround weg. De sony had een veel helder geluids beeld. En analoog was de nad wel beter alleen meer ruis en via mijn eindversterker was er geen tot minimaal verschil. Alleen de ruis dan. Maar dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Als ik verschillende winkelers hoor dan hebben ze een hekel aan sony gekregen omdat die in principe aan iedereen levert die maar sony verkopen wil. En dat drukt de verkoop prijs. Maar de meesten zeggen allemaal dat het absoluut niet slecht is. Alleen daardoor kraken ze het af. En ja ze hebben een breed programma voor elke prijs klasse waar wel eens slechtere produkten tussen zitten. Groeten, Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kason Posted 10 februari 2003 Report Share Posted 10 februari 2003 Het is maar net of je goede of slechte ervaring heb met een merk. Ik kan het volgende mede-delen. Ik was ook niet echt weg van Sony totdat ik de ES lijn heb beluisterd. Ik ben nu in het bezit van een Sony MDS-JA20ES MD-speler. Deze is zeer goed opgebouwd en de D/A die er in zit vind ik persoonlijk erg goed. Ik vind deze D/A mooier klinken dan die van mijn Onkyo CD-speler, Nad DVD-speler en de NAD 541i CD-speler. Onlangs heb ik ook nog eens verschilldende DVD-spelers beluisterd met name voor de "CD-kwaliteit". Een Marants een NAD en de Sony DVP-S7000ES, ik was zeer verbaasd dat de Sony een stuk muziekaler klonk dan de andere twee. Dit is mijn ervaring en persoonlijke mening wat de ES serie van Sony betreft. Over het algemeen kan de ES serie van Sony erg goed mee in het Hifi prijs-segment waarin zij produkten maken. Zoals altijd: gewoon zelf luisteren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted 10 februari 2003 Report Share Posted 10 februari 2003 Geplaatst door seoman: Ik ben zelf in 't bezit van een 10jaar oude AV voorversterker Sony TAE 1000ESD. Doet 't prima en speelt de av reciever van Denon (een van de eerste met 7.1) weg, dit komt waarschijnlijk door de eindtrappen van de Denon. sorry voor off-topic, maar je bedoeld toch niet de denon avc a10se (1e met thx surround ex)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 Geplaatst door Daniel: sorry voor off-topic, maar je bedoeld toch niet de denon avc a10se (1e met thx surround ex)? Ja ik dacht 't wel. Een enorm bakbeest maar de 'dali grande' krijgt ie niet mooi aangedreven. Bijna geen diepte en slappe bas. Mooi spul. Maar niet beter dan sony. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts