Groovy Posted 19 augustus 2019 Report Share Posted 19 augustus 2019 Doen Louvre deuren iets met de acoustiek. Te gebruiken als diffuser of demping? Stel,ik zet ze achter de luisterstoel 20 cm van de wand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 augustus 2019 Report Share Posted 19 augustus 2019 Je kunt er dempingsmateriaal mooi mee wegwerken, verder zal het alleen in een richting reflecteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 augustus 2019 Author Report Share Posted 19 augustus 2019 Ok, thanks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 29 augustus 2019 Report Share Posted 29 augustus 2019 vergelijk de breedte van een latje eens met de golflengten van geluid. Zoek de frequentie met de golflengte met de helft van de latjesbreedte, vanaf daar en hoger heb je wat 'reflectie'. Soortgelijk met de spleetbreedte (slit) tussen de latjes, vanaf een bepaalde frequentie gaat die voor cylindrische verstrooing zorgen. Aangezien je een heleboel spleten hebt krijg je achter het louvre weer een hele bak interferentie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 21 januari 2020 Author Report Share Posted 21 januari 2020 Alweer een tijd geleden, deze posting volledig gemist. Mijn excuses,normaal reageer ik wel. Ik heb een dikke deken over de louvredeurtjes gehangen en dat werk erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts