carl Posted 20 augustus 2019 Report Share Posted 20 augustus 2019 (edited) https://www.analogplanet.com/content/mind-pop-revolutions-presslift-record-stabilizertonearm-lifter Zie filmpje. Edited 20 augustus 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 20 augustus 2019 Report Share Posted 20 augustus 2019 Leuke gadget,maar er zijn al zoveel lifters in de handel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 augustus 2019 Report Share Posted 20 augustus 2019 Ik vind het prut! Werkt die puck wel als demper (zoals dat hoort)? En die extra massa aan de headshell is ook niet ideaal! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 augustus 2019 Report Share Posted 20 augustus 2019 Is het misschien een oplossing op zoek naar een probleem? Die puck ziet eroverigens uit als nep-verguld plastic. Gewonnen op de kermis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 20 augustus 2019 Report Share Posted 20 augustus 2019 Lekker, al die dingen die kunnen meetrillen aan die headshell . En ja, wat een bling bling... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 augustus 2019 Author Report Share Posted 20 augustus 2019 Het is natuurlijk een gadget en niet meer en ook niet minder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 augustus 2019 Report Share Posted 20 augustus 2019 O, ik dacht het ei van Columbus. Overdrijven is ook een kunst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 augustus 2019 Report Share Posted 20 augustus 2019 Carl is een beetje de weg kwijt denk ik. Dit is een ei van Mind-Pop Revolution. Columbus legt al eeuwen geen eieren meer Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 augustus 2019 Author Report Share Posted 20 augustus 2019 (edited) Natuurlijk is het idee, het ei van Columbus. Want net zoals dit ei heeft de lifter weinig betekenis. Even een stukje Ajax en dan Buddy Guy. Edited 20 augustus 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 augustus 2019 Report Share Posted 20 augustus 2019 7 minutes ago, carl said: Natuurlijk is het idee, het ei van Columbus. Want net zoals dit ei heeft de lifter weinig betekenis. Even een stukje Ajax en dan Buddy Guy. Er zijn natuurlijk zat lifters die ook hun werk in de uitloopgroef doen. En nee Carl, géén witte tornado, Glassex voor een knapperig korstje op de naald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 augustus 2019 Report Share Posted 20 augustus 2019 11 hours ago, carl said: https://www.analogplanet.com/content/mind-pop-revolutions-presslift-record-stabilizertonearm-lifter Zie filmpje. Ik vind 't slimmer verzonnen dan die dakconstructie van "ons" AZ stadion. Dit ding werkt tenminste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 augustus 2019 Report Share Posted 20 augustus 2019 Voor hoelang, is de vraag. En het heeft vast invloed op de weergave. Audiofiele draaitafels laten de naald gewoon lekker in de uitloopgroef uitlopen, daar is die voor. Zo eentje heb ik niet, de mijne tilt de arm op in de uitloopgroef (dan wordt het signaal ook onderbroken, geen gerommel in de speakers), en trekt de arm naar de uitgangspositie. Maar dat gaat op de Dual-manier, is ingebouwd, en zeker beter dan zo'n achteraf-oplossing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 augustus 2019 Author Report Share Posted 20 augustus 2019 (edited) Mijn TD 320 heeft een automatische afslag. Als ik op zolder speel heb ik die niet nodig (tenzij ik in slaap val). Maar vroeger werd een platenspeler vaak ook als achtergrondmuziek gebruikt en was die afslag handig. Verder waardeer ik een goede vondst. Edited 20 augustus 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 augustus 2019 Report Share Posted 21 augustus 2019 Een echt goed vondst was destijds een balansgewichtje wat je los op de bovenplaat van de DT kon plakken. Het kiepte om als de arm er tegenaan liep in de uitloopgroef en dan tilde de andere kant van het balansje de arm op en daarmee de naald uit de groef. Was meen ik van Tonar en werkte perfect voor FL 2,95. Zonder ook maar enige verdere beïnvloeding. Hier eenb hedendaagse imitatie er van: Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 21 augustus 2019 Report Share Posted 21 augustus 2019 Dat zou ik dus NOOIT willen op die manier !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 augustus 2019 Report Share Posted 21 augustus 2019 (edited) Hoe zo? Te simpel, niet fiel genoeg? Hooe deze imitatie het doet weet ik niet maar ik heb het destijds wel op een Thorens 110 gehad in de simpele goedkope vernikkelde uitvoering en het werkte feilloos Onno. Je moet het alleen niet vergeten steeds terug te zetten voor je een plaat op zet. Mahja de naald op de plaat zetten moet je ook niet vergeten als je er eentje draaien wilt... Edited 21 augustus 2019 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 augustus 2019 Report Share Posted 21 augustus 2019 Lijkt mij ook een mooie en simpele oplossing, die idd geen invloed heeft tijdens het afspelen. Het wordt wel een hele ceremonie als je een plaatje op zet. Plaat afvegen, meeloopborsteltje positioneren, afslagbalansje goed zetten en, hè hè, de naald op de plaat laten zakken. Ik vergeet nog wat: plaat uit de hoes halen, niet met je vingers aankomen, hoes en binnenhoes netjes neerleggen ergens. Je hebt hobby's en hobby's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 augustus 2019 Report Share Posted 21 augustus 2019 38 minutes ago, mumsoft said: Lijkt mij ook een mooie en simpele oplossing, die idd geen invloed heeft tijdens het afspelen. Het wordt wel een hele ceremonie als je een plaatje op zet. Plaat afvegen, meeloopborsteltje positioneren, afslagbalansje goed zetten en, hè hè, de naald op de plaat laten zakken. Ik vergeet nog wat: plaat uit de hoes halen, niet met je vingers aankomen, hoes en binnenhoes netjes neerleggen ergens. Je hebt hobby's en hobby's. Het is i.i.g. een stuk effectiever naar een optimale muziekbeleving dan al die smeerseltjes, onderzetters en lampjes naar mijn ervaring en beleving... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 augustus 2019 Report Share Posted 21 augustus 2019 Ervaring??? Heb daar nooit iets over gelezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 augustus 2019 Report Share Posted 21 augustus 2019 (edited) Het is verder niet in woorden te vatten Marc... Edited 21 augustus 2019 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 augustus 2019 Report Share Posted 21 augustus 2019 O jawel hoor. Lees maar eens al die uitgebreide verslagen her en der, bv over de set van Cock. Die van jou ontbreekt, of moet ik zeggen dat je er stil van viel toen je niet bij hem was? Maar, ik begon er niet over, dus laat lekker rusten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 augustus 2019 Report Share Posted 21 augustus 2019 11 minutes ago, mumsoft said: ....... Maar, ik begon er niet over, dus laat lekker rusten. 2 hours ago, mumsoft said: ............... Het wordt wel een hele ceremonie als je een plaatje op zet. Plaat afvegen, meeloopborsteltje positioneren, afslagbalansje goed zetten en, hè hè, de naald op de plaat laten zakken................. En nu moet Cock er ook weer aan geloven I.d.d. je hebt hobby's en hobby's... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 21 augustus 2019 Report Share Posted 21 augustus 2019 Ik heb ook enige tijd een tuimelaartje gebruikt. Het ligt nu in de kast en misschien komt het ooit nog van pas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 22 augustus 2019 Report Share Posted 22 augustus 2019 (edited) 21 hours ago, Pjotr said: Hoe zo? Te simpel, niet fiel genoeg? Hooe deze imitatie het doet weet ik niet maar ik heb het destijds wel op een Thorens 110 gehad in de simpele goedkope vernikkelde uitvoering en het werkte feilloos Onno. Je moet het alleen niet vergeten steeds terug te zetten voor je een plaat op zet. Mahja de naald op de plaat zetten moet je ook niet vergeten als je er eentje draaien wilt... Nee hoor en heeft niets te maken met audiofiel o.i.d. zijn. Trouwens, ik voel me geen audiofiel, maar meer een muziekliefhebber. Ik zou dus nooit een toonarm kopen ZONDER armlift. En als je dan de échte reden wilt weten..... ik heb spasmen in mijn rechterarm. Dat lijkt mij genoeg. Edited 22 augustus 2019 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 augustus 2019 Report Share Posted 22 augustus 2019 (edited) Ha Onno, het ging niet om de lift zelf. Dat is een must vanzelfsprekend. Maar om een mechaniekje wat automagisch de naald uit de groef tilt aan het einde van de plaat. Dat ontbreekt aan de meeste armliften. Edited 22 augustus 2019 by Pjotr tieppoo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts