Jump to content

voor het geval dat ik een 1000000 win

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door []game[]:

wat zouden jullie kopen?

Er zijn vele mogelijkheden, maar met zo'n bedrag komen de apparaten echt op de tweede plaats. Op de eerste plaats, Mmmmm, ik zou proberen de komplete platen collectie van Willem Duys los te weken o.i.d.

Maar goed, hardware:

Frontend: volledig luchtgelagerde draaitafel. d.w.z. chassis, plateau en arm, de laatste niet tangentiaal.

Pre RIAA Lijn: trafo, Buizen bakje

Volumeregeling: trafo

Eind: Volledig trafo gekoppelde buizenbakken zonder condensatoren, afgezien van de voeding.

Speakers: GOTO compression drivers!!!! met hoorns van Dr. Bruce Edgar (Salad Bowl)

Al deze componenten bestaan en zijn compromisloos gebouwd, ik heb ze allemaal gehoord echter nooit tezamen.

als je een miljoen hebt (euro's)

dan geef je het natuurlijk niet allemaal uit aan een set audioapparaten. Maar je koopt wel iets waar je nu geen geld voor had.

Dit forumis meer bedoeld als: wat is het "allerbestewatertekrijgenisforum"

maar dat hadden jullie al wel door.

Een huis en dan de nautilus laten komen en de philastro. ff vergelijken.

De nautilus vind ik (visueel) de mooiste speaker ooit. En de philastro lijkt me geweldig want ik vindt mijn missions een mooie klankkleur kleur hebben.

De Philastro lijkt me wat kindervriendelijker.

Maar eerst het huis want dan zou mijn setje zowiezo wel beter klinken.

:)

Hai,

Ik denk dat een vrijstaand huis met een mooie audio kamer in eerste instantie een goede investering zou zijn. Van het geld wat ik voor de verkoop van mijn huis over houd zou ik waarschijnlijk een Simon York draaitafel, een Nottingham Analoque Anna (met twee armen!!!) of een Verdier (ook met twee armen) kopen met een leuke phono trap zoals de Conrad Johnson 14 erbij. Daarna zou ik zeker de Quad ESL's uitproberen (mijn huidige kamer is daarvoor te klein) hoewel ik zeer tevereden ben met mijn Monitor Audio 20 SE. Als laatste zou ik 10.000 Euro aan LP's uitgeven. De rest van mijn installatie kan nog wel een tijdje mee.

Groet,

Carl

Als het echt extreem moet zijn, dan laat ik de speakers in de luisterkamer bouwen die in een ruime vrijstaand huis zit. cool.gif

Het liefst alles op maat gemaakt. :rolleyes:

Op internet staat een man die een hoorn sub onder de vloer gebouwd heeft, zoiets lijkt mij dan ook wel wat. ;)

Maar de rest komt dan gedeeltelijk in muren te zitten. :)

Of zal dit iets meer kosten dan een miljoen euro? :D:)

Goede kennissen van van mij hebben zelfs 7 miljoen (gulden) gewonnen. Dec. 2000.

Ze hebben nu pas een B&O set gekocht. En alleen omdat ze dit mooi vinden (optisch).

Ik zou het anders doen.

Maar dat huis met een grote luisterkamer op de begane grond klinkt mij toch ook wel aardig.