Pjotr Posted 17 november 2019 Report Share Posted 17 november 2019 Dat moet te fixen zijn lijkt mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 17 november 2019 Report Share Posted 17 november 2019 Het is wel te fixen. Maar het gaat tegen de ideeën in die ten grondslag liggen aan het huidige ontwerp. Gaat waarschijnlijk ook niet werken. Zie de experimenten van Hans met de omgedraaide VWR’s. Dat is al de helft van het idee toch? Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 november 2019 Report Share Posted 17 november 2019 Wanneer je twee ringen op elkaar legt, ben je niet meer afhankelijk van tegenmateriaal. Bovendien schuiven de apparaten of luidsprekers minder makkelijk van de voetjes. Maar het zal zeker weer anders klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 november 2019 Report Share Posted 17 november 2019 Ik ben prima tevreden met de huidige daar niet van. Maar als jullie een keer in de gelegenheid zijn - waarom niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 17 november 2019 Report Share Posted 17 november 2019 De kogel op het matje is bedoeld om trillingen uit de kast te transporteren naar dat absorberende matje. Als je tussen kogel en kast weer een isolerende ring gaat leggen, verhinder je dat transport. Die - volgens mij belangrijkste- functie gaat dan verloren. Niet doen zou ik zeggen. Als je wegrollen wilt voorkomen kan je een dunne ring op je kast plakken waar de kogel binnen valt. Een soort stootrandje dus. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 november 2019 Report Share Posted 17 november 2019 Doen de ringen dan niets voor trillingen vanuit de ondergrond ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 november 2019 Report Share Posted 17 november 2019 2 hours ago, leobus said: De kogel op het matje is bedoeld om trillingen uit de kast te transporteren naar dat absorberende matje. Als je tussen kogel en kast weer een isolerende ring gaat leggen, verhinder je dat transport. Die - volgens mij belangrijkste- functie gaat dan verloren. Niet doen zou ik zeggen. Als je wegrollen wilt voorkomen kan je een dunne ring op je kast plakken waar de kogel binnen valt. Een soort stootrandje dus. Groet, Leobus Ja, dat is de theorie en die hadden we toch afgezworen? Je weet het pas als je het probeert.... en hoort Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 17 november 2019 Report Share Posted 17 november 2019 10 minutes ago, carl said: Doen de ringen dan niets voor trillingen vanuit de ondergrond ? Ja, dat doen ze ook. Dat is een drietrapsraket. Eerst het viltlaagje, dan de onderring en vervolgens nog het matje. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 17 november 2019 Report Share Posted 17 november 2019 8 minutes ago, Pjotr said: Ja, dat is de theorie en die hadden we toch afgezworen? Je weet het pas als je het probeert.... en hoort Ik heb de theorie niet afgezworen. Wat ik wel heb afgezworen is theorie zonder praktijktesten. En die zijn ruimschoots gedaan. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 17 november 2019 Report Share Posted 17 november 2019 (edited) 6 hours ago, leobus said: Het is wel te fixen. Maar het gaat tegen de ideeën in die ten grondslag liggen aan het huidige ontwerp. Gaat waarschijnlijk ook niet werken. Zie de experimenten van Hans met de omgedraaide VWR’s. Dat is al de helft van het idee toch? Groet, Leobus Zie het vetgedrukte. Daar kan ik mij volledig in vinden. Vanuit daar gezien is je idee gewoon goed. Want het werkt de VWR's. En ik ben blij met de VWR's, zoals ze nu zijn. Edited 17 november 2019 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 november 2019 Report Share Posted 18 november 2019 17 hours ago, leobus said: Ik heb de theorie niet afgezworen. Wat ik wel heb afgezworen is theorie zonder praktijktesten. En die zijn ruimschoots gedaan. Groet, Leobus En andersom ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 november 2019 Report Share Posted 18 november 2019 Andersom afzweren hoeft van mij niet. Dus, praktijktesten zonder theorie mogen van Hans niet? Hoe is de wetenschap vooruit gekomen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 19 november 2019 Report Share Posted 19 november 2019 Achter elke praktijktest schuilt een theorie. Anders is er geen test. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 november 2019 Report Share Posted 19 november 2019 13 minutes ago, TL 200 said: Achter elke praktijktest schuilt een theorie. Anders is er geen test. Hier niet. Op 1e pagina van dit draadje zie ik alleen tests. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 19 november 2019 Report Share Posted 19 november 2019 Je moet het ruim zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 19 november 2019 Report Share Posted 19 november 2019 1 hour ago, Pjotr said: Hier niet. Op 1e pagina van dit draadje zie ik alleen tests. Wat er zich vóór die eerste pagina in mijn hoofd afspeelde, weet jij niet. Ik wel! Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 november 2019 Report Share Posted 21 november 2019 De thuisdemos zitten er op. Deze week nog 6 mensen op bezoek gehad. En bij alle zes unaniem de mening, dat het mét VWR's, ruimtelijker, beter articulerend en transparanter klonk. Ook werden er verbeteringen in het laag opgemerkt. En dit alleen door het wisselen van 3 voetjes. Een van de leden had wat onderzetters van hout en bamboe gemaakt. De zachthouten lieten nog meer detail liggen dan de onderzetters die er bij mij onderzaten. Bamboe leek veel op de opstelling met mijn 2 Masterbase-achtige blokjes en 1 eierdop met kogel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 21 november 2019 Report Share Posted 21 november 2019 Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 november 2019 Report Share Posted 27 november 2019 (edited) Gisteravond, weer een verwonder-ring-avond gehad. Iemand die ik in Tilburg op de iEar-show trof, wou graag komen luisteren. Hij komt hier regelmatig over de vloer, dus kent mijn set behoorlijk goed. Zelf speelt hij met twee sets, een surroundset met Klipsch luidsprekers en een stereoset met Revel monitoren met Sonus Faber subwoofer. Ik had hetzelfde "programma" als bij de leden van de audioclub gebruikt. eerst de set laten horen op onbekende, maar goed opgenomen muziek. Dit, om te voorkomen dat er vergeleken werd met de set thuis. En daarna een paar bekendere nummers. Tijdens dit deel meldde de luisteraar al dat hij de set qua ruimtelijkheid niet terug kende. Hierna pas het vergelijk met de VWR's. Dus Melanie de Biasio met een deel van With all my love van haar album No Deal. Nadat ik de VWR's had vervangen door de eerder gebruikte voetjes, vroeg hij, of ik de achterluidsprekers uitgezet had. Ik denk dat dit de werking wel heel erg duidelijk maakt. Edited 27 november 2019 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 27 november 2019 Report Share Posted 27 november 2019 40 minutes ago, Hans van Liempd said: Dus Melanie de Biasio met een deel van With all my love van haar album No Deal. Nadat ik de VWR's had vervangen door de eerder gebruikte voetjes, vroeg hij, of ik de achterluidsprekers uitgezet had. . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 augustus 2020 Report Share Posted 26 augustus 2020 (edited) Vanavond nog wat geprobeerd met de verwonderringen. De eindversterkers stonden aan de achterkant op eierdoppen met kogels en aan de voorkant op één verwonderring. Onder die kogels ligt een hardstenen plaat, die ook weer op eierdoppen ligt. Ik heb nu de verwonderring vervangen door een spike. Aan de achterzijde dus nog wel wat ontkoppeling, maar aan de voorkant (waar de eindtrap zit) gekoppeld met de hardstenen plaat. De verwonderringen liggen nu onder de voorversterker. En dan de vraag, hoe klinkt het nu.? Laat ik eerst vertellen dat ik steeds meer moeite kreeg met de laagweergave. Dat was zo royaal aanwezig, dat het begon te vervelen. Dit kan natuurlijk ook aan de hogere temperaturen gelegen hebben, maar toch. Na dit experimentje lijkt het laag weer wat gecontroleerder en de focusering ook wat meer pinpointed. Dit aat wél een beetje ten kostte van de ruimtelijkheid. Daar ga ik komende tijd nog eens op letten. dat is n.l. erg opname-afhankelijk. Ik hoop dat het mee valt. Maar de kracht in het laag staat me nu wel weer aan. Edited 26 augustus 2020 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 27 augustus 2020 Report Share Posted 27 augustus 2020 Ik vraag mij nu wel een beetje af wat nu het uiteindelijke effect veroorzaakt. Of het plaatsen van de spike, of het plaatsen van de VWR onder je voorversterker. Kan natuurlijk ook allebei een positieve bijdrage hebben of de ene verandering een licht negatieve bijdrage en de andere een sterkere positieve. Eigenlijk had je eerst alleen de spike moeten plaatsen en de VWR nog even apart houden. Maar als je zo tevreden bent is het toch goed! groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 augustus 2020 Report Share Posted 27 augustus 2020 8 hours ago, leobus said: Ik vraag mij nu wel een beetje af wat nu het uiteindelijke effect veroorzaakt. Of het plaatsen van de spike, of het plaatsen van de VWR onder je voorversterker. Kan natuurlijk ook allebei een positieve bijdrage hebben of de ene verandering een licht negatieve bijdrage en de andere een sterkere positieve. Eigenlijk had je eerst alleen de spike moeten plaatsen en de VWR nog even apart houden. Maar als je zo tevreden bent is het toch goed! groet, Leobus Dat heb ik ook gedaan. Met de spike (is eigenlijk een cone) werd het laag krachtiger, maar de ruimtelijkheid minder. Nadat de VWR's onder de voorversterker werden geplaatst was de ruimtelijkheid weer voor het grootste deel terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bracco Posted 28 augustus 2020 Report Share Posted 28 augustus 2020 (edited) @leobus,Wat maakt het verschil met het oude type Stillpoints? Edited 28 augustus 2020 by Bracco Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 28 augustus 2020 Report Share Posted 28 augustus 2020 1 hour ago, Bracco said: @leobus,Wat maakt het verschil met het oude type Stillpoints? Hallo, Ik zou het niet weten. Ik heb nooit een vergelijkende test gedaan. Wat ik aan foto’s zie van Stillpoints, lijkt mij dat een harde koppeling. De VWR’s koppelen niet, maar ontkoppelen en dempen. Misschien zijn er hier VWR gebruikers die wel vergeleken hebben met Stillpoints? groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts