Bracco Posted 14 augustus 2020 Report Share Posted 14 augustus 2020 (edited) Inmiddels ben ik de Aperionaudio aluminium True ribbon supertweeter aan het uitproberen op mijn Wharfedale Linton Heritage 85. Verde info op www.aperionaudio.com en www.hifipilot.de. Ik heb solid core Jantzen koper kabel 1mm2 besteld om de zaak te verbinden.Nu nog provisorisch met elektrosnoer van 1 mm2 en AMP stekkertjes. NB. Ik heb geen zakelijke belangen bij deze firma's! Edited 14 augustus 2020 by Bracco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 14 augustus 2020 Report Share Posted 14 augustus 2020 @BraccoLeuk. Succes met de test! Begint de supertweeter waar je Wharfedale ophoudt? En wat verwacht je aan luisterervaring meer detaillering? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bracco Posted 14 augustus 2020 Report Share Posted 14 augustus 2020 (edited) @Ivan10. Inmiddels heb ik de supertweeters met een lampstroomdraadje van 1mm2 en AMP terminals verbonden aan de Wharfedale L Heritage. Ingesteld op 12kHz bij -4db dan sluiten ze aan bij de 90db van de LS. Eerste indruk meer ruimte in breedte en diepte vh stereobeeld, meer"inner detail" bij koper en houten Instrumenten, stemmen klinken natuurlijker. Meer rust!Maar dit is pas de eerste ervaring!!Wil nog wat experimenteren met de instelling vd variabele cross-over in de Aperions Wacht nog op de Jantzen solid core koper van 1 mm2 . De apparatuur: AudioResearch CD5, Hegel H300,Magnum Dynalab F101 tuner, LS kabel Melodika Brown Sugar kabel 4,5 mm2 PS Doe de hartelijke groeten van mij aan Dick vanuit Nijmegen! Edited 14 augustus 2020 by Bracco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 14 augustus 2020 Report Share Posted 14 augustus 2020 Very nice equipment Bracco...Ook die Aperionaudio ribbon is erg leuk speelgoed. Vergeet niet om met de tweeter in de diepte te schuiven/experimenteren om het geheel faserein te krijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bracco Posted 14 augustus 2020 Report Share Posted 14 augustus 2020 @Roots Idd, maar ook in- en uitdraaien heeft effect. Kortom een kistje met verassingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bracco Posted 15 augustus 2020 Report Share Posted 15 augustus 2020 (edited) En het gaat verder. Vanmorgen de Jantzen solid core Cu 1mm2 ontvangen en gelijk gestart met het op maat maken. Vanwege de dunne draad lukt het mij niet om een solide verbinding te maken zowel op de Aperions en de Wharfedales. Ik had nog Next Gen WBT koperen spades en stekkers liggen. Die heb ik solide gemonteerd en daarna het geheel aangesloten. Klinkt m.i. wat beter/anders dan de dropveters/lampsnoer. Nu eerst maar eens een tijdje luisteren en experimenteren met de Aperions. Het klinkt beter wanneer de Aperions niet uitgelijnd worden met de sweetspot vd LS. De Aperions zijn achter de luisteraar uitgelijnd. Edited 16 augustus 2020 by Bracco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bracco Posted 22 augustus 2020 Report Share Posted 22 augustus 2020 (edited) Ik ben nu een week verder en heb de supertweeters nu staan op de LS zoals dat voor mij het beste lijkt. De tweeter zijn iets meer naar buiten gedraaid dan de speaker zelf. Crossover setting 12kHz en treble op -4dB. Op deze stand sluiten ze het best aan bij de fabrieksspecificaties vd Wharfedales. Wat is waarneembaar? Een bredere en diepere soundstage, meer "inner detail" bij de diverse muziekinstrumenten, een strakkere laagweergave, verbetering vd spraakverstaanbaarheid.De muziek leeft meer.Meer rust. Prettig om langdurig naar te luisteren ! Inmiddels heb ik besloten dat ik ze in mijn set houd. Edited 24 augustus 2020 by Bracco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bracco Posted 22 augustus 2020 Report Share Posted 22 augustus 2020 (edited) Edited 22 augustus 2020 by Bracco Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarKath Posted 22 augustus 2020 Report Share Posted 22 augustus 2020 On 9/25/2019 at 9:43 AM, René N. said: Daarom is de link van een supertweeter met de Harmonizer zoals Marcel hem stelt niet ter zake doende en ontspoort het topic al weer bij de tweede post Zo ben ik zelf ook,behoorlijk ontspoort! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bracco Posted 23 augustus 2020 Report Share Posted 23 augustus 2020 (edited) 22 hours ago, SMarcel said: Zo ben ik zelf ook,behoorlijk ontspoort! @SMarcel, ik begrijp je opmerking niet in de context. Edited 23 augustus 2020 by Bracco Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarKath Posted 24 augustus 2020 Report Share Posted 24 augustus 2020 14 hours ago, Bracco said: @SMarcel, ik begrijp je opmerking niet in de context. Dat is een quote op de reactie van René Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 augustus 2020 Report Share Posted 24 augustus 2020 Even uit nieuwsgierigheid wat staat er rechts tussen de LS. Is dat een oude radio? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 24 augustus 2020 Report Share Posted 24 augustus 2020 1 hour ago, carl said: Is dat een oude radio? maar dan zonder de gebruikelijke rookgasafvoer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 augustus 2020 Report Share Posted 24 augustus 2020 Een kachel, inderdaad nu zie ik het ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bracco Posted 24 augustus 2020 Report Share Posted 24 augustus 2020 (edited) @Carl, het is een houtkachel welke wij al > dan 40 jaar stoken, nagenoeg elke avond. Er is genoeg stookhout in Berg en Dal Maar de LS staat ruim een meter voor de kachel. De LS zijn verrijdbaar, daarvoor heb ik in Duitsland "Schwerlast" (100 kg per wiel) zwenkwielen gekocht die 3x kogelgelagerd zijn en waarvan er twee per kant met rem zijn. De LS moeten weg als de kachel brandt.Geplaatst op de rem staan ze muurvast en ik kan geen verschil horen wanneer ze op spikes staan. groet uit Nijmegen/Berg en Dal Edited 24 augustus 2020 by Bracco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bracco Posted 24 augustus 2020 Report Share Posted 24 augustus 2020 (edited) Nog wat meer info: de LS staan op Skylan Q-Bricks om te ontkoppelen van het metalen onderstel. De apparatuur is geplaatst op een industrieel hangsysteem voor kabels en buizen waarop berkenmultiplex platen 20 mm zijn geplaatst.De ophangrails zijn tegen de muur geschroefd. De draagarmen zitten weer met 2 bouten in de rails geschroefd.Alles zeer solide. Edited 25 augustus 2020 by Bracco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 24 augustus 2020 Report Share Posted 24 augustus 2020 Ze staan ook best wel slim opgesteld Bracco Leuk ook die Goofy daar ook aan de muur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bracco Posted 24 augustus 2020 Report Share Posted 24 augustus 2020 @ Roots, die Goofy was onze Bracco Italiano die vorig jaar op 12 jarige leeftijd naar de eeuwige jachtvelden is gegaan! Een kanjer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 24 augustus 2020 Report Share Posted 24 augustus 2020 Yeah...Die dingen gaan zo héh...Vergeet niet dat die geen beter baasje als jou zou kunnen hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bracco Posted 24 augustus 2020 Report Share Posted 24 augustus 2020 4 minutes ago, Roots said: Yeah...Die dingen gaan zo héh...Vergeet niet dat die geen beter baasje als jou zou kunnen hebben. Inmiddels hebben we weer een fijne DSK reu van een bevriende jager uit NH.Ook weer een hele prettige hond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 augustus 2020 Report Share Posted 24 augustus 2020 1 hour ago, Bracco said: groet uit Nijmegen/Berg en Dal Dan wonen we wel heel dicht bij elkaar Bracco. Ik woon vlakbij de speelplaats de Leemkuil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bracco Posted 24 augustus 2020 Report Share Posted 24 augustus 2020 54 minutes ago, carl said: Dan wonen we wel heel dicht bij elkaar Bracco. Ik woon vlakbij de speelplaats de Leemkuil. Wij hebben uitzicht op Vijverhof...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 augustus 2020 Report Share Posted 24 augustus 2020 (edited) Vijverhof - 5 minuten lopen Ik stuur je morgen wel een PB misschien kennen we elkaar wel. Edited 24 augustus 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bracco Posted 25 augustus 2020 Report Share Posted 25 augustus 2020 (edited) Nu ook anderhalve week een set (5m.) LS kabels van Melodika Brown Sugar kabel 4,5 mm2 aangesloten.Een volkoper Poolse kabel met geïsoleerde Litz constructie met prima banaanstekkers. Fijne neutrale kabel. Voor verdere info over constructie e.d. verwijs ik naar : www.melodika.pl Ik heb geen belangen bij dit bedrijf!! Edited 25 augustus 2020 by Bracco Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 25 augustus 2020 Report Share Posted 25 augustus 2020 28 minutes ago, Bracco said: Nu ook anderhalve week een set (5m.) LS kabels van Melodika Brown Sugar kabel 4,5 mm2 aangesloten.Een volkoper Poolse kabel met geïsoleerde Litz constructie met prima banaanstekkers. Fijne neutrale kabel. Voor verdere info over constructie e.d. verwijs ik naar : www.melodika.pl Ik heb geen belangen bij dit bedrijf!! Interessant. Ik heb inmiddels ook een 5 m Litze kabel. Jammer dat mijn Pools zo slecht is. Wil er wel wat meer over lezen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts