Buell Posted 13 september 2019 Report Share Posted 13 september 2019 (edited) Sinds een jaartje heb ik een Audio-GD R2R7 DAC. Dit is een geweldige ladder DAC , je kan er echt veel mee. Zo speel ik via I2s vanaf mijn Magna hifi Mana ultimo. Hiervoor gebruik ik een Pink Faun IL- 1 i2s interlink. De DAC heeft sinds kort geupgrade ondergaan, o.a nieuwe klokken, nieuwe boards en componenten( in het digitale deel) . Ook een nieuw front waarmee ik veschillende instellingen kan kiezen, voorheen moest dat met jumpers waarvoor je de "deksel" móest verwijderen om een instelling te kunnen veranderen. Nu heet de dac R7. Je kan hem compleet naar je hand zetten, er zijn 4 software pakketten, een Accuraat, een Soft, een SA ( combi van de vorige 2) en een simulatie van de duurste, lees mooiste DAC chip van Philips. Daarnaast heb je de keuze om te kiezen voor 2x 4x of 8x oversampling of 3NOS ( non oversampling) modes. Het is even puzzelen maar dan heb je ook wat, hij speelt mijn vorige Calyx dac compleet weg. Ik speel met de simulatie software in NOS 3 ( meest natuurlijke). Zijn hier forumgenoten met een Audio-GD DAC, en wat zijn dan jouw ervaringen en favoriete instellingen ? Stukjes geleend van Audio en Zo, beter kan ik het niet verwoorden. https://www.audioenzo.nl/audio-gd-r2r-7/ https://www.audioenzo.nl/audio-gd-r-7-componenten-upgrade/ Edited 13 september 2019 by Buell Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 13 september 2019 Report Share Posted 13 september 2019 Blij dat Wol er effe niet is.... Maar dan heb je een grote stap gemaakt, zo te zien. Ik had er nog nooit van gehoord, en nooit gehoord ook, maar dat gaat veranderen. Ik ben ook benieuwd of anderen dit merk kennen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 13 september 2019 Author Report Share Posted 13 september 2019 13 minutes ago, René N. said: Blij dat Wol er effe niet is.... Maar dan heb je een grote stap gemaakt, zo te zien. Ik had er nog nooit van gehoord, en nooit gehoord ook, maar dat gaat veranderen. Ik ben ook benieuwd of anderen dit merk kennen.... Tja Wol, even afkoelen . Komende dinsdag ga je de DAC horen, we kunnen eventueel wisselen van software of instellingen. Denk dat ik er wel uit ben, maar je weet het nooit. Hij speelt net 100 uurtjes. Tot dinsdag Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 september 2019 Report Share Posted 14 september 2019 Aha, daar komt vast een mooi verslag van, René kennende. Ik heb die dac noch zijn voorganger gehoord, denk ik, of ik moet me vergissen. Ooit, in een ver verleden ben ik eens bij je langs geweest, daar bij Arnhem in de buurt (Westervoort?). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts