Jump to content

Luisterbezoek RenéN bij Fred 17-9-2019.... (is Buell hier op het forum)

René N.
 Share

Recommended Posts

15 minutes ago, TL 200 said:

Dat is niet grappig bedoeld, ik leg verder niets uit. Er is één forumlid die het wel snapt.:P

Oké, ik hoef het ook niet te weten..... 😉. Maar om zo "ins blauwe hinein" zo'n datum te zien staan vond ik wel grappig....

On 10/15/2019 at 4:17 PM, René N. said:

:D :D :D. Maar volgens mij is (geheel onbewust) 7 bezoeken de max per jaar. Dus het quotum voor dit jaar zit erop B). Daarbij komt dat de 50e wel een hele speciale moet worden.....

Wat denk je van jouw eigen set!

10 minutes ago, SMarcel said:

Wat denk je van jouw eigen set!

Hihihi, niet aan gedacht. Maar "Op bezoek bij mijzelf" ? :huh:. Overigens, alleen ík vind hem heel speciaal :wub:, zoals wellicht iedereen aan zijn eigen set de voorkeur geeft....

4 minutes ago, René N. said:

Hmmm, weet jíj soms wat meer af van 17 april? :blink: -_-

Revelation: dat weet ie al dik 66 jaar hoor.

Sorry Marc, die René is zóóóóóó nieuwsgierig, heeft al 15 PM's gestuurd vandaag. Ik hoop dat hij nu stopt.😛

Edited by TL 200

48 minutes ago, TL 200 said:

Revelation: dat weet ie al dik 66 jaar hoor.

Sorry Marc, die René is zóóóóóó nieuwsgierig, heeft al 15 PM's gestuurd vandaag. Ik hoop dat hij nu stopt.😛

Dan had ik toch allang een ban gekregen? 😎

• 2 weeks later...

Gisteren weer bij Buell wezen luisteren. Hij had een aparte stroomgroep voor zijn audio aangelegd en een nieuwe interlink van Audiomaat.

Dat was de 3dw. Of het de “ref” was of de gewone, weet ik ff niet.

Vorige week had ik ook even meegeluisterd met ander bezoek en toen vond ik het niet geweldig. Voor mij -als super allergisch figuur voor scherpte-, wat aan de scherpe kant. Nou gisteren was dat volkomen verdwenen en bovendien waren detailrijkdom en plaatsing en rust flink beter geworden. Op de site van Audiomaat staat dat de 3dw serie tonen sneller hoorbaar maakt en ze ook langer laat doorklinken. Bovendien dat er meer rust is en het luisteren makkelijker/aangenamer maakt. Dat klopt dus allebei. Hoezo, kabels maken geen verschil? 
 Edit: Het was de ref versie.

Groet,

Leobus

Edited by leobus

1 hour ago, René N. said:

Dan zou dát genoeg zijn geweest om die scherpte weg te halen, die ook ik zo jammer vond. We gaan nog wel een keertje op herhaling..... :rolleyes:

welkom,

Je kwam eigenlijk wat te vroeg, de Dac moest nog verder inspelen en het finetunen daarop was nog niet helemaal op orde. Ik tune mijn set altijd zoveel mogelijk naar een live beleving , en met name bij Tidal was dat, toen jij er was, in jouw oren soms too much. Nu is het weer bijna zoals ik het graag heb.

AudioMaat heeft voor mij ook nog een speciale hdmi (i2s) kabel gemaakt om te testen, deze zou nog meer moeten brengen als de huidige PinkFaun IL 1  I2S kabel. Zodra hier een keus is gemaakt, ga ik nog even met de verwonderringen (messing kogels) aan de gang en dan is het voorlopig even klaar met tweaken :D

On 10/31/2019 at 12:11 PM, Buell said:

welkom,

Je kwam eigenlijk wat te vroeg, de Dac moest nog verder inspelen en het finetunen daarop was nog niet helemaal op orde. Ik tune mijn set altijd zoveel mogelijk naar een live beleving , en met name bij Tidal was dat, toen jij er was, in jouw oren soms too much. Nu is het weer bijna zoals ik het graag heb.

AudioMaat heeft voor mij ook nog een speciale hdmi (i2s) kabel gemaakt om te testen, deze zou nog meer moeten brengen als de huidige PinkFaun IL 1  I2S kabel. Zodra hier een keus is gemaakt, ga ik nog even met de verwonderringen (messing kogels) aan de gang en dan is het voorlopig even klaar met tweaken :D

Zullen we als dat klaar is nog een keertje in de herhaling gaan dan? Dan hoop ik :rolleyes: dat de beleving van die eerste nummers van het vorige bezoek in het vervolg van deze voort zal duren.... 😎

1 hour ago, René N. said:

Zullen we als dat klaar is nog een keertje in de herhaling gaan dan? Dan hoop ik :rolleyes: dat de beleving van die eerste nummers van het vorige bezoek in het vervolg van deze voort zal duren.... 😎

Deal 😎

On 10/16/2019 at 1:41 PM, René N. said:

Je staat nu op de lijst :D

Stuur me maar een PM! Er zijn dit weekend en volgend weekend verlengde weekends voor deze staatsslaaf, en ik heb momenteel nog niks ingepland staan.

10 hours ago, Bloom said:

Stuur me maar een PM! Er zijn dit weekend en volgend weekend verlengde weekends voor deze staatsslaaf, en ik heb momenteel nog niks ingepland staan.

Wordt vrees ik pas in 2020..... 😢

• 2 months later...
On 10/31/2019 at 12:11 PM, Buell said:

AudioMaat heeft voor mij ook nog een speciale hdmi (i2s) kabel gemaakt om te testen, deze zou nog meer moeten brengen als de huidige PinkFaun IL 1  I2S kabel. 

Ik vroeg me af of dit nog iets gebracht heeft. 

22 minutes ago, Hans van Liempd said:

Ik vroeg me af of dit nog iets gebracht heeft. 

Het was nog maar een prototype, helaas paste hij niet door ruimtegebrek. Mijn I2S aansluiting zit precies boven de stroom aansluiting. Ik had wellicht een ander netsnoer kunnen proberen met een smalle IEC stekker, maar dat heb ik niet geprobeerd omdat het dan geen goed vergelijk is.

Omdat Wim momenteel aan het opkrabbelen is van een hele zware operatie, zal een 2e prototype nog wel even op zich laten wachten.

Maar misschien mag jij hem proberen, de kabel is vrij dik en nog in een prototype uitvoering, waardoor de stekker aanvoer met bekabeling dikker is dan normaal. Ik ga ervanuit dat het beter is afgewerkt als daadwerkelijk in productie komt.

Edited by Buell

De laatste keer dat ik Wim sprak(op iEar show in november), was hij redelijk opgekrabbeld. 

Ik ben van mening dat de kortste kabel voor i2s de beste is. Dikte maakt minder indruk. De kabels van PinkFaun heb ik hier in een paar versies geprobeerd, maar waren alle 1 m lang, terwijl 0,5 m hier voldoende is. Een goedkoop kabeltje deed het voor mij beter (sneller en dynamischer).

Met de 8k TV's met hoge frequentie en kleurdiepte, is een nieuwe generatie HDMI nodig. HDMI 2.1. Ik vroeg me af of dit voor i2s beter zou kunnen werken.

2 minutes ago, Wilke said:

Wordt het signaal niet verpruts bij streaming,besturingssysteem,bestand programma en software dac ,wat blijft dan over van het juiste signaal.

wilk

Dat blijft de vraag.

Gelukkig werken mijn oren (betere heb ik niet) nog goed genoeg om te horen wanneer er structureel iets mis is.

4 hours ago, Hans van Liempd said:

De laatste keer dat ik Wim sprak(op iEar show in november), was hij redelijk opgekrabbeld. 

Ik ben van mening dat de kortste kabel voor i2s de beste is. Dikte maakt minder indruk. De kabels van PinkFaun heb ik hier in een paar versies geprobeerd, maar waren alle 1 m lang, terwijl 0,5 m hier voldoende is. Een goedkoop kabeltje deed het voor mij beter (sneller en dynamischer).

Met de 8k TV's met hoge frequentie en kleurdiepte, is een nieuwe generatie HDMI nodig. HDMI 2.1. Ik vroeg me af of dit voor i2s beter zou kunnen werken.

Na het vergelijk van diverse kabels vond ik deze Pinkfaun erg mooi. Mijn set is van nature al erg dynamisch en snel. Misschien dat daardoor deze keus tot stand is gekomen, maar ook omdat ik minimaal 80cm nodig heb is het testen van kortere gewoonweg niet gebeurt..

Op je laatste opmerking heb ik zo geen antwoord. Ik zal het eens aan mijn broer vragen, hij heeft ook mijn streamer gebouwd. ( Magna Mano ultimo)

Edited by Buell