Tubejack Posted 29 september 2019 Report Share Posted 29 september 2019 Jammer van je auto Lourens. Gelukkig niks lichamelijks van overgehouden op wat gezeur na. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 september 2019 Report Share Posted 29 september 2019 3 hours ago, mumsoft said: Ok. Het hangt er ook maar vanaf waar je in de zaal zit, hoe groot en/of diep het podium is. Vrijwel zeker blijft er van diepte niet veel over bij versterkte muziek. Dan luister je naar luidsprekers. Het is het een, of het ander. Geef mij maar wat ruimtelijkheid, dan zo' n steriele bak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 september 2019 Report Share Posted 29 september 2019 25 minutes ago, Tubejack said: Het is het een, of het ander. Geef mij maar wat ruimtelijkheid, dan zo' n steriele bak. Maar zo'n galmbak is ook niet alles. Oud studio gezegde "Als het niet klinkt gooien we er gewoon wat galm over" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 september 2019 Report Share Posted 29 september 2019 32 minutes ago, Pjotr said: Maar zo'n galmbak is ook niet alles. Oud studio gezegde "Als het niet klinkt gooien we er gewoon wat galm over" Heb je soms ook naar NPO radio 5 geluisterd, met de mooiste muziek uit de jaren 80? Wat een galm in sommige nummers. Er staat nu een FET voor en eind te spelen, ontworpen voor 4Ω luidsprekers. Demping factor 50. Het is wat minder ruimtelijk, stemmen wat minder echt, als bij een van mijn buizen versterkers. Maar klinkt heel fijn. Daar wordt je echt blij van Pjotr. Net als met dit sacherijnig druilige weer, naar buiten door de regen. Hup dwars dwars door de plassen heen. Onbegrijpelijk dat de halve marathon van Texel is afgelast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 september 2019 Report Share Posted 29 september 2019 33 minutes ago, Tubejack said: ..... Net als met dit sacherijnig druilige weer, naar buiten door de regen. Hup dwars dwars door de plassen heen. Onbegrijpelijk dat de halve marathon van Texel is afgelast. Yup, wat hebben ze trouwens met de andere helft gedaan? Ze moeten die Marathon gewoon overdekt gaan doen. Dan is te warm, dan te nat enz. enz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 29 september 2019 Report Share Posted 29 september 2019 Ja chips voor je trouwe Volvo. Gelukkig heb je er niets aan over gehouden en je Volvo reed ook nog door: vintage never dies Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 29 september 2019 Report Share Posted 29 september 2019 1 hour ago, Pjotr said: Yup, wat hebben ze trouwens met de andere helft gedaan? Ze moeten die Marathon gewoon overdekt gaan doen. Dan is te warm, dan te nat enz. enz. Het is me wat met die sporters van tegenwoordig, straks wordt het weer te koud om te schaatsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 september 2019 Report Share Posted 29 september 2019 41 minutes ago, TL 200 said: Het is me wat met die sporters van tegenwoordig, straks wordt het weer te koud om te schaatsen. Die sporters willen wel. De organisaties van tegenwoordig willen geen enkel risico willen lopen. https://www.nhnieuws.nl/nieuws/253802/halve-marathon-texel-afgelast-vanwege-verwachte-weersomstandigheden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 september 2019 Report Share Posted 29 september 2019 Ok, als troost voor de regen, past wel bij dit weer: Typisch zo'n voorbeeld waarbij de geluidskwaliteit volkomen wegvalt bij de artistieke kwaliteit. Zouden ze zoiets op X-Fi ook laten horen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 september 2019 Author Report Share Posted 29 september 2019 Wat je daar soms hoort zou je van schrikken Peter. Er zijn mensen die graag hun eruditie willen tonen door wel erg esoterisch materiaal te laten horen. Kan je beter voor wat bekender materiaal kiezen. Kan de luisteraar nog een beeld vormen van de muzikaliteit van het systeem. Bij Sander en Onno hoorde je tenminste muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 september 2019 Report Share Posted 29 september 2019 Ik ga er ook wel eens naar toe Carl. Alleen dit jaar niet.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 29 september 2019 Report Share Posted 29 september 2019 (edited) On 9/28/2019 at 8:57 PM, carl said: ....... - Onno was enthousiast bezig te demonstreren met de kleine Blumenhofer Classic en enthousiasmeerde veel mensen. Daarbij was hij handig met de muziekkeuze want de vloer was “slap”. Toen iemand hem vroeg wie hij eigenlijk was (hij bedoelde van welk bedrijf hij was), reageerde Onno spontaan dat hij helemaal niemand was. Waarop de man vroeg wat hij hier dan deed? Grappig, ik kan mij dat niet mij herinneren dat mij dat is gevraagd. wie ik was. De muziekeuze was mijn eigen meegenomen muziek. Een poosje geleden hebben we het hier op het forum erover gehad dat er op audioshows teveel aan audiofiel tingeltje en tangeltjes muziek enz werd gedraaid. Ik gaf toen de opmerking dat ik dat niet zou doen op een audioshow en gewone muziek zou draaien. Grappig en toch ook enigzins gevleid dat ik deze week werd gebeld door Marco van Music2 om bij hem plaatjes te gaan draaien. Dus is er met normale muziek gedraaid en niets aan audiofiel getingel en getange;l. Nee, onder ander.....gewoon Camel, Pink Floyd, Clapton, Creedence (CCR), Eart&Fire, The Peddlers, BB King, Joe Bonamassa, Conjure, Willie Dixon, Oscar Peterson, Johnny Hodges, Ella Fitzgerald, Sarah Vaughan, Wayne Shorter, Count Basie om maar wat op te noemen. Wat mij opviel was dat de meeste bezoekers dat erg leuk vonden en konden het waarderen. Ook werd gewaardeerd de toelichting van de audioset waar ik mee mocht spelen en mijn kleine enthousiaste promotiepraatje voor het Old School Museum van Marco. En wat mij echt opviel was het verschil in de 2 dagen in de muziek keuze van de bezoekers. Ik vroeg regelmatig na mijn praatje welke muziek men wilde horen, Jazz, Pop of Blues. Zo werd erop zaterdag het vaakst voor Jazz en Pop gekozen en vandaag het vaakst voor Blues. Dat vond ik erg grapppig, dat verschil. De ruimte waar ik stond (kamer 6) is best goed bezocht en er was op beiden dagen maar een paar keer wat stilletjes in de ruimte. En meerdere keren kwamen bezoekers later op de dag terug. Dat vind ik een compliment voor de audioset die was opgesteld. De "slappe" vloer is te wijten dat de Konigshof verleden jaar is verbouwd en er onder de ruimte een kelder o.i.d. is gebouwd. In elk geval is er een holle ruimte en de vloer is niet aangepast of verdikt. Dus als je een stamp op de grond gaf met je voet hoorde je het rondzingen. Dus echt hard spelen konden we niet, maar ik heb dat niet als een beperking ervaren. Ik vond het wel belangrijk dat de bezoeker wist wat er akoetisch aan de hand was in alle ruimtes die een "slappe" vloer hadden. Ook liet ik het soms heel even horen wat er dan gebeurde als je het volume té hard zette en het rondzingen kon horen. Ook dat konden de meesten wel waarderen en bij enkelen vielen er gelijk de zogenaamde "kwartjes" door. Kortom, het is mij goed bevallen en voor mezelf was het het leukst om na enkele jaren van afwezigheid weer even aanwezig te zijn op de audioshow en de oud-collega's weer te zien en te spreken (ook al was het soms veels tekort). Ohhh en ik heb van binnen staan juichen toen ik een aantal jongeren zag in de ruimte en aan het meezingen waren op Pink Floyd en zichtbaar genoten van het geluid en muziek. Je zag het enthousiame en de pret in de oogjes. Wat ik zo herkenbaar vond en mij deed denken aan mijn eigen jonge jaren (jeetje, wat een ouwe lulgepraat, haha). Ik vond het hoopvol om te zien. 2 hours ago, carl said: Wat je daar soms hoort zou je van schrikken Peter. Er zijn mensen die graag hun eruditie willen tonen door wel erg esoterisch materiaal te laten horen. Kan je beter voor wat bekender materiaal kiezen. Kan de luisteraar nog een beeld vormen van de muzikaliteit van het systeem. Bij Sander en Onno hoorde je tenminste muziek. Klopt, bij Sander en bij mij werd er alleen maar muziek gedraaid. En dat zou ik een volgende keer net zo weer doen. Edited 29 september 2019 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 29 september 2019 Report Share Posted 29 september 2019 Leuk verhaal Onno! Volgend jaar weer? Ik ga het maar vast in de agenda zetten, weer leuk om een keertje te gaan. Dit weekend "moesten" we naar Antwerpen, een oude schoolvriend opende daar een galerie. Maar dat terzijde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 29 september 2019 Report Share Posted 29 september 2019 Het was voor mij een geweldig fijn weekend, met het weerzien van vele oude bekenden, maar ook nieuwe bekenden en audiovrienden. Mijn muziek werd in het algemeen wel gewaardeerd, afgaande op de feedback die ik kreeg en op het herhaaldelijk bezoek van dezelfde personen. Af en toe was een plaat gewoon slecht, qua spetters en tikken, maar zelfs dáárover heb ik weinig commentaar gehad. Muziekplezier overheerste en zo hoort 't ook. Wèl veel complimenten over de muziekkeuze, en dat is altijd leuk omdat mijn muziek nou niet bepaald alledaags is of gemakkelijk in het gehoor ligt. Over apparatuur is eigenlijk nauwelijks gesproken, alleen over de luidsprekers kwamen wel eens wat vragen. Het spul speelde voortreffelijk, zonder ook maar èrgens een krimp te geven. Tenslotte een groot compliment voor Marco de Wilde en Glenn van Music 2, René de schilder, Onno, de vrienden die mee hebben geholpen met op- en afbreken en ook Gaston die 2 dagen belangeloos meehielp de goede orde te bewaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 29 september 2019 Report Share Posted 29 september 2019 2 minutes ago, KT88 said: ....Muziekplezier overheerste en zo hoort 't ook. Wèl veel complimenten over de muziekkeuze, en dat is altijd leuk omdat mijn muziek nou niet bepaald alledaags is of gemakkelijk in het gehoor ligt....... En daar gaat het allemaal om: muziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 30 september 2019 Report Share Posted 30 september 2019 (edited) Zo te lezen is het evenement weer geslaagd. Edited 30 september 2019 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 30 september 2019 Report Share Posted 30 september 2019 Gisteren ook een dagje X-Fi gedaan. Over het algemeen toch een beetje teleurstellend. Erg veel effectbejag. Erg veel laag en erg veel hoog. Er waren wel een paar uitzonderingen. Bastanis kleine speakertjes met heel mooi afgestemde subs. Ik kon ze niet lokaliseren. Verder een set van Morel met .....?van die goudkleurige versterkers (Ben ff de naam kwijt). Werd niet al te hard gespeeld en het klonk daar heel mooi in balans. En dan natuurlijk nog de demo van Kroma met Zanden. Voor mij toch weer de topper van de show. Ik ben tot nu toe vrijwel altijd geweest, maar ik betwijfel of ik volgens jaar weer ga. Met één keer per maand de AVMN bereik ik genoeg. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 30 september 2019 Report Share Posted 30 september 2019 5 hours ago, leobus said: met .....?van die goudkleurige versterkers (Ben ff de naam kwijt). Accuphase? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 september 2019 Report Share Posted 30 september 2019 5 hours ago, leobus said: Gisteren ook een dagje X-Fi gedaan. Over het algemeen toch een beetje teleurstellend. Erg veel effectbejag. Erg veel laag en erg veel hoog. Er waren wel een paar uitzonderingen. Bastanis kleine speakertjes met heel mooi afgestemde subs. Ik kon ze niet lokaliseren. Verder een set van Morel met .....?van die goudkleurige versterkers (Ben ff de naam kwijt). Werd niet al te hard gespeeld en het klonk daar heel mooi in balans. En dan natuurlijk nog de demo van Kroma met Zanden. Voor mij toch weer de topper van de show. Ik ben tot nu toe vrijwel altijd geweest, maar ik betwijfel of ik volgens jaar weer ga. Met één keer per maand de AVMN bereik ik genoeg. Groet, Leobus Dartzeel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 30 september 2019 Report Share Posted 30 september 2019 Inderdaad Hans! Was trouwens op jouw aanraden daar te kijken. Ze zaten een beetje in een vergeten hoekje. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 september 2019 Author Report Share Posted 30 september 2019 (edited) Ik ben het grotendeels met je eens Leo. Alleen van die Kroma weet ik het niet. Laten ze daar eerst maar eens beginnen fatsoenlijke muziek te draaien. Edited 30 september 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gydotron Posted 30 september 2019 Report Share Posted 30 september 2019 Ik ben zondag geweest en ten eerste was er erg weinig volken 90% van de demo's vond ik slecht, of zelf ronduit slecht. Het is voor mij de laatste keer dat ik nog naar de X-fi ga. Wel leuk was het bijpraten met enkele bekenden. Ik denk dat de X-fi show op sterven na dood is, ik stel vast dat er behalve bejaarden er ook een hoop mensen met rollator rond lopen. Veel jonge mensen heb ik niet gezien. Tja, wat wil je, de meeste set waren gewoon erg duur en niet bereikbaar voor jonge mensen. Audio is wat mij betreft niet dood, maar de audioshows zoals ze nu zijn wel. Op naar shows waar mooie en betaalbare apparatuur gedemonstreerd word ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 september 2019 Author Report Share Posted 30 september 2019 (edited) Je hebt natuurlijk wel een punt Gydo. Er zijn ook maar erg weinig mensen die zich dergelijke dure installaties kunnen veroorloven.Jongere mensen willen ook eerst sparen voor een huis. Ik vind trouwens een niet te drukke show best prettig. Edited 30 september 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 30 september 2019 Report Share Posted 30 september 2019 58 minutes ago, Gydotron said: Ik ben zondag geweest en ten eerste was er erg weinig volken 90% van de demo's vond ik slecht, of zelf ronduit slecht. Het is voor mij de laatste keer dat ik nog naar de X-fi ga. Wel leuk was het bijpraten met enkele bekenden. Ik denk dat de X-fi show op sterven na dood is, ik stel vast dat er behalve bejaarden er ook een hoop mensen met rollator rond lopen. Veel jonge mensen heb ik niet gezien. Tja, wat wil je, de meeste set waren gewoon erg duur en niet bereikbaar voor jonge mensen. Audio is wat mij betreft niet dood, maar de audioshows zoals ze nu zijn wel. Op naar shows waar mooie en betaalbare apparatuur gedemonstreerd word ! De kleine Bastanis speakers met 2 subs klonken erg fraai. En dat voor 5k. Er waren dus wel betaalbare speakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 september 2019 Report Share Posted 30 september 2019 Betaalbaar is heel betrekkelijk. Maar als je het afspiegelt tegen de hoogtijdagen van de betere audio in de jaren '80 denk ik dat "betaalbaar" niet boven de 2K a 3K euries uit zal komen vandaag de dag voor een gemiddelde "beter" set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts