Jump to content

Audio zekeringen

Buell
 Share

Recommended Posts

Hans ,wel netjes blijven 😀,met het woord  oplichting,zolang het niet door rechter uitspraak is gedaan ,zwijgen,de ene ziet er meerwaarde in zekeringen en de andere niet ,dus ze zijn zelf verantwoordelijk voor de aankoop.

Eigenlijk is het zo ,je hoeft maar een component te veranderen in je versterker en je kunt het horen of het een verbetering is,dan is nog de vraag ,soms wel en soms niet,kan ook nog een verslechtering zijn van het geluid.

Ik vermoed wel dat een zekering verschil laat horen ,maar in welke configuratie ,moet je uitproberen.

wilke

10 minutes ago, Wilke said:

Hans ,wel netjes blijven 😀,met het woord  oplichting,zolang het niet door rechter uitspraak is gedaan ,zwijgen,de ene ziet er meerwaarde in zekeringen en de andere niet ,dus ze zijn zelf verantwoordelijk voor de aankoop.

Eigenlijk is het zo ,je hoeft maar een component te veranderen in je versterker en je kunt het horen of het een verbetering is,dan is nog de vraag ,soms wel en soms niet,kan ook nog een verslechtering zijn van het geluid.

Ik vermoed wel dat een zekering verschil laat horen ,maar in welke configuratie ,moet je uitproberen.

wilke

Ik zie zeker wel de waarde van goede zekeringen. Maar waarom zo'n simpel ding €159,- moet kosten gaat mijn pet ver te boven. Dit is onze hobby nog belachelijker maken.

't Is toch ook simpel? Een draadje in een buisje, en het moet geleiden. Maar belangrijk is dat het doorbrandt als dat nodig is. En dat is de crux. Dat zou ik niet zelf in elkaar gaan flansen.

20 hours ago, audiofreak said:

Ja dat weet ik. Welk topic dat was weet ik niet meer. Ik durf het wel aan dat Wilke gewoon Wol is. Zijn emailadres begint met w.hamers. En zo heet wol ook. Wilke is Wol volgens mij. Misschien dat Wilke zo sportief is hier op te reageren.

Met een omweg durf je je kenbaar te maken en dan ook pas als er iemand het gewoon neerzet dat je dus Wol/VintangeMod en dus Wilke bent.

16 hours ago, Wilke said:

Jullie hebben het goed geraden 😀

Ik heb meerderen versterkers,dus ook transitor ,buizen en class d.

Waarom kan een versterker Onkyo class d ,voor 350 euro,s gekocht bij mediamark niet goed klinken,

Moet ik dan pronken met een triode single ended  versterker of met Futtermann OTL.

Mij zeggen versterkers niks ,ook niet in waarde,het moet passen in combinatie van.

Zie maar bij Marco ,een cd speler uit het jaar toebak ,in combinatie van BHC en in Brussel op de hifi show met Array versterker was het super ,mensen bleven gewoon op de stoel zitten.

Bij een vriend van mij ,speelt Onkyo class d met Sonus Faber Toy Tower met Prefer luidspreker kabel overgenomen van Roger voor 15 euro,s 😀 en speelt de sterren van hemel ,dan ga je niet meer muggenziften dit of dat.

Met die zekeringen ga ik uitproberen op verschillende versterkers ,horen wat het doet met geluid,en niet meerdere zekeringen uitproberen op een versterker,nee  op meerde versterkers moet je het doen dat het objectief een beoordeling kan maken ,en niet bij een versterker halleluja gaat roepen .

Voor ene keer ,Mvg wolke 😀

Ik moet zeggen ook Wilke is niets veranderd t.o.v. VintageMod of Wol. Het blijft toch weer een beetje abakadabra wat betreft het schrijven en daarmee val/viel je door de mand. Ik hoop dat je je gedraagt en nu eens positief gaat bijdragen hier op het forum in plaats van dat alles niets deugd. En ik geloof er niets van dat jij zekeringen van 150 euro of zo gaat uitproberen in een Onkyo versterker van 350,00 euro, zoals je eerder schreef. Overigens geloof ik het ook niet dat je het op andere verschillende versterkers gaat uitproberen, dat is niet de stijl van Wol/VintageMod/Wilke.

Freakie,
Ten eerste is het abracadabra, daar heb jij volkomen gelijk.

Ten tweede, je kon wel een kopie zijn van mijn zoon die zeurt en die zijkt ook over mij ,dat ik elementen koopt van 500 tot 700 euro,s.

daar snapt die ook niet 😀.

Ten derde ik tot een jaar geleden geleefd  om te werken ,en met veertig urige werk week kwam je niet mee klaar ,dus mag ik dan zelf bepalen wat ik doe.

Wilke

Guest Moderator1
On 12/27/2019 at 5:29 PM, Wilke said:

Jullie hebben het goed geraden 😀

Voor ene keer ,Mvg wolke 😀

De persoon "Wiel Hamers" was levenslang geband van dit forum, dus niet alleen de naam "Vintagemod" of "Wol".

Als we de regels strak zouden hanteren zouden we je nu wederom moeten bannen, en dan ook op IP-adres.

Aangezien het erop lijkt dat je je best doet om op een constructieve manier bij te dragen, zullen we het er ditmaal bij laten.

Maar dat is een uitzondering. Intussen: welkom terug.

22 hours ago, Wilke said:

Freakie,
Ten eerste is het abracadabra, daar heb jij volkomen gelijk.

Ten tweede, je kon wel een kopie zijn van mijn zoon die zeurt en die zijkt ook over mij ,dat ik elementen koopt van 500 tot 700 euro,s.

daar snapt die ook niet 😀.

Ten derde ik tot een jaar geleden geleefd  om te werken ,en met veertig urige werk week kwam je niet mee klaar ,dus mag ik dan zelf bepalen wat ik doe.

Wilke

Ten eerste blijft het abracadabra, maar dat is je vergeven
Ten tweede ben ik niet je zoon. Gelukkig maar ook voor ons beiden.
Ten derde wat heeft een werkweek van 40 uur ermee te maken. Die vat ik niet.

15 hours ago, Wilke said:

Freakie ,ik zal je gerust stellen ,ik begin eerst met een party verschillede merken zekeringen tot Max 5 euro,s per 10 😀.

Ik moet eerst weten wat een zekering doet met het geluid..

wilke

Wilke, Ik kan je nu al zeggen wat je uitslag is. Bij het uitproberen (waarbij ik mij direct afvraag of je het wel gaat proberen) zal je bij de eerste zekering al tot de conclusie komen dat het niets verandert en dus allemaal bullshit is. En dat een zekering  van meer dan een paar centen/duppies weggegooid geld is en al die andere mensen die het wel horen of ermee experimenteren niet goed bij hun hoofd zijn.
Kortom, ik geloof er niets van.

38 minutes ago, audiofreak said:

en al die andere mensen die het wel horen of ermee experimenteren niet goed bij hun hoofd zijn.

Dank je. Maar welke audiofiel is er eigenlijk wel goed bij zijn hoofd?

Audiofiele groet,:D

Leobus

Er zit natuurlijk wel een verschil tussen een zekering van een paar dubbeltjes en een van 159 euro. In prijs dan want waar zou de meerwaarde dan in moeten zitten?

En welkom terug Wiel. Maar probeer het een beetje rustig te houden s.v.p. 😀

Edited by carl

Carl,

Als niet analoog kenner, zou ik dan vragen wat het verschil is tussen een naald van 10 euro of een van 500 euro. (Zijn ook van die kleine dingen om te zien) Nou ben ik ook geen zekering kenner, maar proberen kan altijd. En nog gratis ook. Maar ik ken niemand die ze geprobeerd heeft en weer terug gestuurd heeft.

Groet,

Leobus

Ik kan me wel voorstellen dat het slijpen van een naald met een complex profiel erg duur is. De complexiteit van een zekering schat ik minder in. Maar je hebt wel een punt waarom niet uit proberen. Ik ben natuurlijk weer te lui geweest nieuwe zekeringen te kopen voor de CJ 17 LS 😀

Bovendien maakt het nogal uit qua prijs of het een synthetische diamant is on een natuurlijke (nude). Daar maakt men geen geheim van. Maar misschien is dat met zekeringen ook zo en zit in de goedkope zekeringen synthetisch zilver en in de dure natuurlijk puur zilver. En daar maakt men dan wel weer een geheim van.

Ik zie in de omschrijvingen van de zekeringen “Nano” en “Quantum” en “Tesla coil” staan. Dan moet het wel duur wezen.:D Maar daar gaat het hier helemaal niet over. De vraag was wie er ervaring mee had en wat de bevindingen waren. En ik ken zeker 6 mensen, die ik vertrouw, die ze hebben aangeschaft en ze gehouden hebben. Dus spring ik ook maar eens in het diepe. (Wat voor een waterpoloĂ«r natuurlijk geen probleem is:D)

Groet,

Leobus

11 minutes ago, carl said:

Dat synthetisch zilver is toch een grapje hoop ik.

Nee is geen grapje, is juist ter vergelijk bedoeld. Misschien had ik "synthetisch zilver" moeten schrijven? Bij PU naalden weet iedereen wat er bedoeld wordt of kan er goed uitgelegd worden wat er bedoeld wordt. Bij zekeringen heb ik dat nog niet gezien.

3 hours ago, leobus said:

Dank je. Maar welke audiofiel is er eigenlijk wel goed bij zijn hoofd?

Audiofiele groet,:D

Leobus

Haha goed lezen Leo. Het was mijn antwoord cq invulling wat Wilke zou gaan geven.Ik geloof helemaal niet dat Wille het gaat proberen. Dat haal ik uit zijn antwoord waarin hij zegt dat hij begint met zekeringen van 50 cent.Lees zijnquote en mijn antwoord er op.

Dus niet dat het mijn eigen persoonlijke antwoord is op zekeringen. Want daar ben ik duidelijk in....namelijk dat ik WEL verschil kan horen tussen zekeringen. Ik heb er alleen geen honderden euries voor over. Een zekering van meer dan 50 euro vind ik voor mezelf een te hoge uitgave.

Ik weet dat een zekering ook een bepaalde weerstand in het circuit oproept en dat kun je horen. Want overbrug de zekering maar eens door een draadje en dan hoor je ook verschil.Net zoals de houder v d zekering. Ongetwijfeld zal het gebruikte materiaal in de zekering uit maken. Dat geloof ik zeer zeker. 

Een zekering is in feite toch niets anders dat het een bepaald deel van een circuit beschermd, zodat niet het gehele of gedeelte van het circuit uitfikt. Of heb ik dat mis, heren technici?

Edited by audiofreak

59 minutes ago, leobus said:

De vraag was wie er ervaring mee had en wat de bevindingen waren. En ik ken zeker 6 mensen, die ik vertrouw, die ze hebben aangeschaft en ze gehouden hebben. Dus spring ik ook maar eens in het diepe. (Wat voor een waterpoloër natuurlijk geen probleem is:D)

Groet,

Leobus

Maar zijn die 6 mensen dan ook bereid om hier hun bevinding te delen met ons, want ik ben oprecht geĂŻnteresseerd in hun bevindingen. Zodat ik wellicht wel overtuigd wordt om het toch ook maar eens uit te proberen. De prijs is bij mij een groot struikelblok hierin. Maar ik moet er wel 4 aanschaffen minimaal en daar kan ik ook een mooie kabel of buisjes of een reserve naald van kopen.

Edited by audiofreak

Zilver kan nooit de prijs verklaren. Het klinkt duur maar dat is het niet, ongeveer €500 per kilogram. Vele malen duurder dan ijzer uiteraard maar slechts een honderdste van goud. Synthetisch zilver lijkt mij duurder dan echt zilver en ik heb er nog nooit van gehoord. Een zilvermijn in de tuin zou niks opleveren en zilver wordt ook niet meer gewonnen. Veel te duur. Net als met diamant betaal je als consument veel te veel omdat het een naam heeft als sieraad en edelmetaal. Zilver is wel redelijk waardevast maar ook weer geen echt goede belegging. Zilver is wel heel mooi. Net als goud blinkt het niet.

17 minutes ago, audiofreak said:

Maar zijn die 6 mensen dan ook bereid om hier hun bevinding te delen met ons, want ik ben oprecht geĂŻnteresseerd in hun bevindingen. Zodat ik wellicht wel overtuigd wordt om het toch ook maar eens uit te proberen. De prijs is bij mij een groot struikelblok hierin. Maar ik moet er wel 4 aanschaffen minimaal en daar kan ik ook een mooie kabel of buisjes of een reserve naald van kopen.

Dit is toch iets wat je echt zelf moet beleven Onno. Het is begin dit jaar op een AVMN dag gedemonstreerd. Een enkeling hoorde het, het merendeel niet. En die enkeling hoorde ook het verschil tussen zwarte en blauwe zekeringen. Ik zelf zou nimmer zomaar een paar honderd euries aan de mening/ervaring van een ander spenderen zonder zelf met eigen oren/ogen ervaren te hebben.

2 hours ago, mumsoft said:

Zo'n klein rotdingetje en toch verschil? Dat moet wel in de doorgifteï»ż van structuurinfo zitten, ergo in de aard van het materiaal. En dan wordt het vanzelf vaag voor de techneut.

Misschien door het gebruik van Grafeen? Koolstof waar heb dat meer gezien (gehoord)đŸ˜‰đŸŽ¶đŸŽ”

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Grafeen