Gideon Posted 24 oktober 2019 Report Share Posted 24 oktober 2019 Mijn naam is Gideon en ik kijk al een tijdje mee. Jaren lang een NAD 120 receiver gehad, deze vorig jaar vervangen voor de Yamaha versterker A-S701. En daarna een Yamaha tuner T-760 via Marktplaats, alleen de stations blijven niet in het geheugen staan of verlopen iets, en de frequentie weergave achter de punt verspringt af en toe. weet iemand waar dit aan ligt en of dit makkelijk te repareren is? Na wat zoekwerk heb ik een elco (2200uF) gevonden waar "back up" bij staat, is deze elco voor het vasthouden van de stations? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 oktober 2019 Report Share Posted 24 oktober 2019 Meestal is de detector verlopen, waardoor de zender niet precies in het midden staat. Dan verspringt de frequentie af en toe of staat er iets naast. Opnieuw afregelen helpt meestal. Het niet vasthouden van de zenders daarvoor moet meestal een back-up batterij vervangen worden . Vaak een lithium exemplaar van 5,5volt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gideon Posted 25 oktober 2019 Author Report Share Posted 25 oktober 2019 bedankt. afregelen? dat doe ik maar niet zelf. Die batterij heb ik nog niet gevonden, van het weekend nog eens goed bekijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 oktober 2019 Report Share Posted 25 oktober 2019 Het kan ook een hele grote elco zijn en soms wordt het in geheugenchip weggeschreven. Maar meestal een batterij. Als je hem onlangs gekocht hebt zou ik hem zelf gewoon terug geven aan de verkoper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 oktober 2019 Report Share Posted 25 oktober 2019 (edited) Yamaha gebruikte eerder vaker elco's als back-up "voeding", maar dan wel met een grotere waarde dan 2200µF. Meestal was dat een platte dikke elco van 47000µF/5,5V is dergelijke tuners. Die zou er zo uit moeten zien: of zo Edited 25 oktober 2019 by Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts