Jump to content

oorlog in de audio branche?

padi
 Share

Recommended Posts

Een tijdje geleden was ik op zoek naar een

versterker waardoor ik bij meerdere hifi winkels ben geweest.

Ik heb het idee gekregen dat sommige hifiwinkels elkaars bloed wel kunnen drinken.

Ik zal geen voorbeelden noemen...

Wat vinden jullie hiervan?

Padi

Geplaatst door Sodejuu:

Hoi Padi,

Helaas kom ik dat wel vaker tegen. 't Kan zijn dat er eentje behoorlijk onder de prijs levert. Als die ander dat op eoa manier ter ore krijgt, kun je wel denken wat er gebeurd. eek.gif

"onder de prijs" suggereert prijsafspraken. Die zijn verboden, dacht ik.

Anyway er zijn ook zaken die het belang van de klant voorop stellen (en met een beetje hart voor muziek).

Er is toch niets mis met oorlog tussen concurrenten? Lijkt me meer de gewoonste zaak van de wereld, ze zijn er toch voor de klant en niet voor elkaar? Laat ze maar eens wat doen om aan hun klanten te komen, dat is onderdeel van hun vak!

Geplaatst door Arjen de Goeij:

Laat ze maar eens wat doen om aan hun klanten te komen, dat is onderdeel van hun vak!

Het enige dat ze doen is de ander zwart maken. Hiervan heb ik al teveel voorbeelden gezien. "Ik vertel het liever niet, maar die ander.....bla bla bla...." en "Ik heb al zoveel ontevreden klanten van hem overgenomen". Je komt het helaas overal tegen, ook bij de bedrijven waar je het niet van verwacht. De schoorsteen moet blijkbaar ten koste van heel veel roken.

• 2 weeks later...

Op het moment dat je je negatief uit moet laten over je concurrent, betekent dat dat je blijkbaar niet genoeg eigen positieve argumenten hebt om je klant te binden.

Gelukkig zijn er nog altijd zaken waar ze niet meedoen aan deze kinderachtige vertoning.

Daar koop ik dus.

Greetz

Geplaatst door Duck-Twacy:

Prijs is een factor, maar uit ervaring weet ik dat ik ook zeer gevoelig ben voor een goede behandeling, flexibele service etc.

Tja, ik in dit verband ook wel. Al moet ik zeggen dat ze hier in Enschede allemaal op de cent nauwkeurig even duur zijn (op aanbiedingen na uiteraard)... Prijsafspraken? Hmm... laat ik daar maar niet vanuit gaan, aangezien ze volgens mij gewoon de adviesprijzen volgen. In Hoogeveen (waar m'n vader een setje heeft gekocht) was het namelijk ook net zo duur...