carl Posted 26 oktober 2019 Report Share Posted 26 oktober 2019 (edited) Voor mijn zoon zoek ik eigenlijk een paar leuke kleine vintage speakers. Nu zag ik dat die dingen best goedkoop kunnen zijn. Bijvoorbeeld een Celestion 3 of 6 koop je al voor een paar tientjes. Wat zijn buiten de Celestion de “geheimtips” op dit gebied eigenlijk. Ga ik eens even internet bijhouden. Hij moet ze zelf kopen. Cock had ook nog zo’n tip. Had Ove die niet te leen? Edited 26 oktober 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 26 oktober 2019 Report Share Posted 26 oktober 2019 'k Heb een aantal maanden geleden een setje Translator Impact 20 gekocht. Kosten niet zo heel veel, en worden regelmatig aangeboden. Klinken verbazingwekkend goed sinds ik er QED kabels aan heb hangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 oktober 2019 Author Report Share Posted 26 oktober 2019 (edited) Dat is er al een voor het lijstje Edwin De LS zijn te groot, maar de site is erg leuk - bedankt. Edited 26 oktober 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 oktober 2019 Report Share Posted 26 oktober 2019 1 hour ago, carl said: Voor mijn zoon zoek ik eigenlijk een paar leuke kleine vintage speakers. Nu zag ik dat die dingen best goedkoop kunnen zijn. Bijvoorbeeld een Celestion 3 of 6 koop je al voor een paar tientjes. Wat zijn buiten de Celestion de “geheimtips” op dit gebied eigenlijk. Ga ik eens even internet bijhouden. Hij moet ze zelf kopen. Cock had ook nog zo’n tip. Had Ove die niet te leen? Celestion 3's hangen hier in de keuken. Eerst in de huiskamer geprobeerd, maar die is voor die kleintjes toch een beetje te groot, vandaar de keuken. En ze klinken daar voortreffelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 oktober 2019 Author Report Share Posted 26 oktober 2019 (edited) 7 minutes ago, mumsoft said: Celestion 3's hangen hier in de keuken. Eerst in de huiskamer geprobeerd, maar die is voor die kleintjes toch een beetje te groot, vandaar de keuken. En ze klinken daar voortreffelijk. Ik kom ze binnenkort beluisteren Marc. Op marktplaats staat een setje te koop voor 10 euro. Wie woont er in Haarlem? Edited 26 oktober 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 oktober 2019 Report Share Posted 26 oktober 2019 Best een boel mensen daar. Die Celestion's kostten indertijd heel wat meer, en die hebben we nog speciaal in Engeland gekocht toen ik er bij mijn zus op bezoek was. Recensie in Luister. Vanuit de huiskamer met gewoon elektriciteitsdraad naar de keuken aangesloten. Een keer liet een kastdeeltje los, met houtlijm geplakt. Verder niks aan gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 oktober 2019 Author Report Share Posted 26 oktober 2019 (edited) Ik bedoelde een forumlid Ik ken trouwens iemand in de buurt die ze heeft naast een paar Cabasse Galiotes. Op basis daarvan heb ik de veel duurdere Galiotes gekocht. Ik houd de sites nu bij voor de Celestion in buurt. Edited 26 oktober 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 oktober 2019 Report Share Posted 27 oktober 2019 21 hours ago, carl said: Voor mijn zoon zoek ik eigenlijk een paar leuke kleine vintage speakers. Nu zag ik dat die dingen best goedkoop kunnen zijn. Bijvoorbeeld een Celestion 3 of 6 koop je al voor een paar tientjes. Wat zijn buiten de Celestion de “geheimtips” op dit gebied eigenlijk. Ga ik eens even internet bijhouden. Hij moet ze zelf kopen. Cock had ook nog zo’n tip. Had Ove die niet te leen? Wat noem je klein en moet het per se vintage zijn? Ik zou gewoon een set Boston Acoustics A25 zoeken. Een setje vind je al voor €60-70 op MP en die maken echt muziek. Ik heb verschillende Celestions gehoord en ik ben er niet van onder de indruk. Ze klinken vaak dun en plat. Alleen als je een extreem warm klinkende versterker hebt, krijg je wat kleur erin Wat begrijp je onder Vintage? 20 jaar, 30 jaar, 40 jaar? 25 jaar geleden kwam de B&W CDM-1 uit. Die wordt bij Stereo nog steeds als referentie gebruikt. 2de hands aangeboden voor ca €350. Let er dan wel op dat de tweeters het doen. Vaak is de ferrofluid taai geworden en dan klinken ze muf. IMF en Goodmans doen het ook altijd goed. Cock tip: Dynaco A25 (ik heb een setje staan) Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 27 oktober 2019 Report Share Posted 27 oktober 2019 (edited) Mijn tip: Boston A25. Wereld luidsprekers !! Mocht je een paartje zien en je wilt ze niet, waarschuw mij dan ff, want ik zoek een paartje van deze. Mijn ontraadtip: Alle luidsprekers boven de 15 jaar en ouder waarvan de rubberen en/of foamen randen niet zijn gereviseerd. Vintage? Modewoord geworden. Alles is tegenwoordig Vintage. Daarvoor was het High-End hét modewoord. Alles wat men Vintage noemt blijf ik ver van uit de buurt. Het woord Vintage in een advertentie maakt het aangebodende al gelijk weer vele euro's duurder. En dat alleen om het woord Vintage. Ik gruwel ervan en van zulke verkopers die het te pas en te onpas gebruiken. Edited 27 oktober 2019 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 oktober 2019 Report Share Posted 27 oktober 2019 11 minutes ago, audiofreak said: Ik gruwel ervan en van zulke verkopers die het te pas en te onpas gebruiken. Meestal z.g.a.n. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 oktober 2019 Report Share Posted 27 oktober 2019 Tja, wie verwacht er nou nog iets van een oud omaatje met vergane rolranden? Maar vintage is toch allang weer uit? (Wist niet eens dat het in was). Alles tegenwoordig toch retro of gender neutraal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 27 oktober 2019 Report Share Posted 27 oktober 2019 Vintage rules Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 oktober 2019 Report Share Posted 27 oktober 2019 Ik vind Retrospect nou wel weer gaaf. Binnenkort met ONS erbij! Mag het een onsje meer zijn? En wil de kleine man een plakje worst? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 27 oktober 2019 Report Share Posted 27 oktober 2019 2 hours ago, Pjotr said: vergane rolranden Rollatorbanden! Heb jij geen spellingscontrole? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 27 oktober 2019 Report Share Posted 27 oktober 2019 (edited) 9 hours ago, Sodejuu said: Cock tip: Dynaco A25 (ik heb een setje staan) Voorzichtigheid is echter wel geboden. Cock vertelde me dat de A25 een hele goede speaker is, mits met de goede tweeter en de juiste condensator (met de goede waarde). Er zijn namelijk diverse uitvoeringen van de A25 gemaakt, die er alle identiek uitzien, maar toch anders kunnen klinken. Oppassen dus. Edited 27 oktober 2019 by Ove Rickland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 oktober 2019 Report Share Posted 28 oktober 2019 Ik heb hier een stel Mission luidsprekers staan. Type 751 met bi-wirring. Zijn relatief zwaar en het voel allemaal heel solide aan. Is dat nog wat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 oktober 2019 Author Report Share Posted 28 oktober 2019 (edited) On 10/27/2019 at 11:08 AM, Sodejuu said: Cock tip: Dynaco A25 (ik heb een setje staan) Die wil ik wel een keer beluisteren Roger. Die staan in ieder geval nu op mijn lijstje. Waarom vintage Onno. Ik vind bijvoorbeeld die Cabasse Galiotes heel erg goed klinken en ik luister er bijna dagelijks mee (Blues Radio) als we in de grote kamer dingen doen. Muzikaal doet hij het gewoon erg goed - ik schat hem zeker zo goed in als een LS 3/5a. En ook bij Peter heb ik wel LS gehoord die echt de moeite waard zijn zoals de Elipson 1404. Mijn zoon is verder nog in de zoekende leeftijd dus het mag best goedkoop. Overigens die Celestions van een tientje had ik wel willen hebben alleen al voor eigen fun. Daar koop je toch nooit iets aan mis. Edited 28 oktober 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 29 oktober 2019 Report Share Posted 29 oktober 2019 Op Mp staan leuke Dali en Hepta ls voor rond de e100. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 29 oktober 2019 Report Share Posted 29 oktober 2019 On 10/28/2019 at 12:56 PM, Tubejack said: Ik heb hier een stel Mission luidsprekers staan. Type 751 met bi-wirring. Zijn relatief zwaar en het voel allemaal heel solide aan. Is dat nog wat? De 761 was jaren winnaar van allerlei prijzen. Dit lijken me ook geen verkeerde speakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 oktober 2019 Report Share Posted 29 oktober 2019 Ze zien er bijna zo mooi uit. Maar een paar kleine krasjes. Zelfde kleur ook. Ik heb ze nog niet geprobeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts