Members Arden Posted 10 december 2019 Author Members Report Share Posted 10 december 2019 Nog even een andere leuke update, zojuist georganiseerd dus vers van de pers, ik ga samen met Cock de AZ show doen in 2020! We nemen in ieder geval mee: het 40 jarig Jubileum model van Blumenhofer, Trafomatic 300B versterkers en de Sonore Nova draaitafel... Een niet onbelangrijk detail, Barca Nova Records gaat ook mee, inclusief hun ster celliste Quirine Viersen. Zij zal stukken Klassiek live spelen welke we daarna van vinyl nogmaals zullen draaien. Wordt denk ik weer een prima feestje! Ik neem aan dat hier geen apart draadje voor nodig is, of komt er nog een apart AZ 2020 topic? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 10 december 2019 Report Share Posted 10 december 2019 In de openlucht? Of is de rest gewoon veilig? Maar leuk, die AZ show, ik kom wel a.s. zaterdag, maar de AZ show ben ik alweer aan de andere kant van de wereld... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 11 december 2019 Report Share Posted 11 december 2019 Ik laat het voorbij gaan i.v.m. geen goed vervoer. Veel plezier ieder die wel gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 december 2019 Report Share Posted 11 december 2019 Ik kom met het OV. Kan wel naar HvH met 9292ov. Maar Dwarskulk kennen ze daar niet! (Geen halte te vinden) Maf! Normaal krijg je een looproute vanaf het station. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 11 december 2019 Report Share Posted 11 december 2019 Ik heb al volop genoten op de iear show. Ik blijf lekker thuis. Veel plezier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 13 december 2019 Author Members Report Share Posted 13 december 2019 Nou, alles staat klaar voor morgen. Daar ik op het laatste moment nog even iemand uit de brand moest helpen voor wat demo's op vinyl heb ik mijn vdH MC ONE uitgeleend, dus morgen als draaitafel alleen de Technics SP-15, en ook dat is absoluut geen straf! Mijn 29 jaar oude Proceed cd-speler en 44 jaar oude Teac R2R staan ook klaar, dus voldoende Old School bronnen om er een echte Vintage dag van te maken inclusief een wat bijzonder speakervergelijk. Die Sansui AU-111 blijft trouwens verbazen, bijna 52 jaar oud (net als zijn baasje) en speelt nog als een tierelier! En, gewoon omdat ze zo mooi zijn, hier nog een keer een ''snapshot''... ...stiekum staat hier eigenlijk gewoon 125 jaar luisterplezier opgesteld! Voor degene die komen: tot morgen, voor degenen die het overslaan: prettig weekend! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 december 2019 Report Share Posted 13 december 2019 Veel plezier morgen, maar dat is wel aan jullie toevertrouwd. Ik schitter deze keer helaas door afwezigheid. VOlgende keer beter. Tijdens de AZ show ben ik er wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 december 2019 Report Share Posted 14 december 2019 De buikgriep heeft me geveld helaas. Ik vermoed dat Leo ook niet komt alleen. Nogmaals Marco sorry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 december 2019 Report Share Posted 14 december 2019 (edited) 9 minutes ago, carl said: De buikgriep heeft me geveld helaas. Ik vermoed dat Leo ook niet komt alleen. Nogmaals Marco sorry. Je had ook niet zo veel van de sneeuw moeten snoepen veel sterkte ermee. Laat je vrouw je maar lekker onder de wol stoppen. Edited 14 december 2019 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 14 december 2019 Report Share Posted 14 december 2019 Nu Carl niet kan, is het voor mij ook wel minder leuk om te gaan. Bijna 4 uur alleen in de auto is niet leuk. Ik zie er dus ook van af. Veel plezier. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 14 december 2019 Author Members Report Share Posted 14 december 2019 42 minutes ago, carl said: De buikgriep heeft me geveld helaas. Ik vermoed dat Leo ook niet komt alleen. Nogmaals Marco sorry. En dat voor de hoofdaanvrager van deze dag... Beterschap! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 december 2019 Report Share Posted 14 december 2019 (edited) Ik had me behoorlijk verheugd op dit gebeuren Marco. Maar ik lees het wel vanavond. Voordeel is dat ik jullie niet aansteek Edited 14 december 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 14 december 2019 Report Share Posted 14 december 2019 Dank Marco, voor de organisatie en de lekkere koffie. Mooi om te zien hoe 2 luidsprekers met dezelfde units/scheidingsfilter toch "anders" klinken door een ander kastprincipe. Leuk om ook te horen hoe "oude" apparatuur bijzonder goed kan klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 december 2019 Report Share Posted 14 december 2019 Was een leuke middag! I.d.d. leuk ook zo'n vergelijk wat je zegt Pjotr. Echt uniek. En dat aangestuurd met oude apparatuur. Bedankt Marco voor het organiseren! Op naar een volgende keer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 14 december 2019 Report Share Posted 14 december 2019 Het was inderdaad leuk, dat vergelijk. En ook de verschillende voorkeuren. Toen er wat verteld werd over hóe dat nu kwam was het ook wel weer logisch.... Jammer dat er zo weinig forumleden waren, dat maakt het ook wel weer een stuk leuker. Als ze er wél zouden zijn dan hé..... . En dan heb ik juist die ik nog niet kende gemist: Pjotr27..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 december 2019 Report Share Posted 14 december 2019 Toch wel verstandig dat ik niet ben gekomen Maar vertel vooral meer over de dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 14 december 2019 Report Share Posted 14 december 2019 Je hebt de foto's aan het begin van het topic gezien neem ik aan. Het vergelijk betrof de Blumenhofer Classic 1722 monitoren versus nieuwe (niet volledig ingespeelde) Blumenhofer FS-3. Tijdens een nummer werd er gewisseld en ondanks dat heel veel parameters hetzelfde waren klonken ze héél verschillend: de kastinhoud en units zijn hetzelfde, het filter nagenoeg, en het kastontwerp is ook weer behoorlijk verschillend. De Classic heeft de poorten aan de voorkant, de FS3 de opening aan de onderkant. De Classic heeft de units dicht op elkaar, de FS3 heeft de hoorn bovenop. En dat laatste zorgt voor minder baffle invloed, waardoor de Classic, met medewerking van de baffle, voor mij helderder klonk. Ik vond met name de dynamiek bij de drums lekker live klinken. Wat daardoor wordt veroorzaakt. De FS3 klonk voor mij te "donker", de Classic wat warmer. De meningen waren daarin overigens behoorlijk verdeeld..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 14 december 2019 Report Share Posted 14 december 2019 De inloopdagen bij Marco zijn altijd een feestje. Ik vond de luidsprekervergelijking zeer interessant en zou voor lekkere popmuziek zeker gaan voor de Classic maar voor bijv piano, zangstem, kamerconcert e.d. voor de Blumenhofer FS-3. De Classic heeft wat meer "esprit", de Blumenhofer likt mij toch iets neutraler, reden waarom hij voor klassiek mij het meest geschikt lijkt. Marco, zoals altijd bedankt voor de ontvangst en de traktaties voor de oren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 14 december 2019 Report Share Posted 14 december 2019 14 minutes ago, Kraus vonBentinck said: Marco, zoals altijd bedankt voor de ontvangst en de traktaties voor de oren. Ja, dát vergeet ik dan weer.... Dus alsnog : dank Marco, voor de organisatie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 14 december 2019 Report Share Posted 14 december 2019 3 hours ago, René N. said: Het was inderdaad leuk, dat vergelijk. En ook de verschillende voorkeuren. Toen er wat verteld werd over hóe dat nu kwam was het ook wel weer logisch.... Jammer dat er zo weinig forumleden waren, dat maakt het ook wel weer een stuk leuker. Als ze er wél zouden zijn dan hé..... . En dan heb ik juist die ik nog niet kende gemist: Pjotr27..... Ja, jammer René, het is altijd leuk mensen te ontmoeten. Ik was er samen met Fritz de With (STS-Digital) en ben rond 13.30 uur vertrokken. Heel interessant en even lekker muziek geluisterd. Over 6 weken vertrek ik weer naar Indonesia, dus ik ben nog wel even in Nederland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 december 2019 Report Share Posted 15 december 2019 (edited) Jammer dat ik er niet was want ik had graag die twee luidsprekers naast elkaar gehoord. Wat ik eigenlijk zo leuk vind van deze shows van Arden, is dat ook met wat oudere apparatuur meer dan uitstekende resultaten zijn te bereiken. Ik las gisteren op het Duitse AAA forum dat iemand een Thorens TD 320 maar een matige platenspeler vond. Inderdaad mijn Oracle die ernaast staat klinkt A/B veel beter, maar als ik alleen met de TD 320 speel klinkt het zeker niet matig. Ik ga er niet in investeren zolang de lift goed werkt, maar ik zou er wel eens een Jelco op willen proberen. Edited 15 december 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 december 2019 Report Share Posted 15 december 2019 Het was reuze leuk daar in HvH. Beetje weinig forumleden wel, en de Pjotrs heb ik totaal niet opgemerkt. Compenseer dat nu met wat notengekraak van Pjotr Iljitsch Tsjaikovsky op de radio. Klinkt hier wat gewoontjes, vergeleken met de Blumenhofers bij Marco. Ik vond die klassieke modellen iets 'lekkerder' klinken dan die vrierkante bakken, na tig keer omwisselen was dat voor mij wel duidelijk. Gelukkig stond er niets méér op het menu, want zoiets wordt gauw onoverzichtelijk. Heen met Kraus (von Bentinck) of wel Eric, en terug via Naaldwijk met Porcino, iemand die hier lang geleden actief was. Zo zie je maar, denk je iedereen wel te kennen, duiken er schimmen uit het verleden op! Marco, bedankt voor alle moeite en de mooie faciliteiten, het was een fijne dag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 15 december 2019 Report Share Posted 15 december 2019 19 minutes ago, mumsoft said: Het was reuze leuk daar in HvH. Beetje weinig forumleden wel, en de Pjotrs heb ik totaal niet opgemerkt. Compenseer dat nu met wat notengekraak van Pjotr Iljitsch Tsjaikovsky op de radio. Klinkt hier wat gewoontjes, vergeleken met de Blumenhofers bij Marco. Ik vond die klassieke modellen iets 'lekkerder' klinken dan die vrierkante bakken, na tig keer omwisselen was dat voor mij wel duidelijk. Gelukkig stond er niets méér op het menu, want zoiets wordt gauw onoverzichtelijk. Heen met Kraus (von Bentinck) of wel Eric, en terug via Naaldwijk met Porcino, iemand die hier lang geleden actief was. Zo zie je maar, denk je iedereen wel te kennen, duiken er schimmen uit het verleden op! Marco, bedankt voor alle moeite en de mooie faciliteiten, het was een fijne dag! De vierkante bakken waren de "Classics", maar je bedoeld met klassieke modellen denk ik de "gewone" hoge standaard versies. Maar Porcino, was die er óók dan? Of viel die later binnen toen ik alweer weg was? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 december 2019 Report Share Posted 15 december 2019 1 hour ago, René N. said: De vierkante bakken waren de "Classics", maar je bedoeld met klassieke modellen denk ik de "gewone" hoge standaard versies. Maar Porcino, was die er óók dan? Of viel die later binnen toen ik alweer weg was? Ok, bedankt. What's in a name? De vloerstaanders vond ik het mooiste klinken, die op de standaards iets minder. En porcino was die jongen-met-pet, als je dat wat zegt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 december 2019 Report Share Posted 15 december 2019 (edited) En nu moet ik nog de gehakte Kimber van je krijgen Marc. Helaas kon je me die niet geven op de show Edited 15 december 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts