Jump to content

Silent Angel Switch

siem
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, siem said:

Dat deed ik voorheen ook een fiber gebruiken. Deze kunnen nog steeds voor vervuiling op het netwerk signaal geven. De voor audio geschikt gemaakte silent angel geeft een flinke verbetering tov een fiber media converter. Er zijn wel speciale fiber converters te koop die speciaal voor audio ontwikkeld zijn. Er is ook nog een mogelijkheid om een netwerkspeler rechtstreeks met een fiber aan te sluiten, bijvoorbeeld de opticalrendu van Sonore.

Voor een fiber convertor heb je er altijd 2 nodig, en de grap is juist dat je dan bij de 2e /laatste, het dichtst bij de streamer plaatst, en die 2e ook van een zeer schone pasgewassen voeding voorziet, dan is er sprake van een galvanische scheiding, en er is geen voedingsruis meer op het laatste stukje netwerk kabel.

In mijn geval 20 cm Cat 7 kabel naar de streamer/DAC.

Dat er merken zijn die claimen dat het speciaal voor audio gemaakt is, is in de meeste gevallen een ander kastje met de zelfde inhoud, maar een ander prijskaartje.

7 hours ago, HansP said:

en er is geen voedingsruis meer

Goed bezig met een fiber en een nete voeding, maar vervolgens moet je ook nog kijken wat er in het kastje gebeurt. Daar wordt de spanning gereguleerd met ruis veroorzakende regelaars en slechte klokken. 

Ik haal mijn kennis graag bij iemand die goed onderlegd is (academisch niveau)  ook aan de  TU universiteit vertoeft, daarnaast muziek liefhebber/ontwerper van zijn eigen installatie ( 8 kanaals stereo DSP en I²S gestuurd) en die geeft aan, ( meetbaar) alleen de laatste klok telt.

Dus alles wat je er tussen uitvogelt, is zonde van je energie en geld...!

Maar als je eerlijk bent, daar verdien je geen geld mee.😲

Mijn mooiste oplossing zou bestaan in een Dante of Ravenna gestuurde netwerkspeler, maar die zijn mij nog wat te duur voor een pensionado.

Edited by HansP

Pensionado's zijn dacht ik stinkend rijk? Ik net niet stinkend, maar wel net slim genoeg om niet een bulk geld in audio te steken voor een uitstekend geluid. Meten is belangrijk, ja, maar het gaat om het luisteren, en in het verlengde daarvan, de ervaring. Iets kan goed meten en ruk klinken, en andersom. Dus met alleen meten kom je er niet. Dat laat ik ook graag aan de techneuten over. De beste weten ook dat het niet alleen daarom gaat, en die vertrouw ik dan ook eerder.

6 minutes ago, mumsoft said:

Pensionado's zijn dacht ik stinkend rijk? Ik net niet stinkend, maar wel net slim genoeg om niet een bulk geld in audio te steken voor een uitstekend geluid. Meten is belangrijk, ja, maar het gaat om het luisteren, en in het verlengde daarvan, de ervaring. Iets kan goed meten en ruk klinken, en andersom. Dus met alleen meten kom je er niet. Dat laat ik ook graag aan de techneuten over. De beste weten ook dat het niet alleen daarom gaat, en die vertrouw ik dan ook eerder.

Dat ligt er dan wel aan wat je in voorgaande periode hebt gepresteerd, meen ik te weten.

Maar over het meten, de luister sessie bepaalt of het wel kan, en hij heeft een dochter met nog veel betere oren als een meetapparaat!!  😂

1 hour ago, HansP said:

Ik haal mijn kennis graag bij iemand die goed onderlegd is (academisch niveau)  ook aan de  TU universiteit vertoeft,

Maar als je eerlijk bent, daar verdien je geen geld mee.😲

Technische Universiteit, daar zou ik toch mee opletten 🤔

Niet elke opzet is hetzelfde natuurlijk en de zin of onzin van een betere switch hangt af van je setup.

De mensen achter de etherregen zijn niet bepaals achterlijk. Lees de reviews maar eens van de gebruikers. Deze moet je soms met een korreltje zout nemen maar ze zijn niet allemaal gek geworden 😉

De zoutpot valt nogal eens om geloof ik, maar inderdaad, niet iedereen likt er dan aan.😎🤣

Ook wel een leuke, (vindt ik zelf dan) , heb zelf de Economische Hogeschool door lopen ( Ik was 17 jaar).

Maar wel met een grasmaaier in mijn handen, ☺️ dat moet er ook gebeuren in Rotterdam destijds.

Edited by HansP

2 hours ago, siem said:

Technische Universiteit, daar zou ik toch mee opletten 🤔

Niet elke opzet is hetzelfde natuurlijk en de zin of onzin van een betere switch hangt af van je setup.

Hoezo waar mee opletten? Daar komen de kereltjes/dametjes vandaan die überhaupt in staat zijn om zo'n switch te kunnen ontwerpen/maken. Of dacht jij dat ene Merlijn met een paarse puntmuts, ze van een kruidenbuiltje brouwde in een donker eikenbos in Frankrijk?

Opletten is nooit een verkeerde zaak. Er lopen op zo'n TU ook aardig wat audio wierdoos rond met 24 karaats gouden oren die je dan weer nooit zag bij een groot en goed opgezet vergelijkende test van e.e.a. akoestisch onderzoek. Maar over wat die academisch onderlegde van Hans zegt over de DAC clock is toch wel consensus: De enige clock die daar telt is de clock van de digitaal naar analoog conversie zelf, helemaal aan het eind! Die kan wel beïnvloed worden door de voedingsdoos. Maar dan is het gewoon niet goed doordacht ontworpen.

1 hour ago, siem said:

Opletten wat ze beweren, die gasten die daar werken. Bedoel ik 🤫

Ja dat klopt. Er zijn daar 2 soorten gasten: Mensen die werken en mensen waarvan niemand weet wat ze daar doen. Die komen 's-morgen om 8 uur en vertrekken 's-middags om 4 uur weer en krijgen daar dan maandelijks geld voor. Daar kunnen ze dan een huis en boterhammen voor kopen :)Ze lijken mij volkomen onschuldig en doen alleen vliegen kwaad (zegt men). De mensen die er werken werken vaak tot 's-avonds laat door. Maar dat is maar een klein gedeelte.

2 minutes ago, Pjotr said:

Ja dat klopt. Er zijn daar 2 soorten gasten: Mensen die werken en mensen waarvan niemand weet wat ze daar doen. Die komen 's-morgen om 8 uur en vertrekken 's-middags om 4 uur weer en krijgen daar dan maandelijks geld voor. Daar kunnen ze dan een huis en boterhammen voor kopen :)Ze lijken mij volkomen onschuldig en doen alleen vliegen kwaad (zegt men). De mensen die er werken werken vaak tot 's-avonds laat door. Maar dat is maar een klein gedeelte.

Tot welke soort zou Siem horen?

• 4 weeks later...
  • 6 months later...