Bruce Springsteen Posted 22 juli 2001 Report Share Posted 22 juli 2001 enige tijd geleden heb ik mijn ingeschreven voor een nieuw huis, omdat mijn huidige toch wel erg aan de kleine kant is. het goede nieuws is dat ze er een gevonden hebben, en dat ik er over een maand in kan. slechte nieuws is het wordt een appartement/etagewoning... en dat met mijn setje kappa's!!! dat worden problemen. hier komt jullie hulp van pas: ik kan nu nog kiezen voor isolatie muur/vloer. ik heb een hond, dus vloerbedekking valt af (kleed of karpet kan later wel) wat zal ik nemen: vinyl (liever niet dikke nagels v/d hond) laminaat (houten klankkast) vloertegels (tot nu toe mijn favoriet) maar hoe gaat dat klinken? dat worden rubberen tegels onder mijn speakers, en 1x klagen van mijn buren en kan ze er weer uitbreken. kortom HELLUP, ik heb isolatie nodig... iemand ervaring? muren/vloer, heb er wel wat voor over. Eddy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 22 juli 2001 Report Share Posted 22 juli 2001 Ajajajaaj, Bruce. Da's inderdaad 'n probleem. Ik woon zelf ook in 'n appartement en heb buren all around me. Ik overweeg zelf om laminaat te nemen. ik denk dat ik in jouw geval zou kiezen voor 'n goede dikke parketvloer, of laminaatvloer met geluidsisolerende (groene) platen eronder. Verder een dikke marmer plaat onder elke speaker, die uiteraard voorzien zijn van spikes. Tja, verder zou ik't zo gauw niet weten. Wellicht zou je kunnen nagaan bij je toekomstige buren of de woningstichting of de woning uberhaupt erg gehorig is, en zoja,meer van boven naar beneden of van links/rechts. Tja, ...lastig met zulke grote Kappa's. Geef ze in ieder geval flink de ruimte en demp de ruimte als je kiest voor laminaat/parket, via kleden e.d. Succes! groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 juli 2001 Report Share Posted 22 juli 2001 Hi, Bruce! Ik had hetzelfde probleem met ons nieuwbouwappartement. Behalve het voordeel dat je gelijk een aparte groep kunt regelen, is het natuurlijk een nadeel hoe je de akoestiek optimaal krijgt! Bij mij op de vloer ligt een zgn. Wicanders parketvloer. Dat is echt parket met een slijtvaste toplaag van vinyl, In de panelen zit 3 mm. kurk verwerkt. Onder deze zwevend gelegde vloer (de panelen zijn wel aan elkaar verlijmd) ligt 5mm kurk ondervloer en daronder weer 4mm dampremmende onderlaag. In totaal een isolatiewaarde van ruim 30 dB en het dempt werkelijk perfect!(laat er maar eens een sleutelbos op vallen!)Dit was geen goedkope oplossing maar wel zeer effectief en mooi! Voor de rest de zaak afwerken met vloerkleden op strategische plekken, raambedekking en spikes/onderplaten onder je speakers! Speakers goed vrij van de muren en je luisterstoel/bank ook! Bij mij is het ook nog niet helemaal af (schilderijen staan nog op de grond en de planten moeten nog komen), maar de basis is in ieder geval perfect! Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 22 juli 2001 Report Share Posted 22 juli 2001 Bruce, Net als Paul heb ik ook Wicanders, bij mij ligt het op de hele eerste verdieping. Ik hoor de kinderen niet lopen/spelen, en in volgens mij horen ze ook minder van mijn audio uitbarstingen 's avonds. Vergeet inderdaad maar de groene onderpanelen, kurk van de rol is m.i. beter. Wicanders is ook evt. zelf te leggen, en net als laminaat en parketdelen verkrijgbaar in vele houtsoorten. Mocht je overigens (ook al is de kans klein) houten vloeren op je etage hebben, dan kun je een soort gymzaal ondervloer laten storten die perfect dempt. M'n schoonzus heeft dat op verzoek van de onderbuurvrouw laten doen en beiden waren zeer tevreden met het resultaat. Hieroverheen kun je dan leggen wat je leuk vindt. Nadeel is behalve de prijs dat je vloer 4cm of zo hoger wordt. gr, Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts