Jump to content

Muziek van binnen naar buiten laten lopen op lp.

Groovy
 Share

Recommended Posts

Dit mailde een technicus mij.
Overigens vind ik het vreemd dat men bij de komst van 33 1/3 toeren niet van binnen naar buiten heeft laten lopen want de meeste muziek heeft immers een climax aan het einde. En als dat einde van de groef dan in de buurt van de plaatrand zit is daar plezierig genoeg voor de oortjes de vervorming -lees; de scherpte in het geluid het minst.

Edited by Groovy

Naar `n plaat die je bij `t label opzet en waarvan de arm dan naar buiten beweegt.

In dit geval `n samenwerkingsverband met de heren Giannelli en Hawthin (Spawn).

Maar er zijn wel meer platen te vinden.

Hier is nog wat info met oreloB (!) op 180 gram vinyl. :)

>> Klik.<<

On 12/7/2019 at 7:21 PM, Groovy said:

Dit mailde een technicus mij.
Overigens vind ik het vreemd dat men bij de komst van 33 1/3 toeren niet van binnen naar buiten heeft laten lopen want de meeste muziek heeft immers een climax aan het einde. En als dat einde van de groef dan in de buurt van de plaatrand zit is daar plezierig genoeg voor de oortjes de vervorming -lees; de scherpte in het geluid het minst.

Misschien is dat in jouw platencollectie zo maar toch geen wetmatigheid. Veel muziek begint juist met een  crescendo en eindigt met een decrescendo (wegstervend). Dus dat gaat niet op.

Nee hoor,maar ik poste het juist om te horen hoe daar lp lovers en muziekkenners over denken.
Ik vond het wel een interresante gedachte van de man.

Ik denk trouwens dat weinigen ervaring hebben met zulke platen.

53 minutes ago, Groovy said:

Nee hoor,maar ik poste het juist om te horen hoe daar lp lovers en muziekkenners over denken.
Ik vond het wel een interresante gedachte van de man.

Ik denk trouwens dat weinigen ervaring hebben met zulke platen.

Ik denk dat mensen met een platenspeler met automatische afslag dat soort platen sowieso maar niet gaan kopen.....