Jos Ferwerda Posted 9 februari 2003 Report Share Posted 9 februari 2003 http://www.frenchimages.com/marklev/IMF/Promon/ deze kan ik kopen via een kennis die ik ken via het internet. de prijs is hoog maar dat doet er niet toe. Ik weet dat het zeer goede luidsperekers zijn maar toch wil ik weten of dit de moeite waard is? Ik heb een kamer van 5 bij 5.5 meter en de opstelling is 0.80 M van de achterwand en 0.80 M van de zijwanden. Als versterking heb ik de optie uit de Kontakt KT-7 buizenversterker en de LEAK delta 70 versterker en de Bocama LA-224B buizenversterker. de luisprekerkabels zijn van weet ik veel welk merk van 99.6% zuiver koper. Wat is de beste combinatie? Ik houdt persoonlijk van een warm en scherp geluid met een goed ruimtelijk midden. Hoog mag absoluluut niet boven het geluid uitkomen. (Ik kan het nooit echt goed in tekst uitleggen) [edit] misschien legt de muzieksmaak wat beter uit: rock, pop, new age, jazz, metal(gothic) De audio links die ik wil gebruiken vindt je onder dit topic. http://www.hear.nl/cgi-bin/ubb6/ultimatebb...ic&f=1&t=001825 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 9 februari 2003 Report Share Posted 9 februari 2003 Als ze in goede conditie zijn direct kopen IMF Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 9 februari 2003 Report Share Posted 9 februari 2003 wat is er toch op het ogenblik met die oude luidsprekers aan de hand?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 februari 2003 Report Share Posted 9 februari 2003 Geplaatst door Ome Henk: 'T heeft vast iets met de leeftijd van de luisteraar te maken Tuurlijk! Verstand komt immers met de jaren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 februari 2003 Report Share Posted 9 februari 2003 Ik had B&W DM2a. Deze transmisionlines hadden welliswaar een diep, maar ook vrij traag laag. Er zit weinig punch in, als je begrijpt wat ik bedoel. En dat had ik vroeger met die IMF's ook al. Luister eens naar een bassdrum, Pauk of grote trom. Een orgel, strijkbas e.d. gaan weer bijzonder goed. Bij oude luidsprekers is het hoog vaak veel minder dan bij moderne luidsprekers. Ook zijn de luidsprekers vaak aan vervanging van de conusranden toe. Let dus op bij oude luidsprekers, en zeker die met schuimranden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 10 februari 2003 Author Report Share Posted 10 februari 2003 Bedankt tot zover voor alle reacties! Een bod van 600 euro is al uitgebracht op de luidsprekers door iemand anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 10 februari 2003 Report Share Posted 10 februari 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Er zit weinig punch in, als je begrijpt wat ik bedoel. En dat had ik vroeger met die IMF's ook al. Luister eens naar een bassdrum, Pauk of grote trom. Een orgel, strijkbas e.d. gaan weer bijzonder goed. Bij oude luidsprekers is het hoog vaak veel minder dan bij moderne luidsprekers. Ook zijn de luidsprekers vaak aan vervanging van de conusranden toe. Let dus op bij oude luidsprekers, en zeker die met schuimranden. Ten dele kan ik me hier wel in vinden, het laag is inderdaad niet zo snel als sommige andere systemen, daarentegen komt het met een natuurlijk gemak op je af, en ja orgel gaat perfect Wat betreft het hoog kan dat best nog weleens mee vallen ze gebruiken de Coles/Celestion TW1300/TW1350 en voor het super hoog(ja toen al )de TW 2100 en die kunnen met echt goede tweeters nog wel een eind mee(vind ik) Bij mijn weten zitten er in de grotere modellen(vanaf de TLS80) geen units met foamranden, wel even controleren of er niets aanloopt, vooral de B139 wil weleens uitzakkingsverschijnselen vertonen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 februari 2003 Report Share Posted 10 februari 2003 De TLs van de opvolger TDL hadden dat trage niet (zoals de elders door mij geposte replica). Die hadden een anders afgestemde TL. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts