Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... III

Groovy
 Share

Recommended Posts

Ik zou eens naar de sportschool gaan , daar krijg je vast oefeningen in evenwicht bewaren, en dat kan schelen. Is misschien ook goedkoper dan steeds maar nieuwe naalden kopen.

2 hours ago, Hans van Liempd said:

Precies,

Geen schade aan de arm?

Ja vervelend is het.  En nee, geen schade aan de arm of draaitafel. 

1 hour ago, mumsoft said:

Ik zou eens naar de sportschool gaan , daar krijg je vast oefeningen in evenwicht bewaren, en dat kan schelen. Is misschien ook goedkoper dan steeds maar nieuwe naalden kopen.

Sportschool? Dat is mij verboden door de fysiotherapeut.  Ik sport bijna elke dag met de ladder voor het werk als glazenwasser. Dat is al sport genoeg, ladder van 18 kg op schouder  en lopen en sjouwen en ladder op en af gaan. En een emmer met 10 liter water aan de andere arm. Daarnaast train ik voor de Nijmeegse 4 daagse bijna elke week. 

De evenwicht stoornissen komen ergens anders vandaan en daarvoor ben ik bij de neuroloog  en huisarts. 

In elk geval is er 1 ding heel positief voor en van mezelf en dat is dat ik nu een maand of 7 geheel rookvrij ben. Ik heb ruim 52 jaar gerookt als een ketter. Dat heeft ook iets te maken met de evenwicht stoornissen.

On topic.. ..elk nadeel heeft ook een voordeel....ik ga nu weer wat meer naar de bandrecorder en cd speler luisteren.

En z.s.m. de vervangingsnaald bestellen. 

Edited by audiofreak

Glazenwasser,dan sport  je genoeg,daar krijg je spierballen en conditie van.
Ik was glaszetter, heb ook veel van mijn lijf gevraagd.
Vervelend als je een evenwichtstoornis hebt,hopenlijk komt dat goed.

Bij die Wheel die ik heb besteld (maar er nog niet is) zit de naald ònder de plaat, en daar kom je zomaar niet bij. Die is dus wat robuuster dan de meest conventionele draaitafels en armen.

30 minutes ago, mumsoft said:

Bij die Wheel die ik heb besteld (maar er nog niet is) zit de naald ònder de plaat, en daar kom je zomaar niet bij. Die is dus wat robuuster dan de meest conventionele draaitafels en armen.

Is die nog steeds niet in productie? Hoe lang geleden is het niet aangekondigd als start-up? Ik denk toch al een jaar of 3 terug. 

Het is duidelijk dat Onno’s aderen zijn aangetast. Op onze leeftijd niet zo vreemd zeker niet bij een verstokte roker. Regelmatig medicijnen slikken is dan het devies. Erg knap trouwens dat hij niet meer rookt. En misschien moeten we maar een topic starten over automatische platenspelers onder het motto:  “beter iets dan niets”.

Edited by carl

23 minutes ago, mumsoft said:

Ja ja, blijkt maar weer dat een draaitafeltje bouwen nog niet zo simpel is. Schromelijk onderschat.

Mooi, Maar is er wel iets aan gedaan?

In 3 jaar bouwden wij een geavanceerde productielijn van 5 mlj en 100 m lang. Van niks tot 35 werkende grote machines, die ook nog eens samenwerkten.

Ik heb de indruk dat je aan het lijntje wordt gehouden.

41 minutes ago, carl said:

Het is duidelijk dat Onno’s aderen zijn aangetast. Op onze leeftijd niet zo vreemd zeker niet bij een verstokte roker. Regelmatig medicijnen slikken is dan het devies. Erg knap trouwens dat hij niet meer rookt. En misschien moeten we maar een topic starten over automatische platenspelers onder het motto:  “beter iets dan niets”.

Is ie dan niet beter af met een Jukebox? :unsure::)

Die aderen van mij ook hoor Seed want ik heb ook een hersen infarctje gehad en dat krijg je echt niet zo maar hebben ze me uitvoerig uitgelegd. Waar dat nu aan ligt: aangeboren, ouderdom, eetpatroon, roken e.d.  Niets om over te schamen, maar wel vervelend. 

Edited by carl

Tegenwoordig medicineren ze onmiddellijk: een veredelde bloedverdunner zodat de kans op stollingen erg klein wordt. Ik heb geen moeite hierover te praten Seed, maar je mag me een PB sturen als je eraan stoort.

Edited by carl

7 hours ago, carl said:

7 hours ago, Kraus vonBentinck said:

Wat zeg je nou toch Carl. Zulke conclusies kan men beter aan een arts overlaten.

4 hours ago, Seed7 said:

Tamelijk ongepast, wat mij betreft.

Ik snap dat Seed7 het ongepast vindt. Maar Carl kent mij al vele jaren en weet prive meer van mij dan andere forumleden, dus ik snap zijn opmerking wel. Inderdaad door vele jaren als een God in Frankrijk geleefd te hebben en vele dingen gedaan te hebben die God verboden zou hebben ( om maar even wat clichés te zeggen) kan ik het wel hebben Carl's opmerking. En inderdaad zijn mijn aderen wat dichtgeslibd door het jarenlang roken. 

Ontopic: Gisteravond bood een gewaardeerd forumlid hier mij een ander element ter leen aan, na het lezen van mijn ongelukje met mijn naald. Dat vond ik erg aardig van hem. 

Vandaag een zeer vreugdevolle dag met een audiofiel presentje. Ik kreeg vandaag een bijzondere meevaller van een hele lieve weldoener, die mij het plezier van de analoge audiohobby zo gunt. Ik kan binnenkort een nieuwe vervangingsnaald in mijn bus verwachten, zo werd mij verteld. 

Dat noem ik nou eens goed nieuws voor mezelf. Ik heb dan ook een uurtje of wat rondjes om mijn draaitafel gesprongen van blijdschap met een grote smile op mijn  gezicht van dankbaarheid.

8 hours ago, mumsoft said:

Ja ja, blijkt maar weer dat een draaitafeltje bouwen nog niet zo simpel is. Schromelijk onderschat.

Even wat googlen en leverde de volgende link op....

https://miniot.com/collections/wheel

Ze hebben wat probleempjes te verwerken. Zelfs dhr v d Hul met zijn olie wordt nog genoemd. Zie de blogpagina op die site.

Kennelijk is het inderdaad niet zo eenvoudig. ( wat ik ook destijds al had gedacht).

Mumsoft....ik vrees dat je flink geduld moet hebben voordat het bij je thuis staat.

Heb ik ergens wat gemist? Ik had voor komende zaterdag (14 maart 2020) een luisterdag in Hoek van Holland in de agenda staan, maar ik kan HEAR nergens meer wat over terugvinden. Is dat topic verwijderd, gaat die nog door, of ben ik de weg kwijt? 😎

14 hours ago, audiofreak said:

Even wat googlen en leverde de volgende link op....

https://miniot.com/collections/wheel

Ze hebben wat probleempjes te verwerken. Zelfs dhr v d Hul met zijn olie wordt nog genoemd. Zie de blogpagina op die site.

Kennelijk is het inderdaad niet zo eenvoudig. ( wat ik ook destijds al had gedacht).

Mumsoft....ik vrees dat je flink geduld moet hebben voordat het bij je thuis staat.

Geeft toch niks! Geduld is een schone zaak, en dat heb ik. En mijn motivatie was en is om een goed vaderlands idee te steunen. Het idee sprak me aan.

@René N. Ik heb daarover niks staan. Maar dat zegt niks.

Ik heb het alleen maar erg druk gehad de laatste tijd. Oorzaak: onze kleinzoon die ontzettend last had van allergiën. Eén zo'n klein mannetje van 11 weken oud kan een hele familie ontregelen als het niet goed gaat. Maar nu knapt hij op. Allemaal weer blij.:)

2 hours ago, TL 200 said:

Ik heb het alleen maar erg druk gehad de laatste tijd. Oorzaak: onze kleinzoon die ontzettend last had van allergiën. Eén zo'n klein mannetje van 11 weken oud kan een hele familie ontregelen als het niet goed gaat. Maar nu knapt hij op. Allemaal weer blij.:)

Mijn kleindochter is al na een halfjaar geopereerd dus ik kan me wel inleven 😉

Wat klinkt de Dire Straits op nieuw vinyl mooi 😃  Alledrie de albums die ik voor mijn verjaardag gekregen heb, klinken prachtig. Er zit een heel mooi hoog in met veel details en laagjes structuur. Nergens scherpte of andere narigheid.  Ook het laag rolt lekker uit de luidsprekers.  Enige nadeel is, dat ik wat "hebberig" wordt van dat nieuwe vinyl. Er zijn nog zoveel LP's die ik wel nieuw zou willen....  Luxe problemen ;)

Edited by Tubejack

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...