Hans van Liempd Posted 28 april 2020 Report Share Posted 28 april 2020 2 minutes ago, carl said: Volgens mij hebben ze er maar twee gemaakt Jack en dit is de meest recente. Ik vraag het nog wel precies na als ik er langs ga. De phonotrap wordt kennelijk op maat voor je gemaakt en je kan ook wensen aangeven. Ik ga toch eens vragen of een mono knop tot de mogelijkheden hoort. En natuurlijk wil ik eerst horen hoe die klinkt. In principe is het een leuke aanvulling op mijn set. Zou je in jouw geval niet een ingangsschakelaar met verschillende instelbare aanpassingen kunnen laten maken. Met verschillende draaitafels lijkt me dat wel handig. Kraus heeft dat ook laten maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 april 2020 Report Share Posted 28 april 2020 (edited) Ik heb hem nog niet beluisterd Hans Denk daar inderdaad aan, hoewel 47000 wel de standaardwaarde voor MM is. Bij de Lehman phonotrap kon je ergens een weerstandje (?) inschuiven zodat in principe elke impedantie kon. Edited 28 april 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 april 2020 Report Share Posted 28 april 2020 Je kunt je phono trap ook optimaliseren voor één cartridge i.p.v. jumpertjes of schakelaars. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 april 2020 Report Share Posted 28 april 2020 1 hour ago, Tubejack said: Je kunt je phono trap ook optimaliseren voor één cartridge i.p.v. jumpertjes of schakelaars. Ja maar dan het liefst zonder solderen Jack. Ik neem het zeker mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 april 2020 Report Share Posted 29 april 2020 (edited) 10 hours ago, carl said: Ja maar dan het liefst zonder solderen Jack. Ik neem het zeker mee. Zonder solderen kan niet, dan krijg je alsnog stekkertjes etc. Ik zou zelf vast 47kΩ doen. Afhankelijk van de kabels iets van 100pF. Klaar... dan zit je m.i. 99% goed. Even de foto opgezocht. Dan krijg je zoiets als bij een van mijn phono versterkers met ECC83 buisjes. Dat weerstandje zit gewoon over de ingang vast gesoldeerd. Jij heb toch ook een soldeerbout? E.e.a. is eventueel zo aangepast. Edited 29 april 2020 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 april 2020 Report Share Posted 29 april 2020 Misschien moet je een cursus solderen on-line zetten. Virtueel solderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 april 2020 Report Share Posted 29 april 2020 (edited) Nee hoor Marc ik heb van Hans leren solderen en laatst ook nog een verbinding van de elektrische guitaar van mijn zoon gedaan. De ervaring van mensen als Jack en Roger haal je echter nooit in. Maar 47k is inderdaad prima voor zowel MM en eventueel mijn MC (Benz). En als Jack eens een leuk soldeerprojectje heeft voor niet te veel geld dan houd ik me aanbevolen in crisistijd. Edited 29 april 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 april 2020 Report Share Posted 29 april 2020 Eigenlijk zitten hier wel leuke dingen bij zelfs voor Jack https://www.elekit.co.jp/en/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 april 2020 Report Share Posted 29 april 2020 4 hours ago, carl said: Nee hoor Marc ik heb van Hans leren solderen en laatst ook nog een verbinding van de elektrische guitaar van mijn zoon gedaan. De ervaring van mensen als Jack en Roger haal je echter nooit in. Maar 47k is inderdaad prima voor zowel MM en eventueel mijn MC (Benz). En als Jack eens een leuk soldeerprojectje heeft voor niet te veel geld dan houd ik me aanbevolen in crisistijd. Ik ook, soldeer heel weinig (tijd geleden nog wel aan de overkant bij JP), en een hobby wordt het niet voor mij. Ben in dit herdenkingsjaar ook de achterstand aan het slechten die ik opliep door mijn eerdere aankopen. Dat zijn nu de dvd's over de 2e wereldoorlog. Zojuist deel 1 van De Bezetting door Dr. Loe de Jong. Het is er de tijd voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 april 2020 Report Share Posted 29 april 2020 (edited) 5 hours ago, carl said: En als Jack eens een leuk soldeerprojectje heeft voor niet te veel geld dan houd ik me aanbevolen in crisistijd. Ja hoor deze: https://tubejack.nl/2017/04/20/zelfbouw-buizen-voorversterker/ Een tijdlang met een Benz Ace M gespeeld afgesloten op 22KΩ ging prima. Je kunt het ook makkelijk nabouwen op een stuk gaatjes print. Er gaan normale onderdelen in zoals Wima MKP10 en weerstandjes van 10 cent. Je kunt zowel een actief als passief Riaa filter gebruiken. De voeding of met silicium of met een EZ80/81 gelijkrichter. Werkt allebei goed. Schat aan onderdelen €250 ....€350 afhankelijk wat voor kast je wilt. Edited 29 april 2020 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 29 april 2020 Author Report Share Posted 29 april 2020 Een mooi project en niet duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 april 2020 Report Share Posted 29 april 2020 Erg leuk Jack, maar bij een DIY project moet er voor mij een printje liggen waar nummertjes op staan zodat ik ze bij elkaar kan zoeken uit een bak met onderdelen. Wat voor jou dagelijkse kost is voor mij een maanreis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 april 2020 Report Share Posted 30 april 2020 (edited) 8 hours ago, carl said: Erg leuk Jack, maar bij een DIY project moet er voor mij een printje liggen waar nummertjes op staan zodat ik ze bij elkaar kan zoeken uit een bak met onderdelen. Wat voor jou dagelijkse kost is voor mij een maanreis. Die zijn er ook genoeg. Google maar eens op riaa amp ecc83. Toch is dit niet veel moeilijker. Alles staat in het artikel. Wat je niet weet kun je vinden op het WWW. Een enorm verschil met vroeger. Edited 30 april 2020 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 april 2020 Report Share Posted 30 april 2020 https://www.eleshop.nl/kenniscentrum/handsolderen/ Er zullen vast nog wel 1000 meer pagina's en youtube fimpjes over zijn.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 april 2020 Report Share Posted 30 april 2020 (edited) Ik ben nu ook veel verder met de ideeën over digitalisering van de luisterkamer. Ik heb vanmorgen uitgebreid met iemand van Arts Excellence gesproken. Als streamer vond hij mijn Auralic Mini erg goed. Met een goede DAC kon ik de zaak sterk verbeteren. Dus ik ga nu op zoek naar een tweede hands Auralic mini voor de huiskamer. Mijn Auralic met opslag en extra voeding gaat dan weer naar de luisterkamer. Ik koop er dan een leuke DAC als de Chord Quetest bij. Voor de Phonotrap moet ik even wachten, maar hier kan het misschien iets sneller. Edited 30 april 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 april 2020 Report Share Posted 30 april 2020 (edited) Ia een mooie PinkFaun DAC niks voor je? Er staan er nog een paar bij Tripple M met 20% korting in de uitverkoop. En daarop nog wat handelen kan waarschijnlijk ook nog wel. Ze staan er n.l. al even. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1zqs4USyof2tqxoNmIfG7a1RH36rato7hTaJDTZG3oco/edit#gid=0 Edited 30 april 2020 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 april 2020 Report Share Posted 30 april 2020 Bedankt Hans, ik ga het bekijken als mijn internetsignaal wat beter is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 30 april 2020 Author Report Share Posted 30 april 2020 Zow, heb weer 3 dt's in de huiskamer staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 april 2020 Report Share Posted 30 april 2020 2 hours ago, Groovy said: Zow, heb weer 3 dt's in de huiskamer staan Foto ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 30 april 2020 Author Report Share Posted 30 april 2020 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 april 2020 Report Share Posted 30 april 2020 Moooooooi... Wat is die linker precies? Ik heb hem wel eerder gezien, maar herken hem niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 30 april 2020 Author Report Share Posted 30 april 2020 Die heeft een vriend gebouwd op basis van een dt160. Ook de 12 inch tonearm. Snel wisselen van arm kan ook,er is een armbord bij waar 9 en 10 inch toonarmen op passen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 april 2020 Report Share Posted 30 april 2020 IK zou het doodeng vinden zo'n naakte zwevende arm... Geen huisdieren schat ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 april 2020 Report Share Posted 30 april 2020 De meeste massaloopwerken hebben dit. Voordeel is, dat je beter oplet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 30 april 2020 Author Report Share Posted 30 april 2020 16 minutes ago, Duck-Twacy said: IK zou het doodeng vinden zo'n naakte zwevende arm... Geen huisdieren schat ik. Een Lakeland Fox Terrier. Levendig en veel aandacht vragend,maar geen probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts