Roots Posted 9 juni 2020 Report Share Posted 9 juni 2020 Jongens, eigenlijk vind ik dit een heel suf forum. Arden zwaait de scepter nog steeds..Doet zijn reclame dingetjes, En Tubejack ook...Met alle respect hoor..En dan komen er wat ooohs en aaahs..En dat is het! Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 9 juni 2020 Report Share Posted 9 juni 2020 23 minutes ago, Roots said: Jongens, eigenlijk vind ik dit een heel suf forum. Arden zwaait de scepter nog steeds..Doet zijn reclame dingetjes, En Tubejack ook...Met alle respect hoor..En dan komen er wat ooohs en aaahs..En dat is het! Je mag natuurlijk je eigen mening hebben en vinden wat je ervan vindt. Of ik het daar mee eens ben is iets anders. Joh, dan ga je toch iets anders doen dan hier suf rondhangen. Oh , wat suf van mij. Vergeet ik bijna met mijn suffe hoofd te melden dat mijn audiofiele dag ook heel suf was. Op een hele suffe wijze geluisterd naar suffe muziek van die suffe artieste Mireille Mathieu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 9 juni 2020 Report Share Posted 9 juni 2020 (edited) Precies! Je kan rond blijven hangen in je eigen wereldje met je 4 eigen vriendjes ..Of je kijkt wat verder...Snap je!? Ik ben een Rastaman! Edited 9 juni 2020 by Roots Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 juni 2020 Report Share Posted 9 juni 2020 (edited) Volgens mij kan iedereen posten wat ie wil. Arden heeft gewoon (vanwege zijn bedrijf) iets meer om te laten zien dan de gemiddelde burgermans. Tis wel waar dat wat nieuwe leden wat toe zouden voegen aan de discussie en gevarieerdheid. Edited 9 juni 2020 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 9 juni 2020 Report Share Posted 9 juni 2020 Zeker Duck...Great respect to Arden..en Jack..Maar wat is de discussie dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 juni 2020 Report Share Posted 9 juni 2020 (edited) Mijn audiofiele dag bestond uit de LS kabels afknippen en opnieuw bevestigen. Dat doe ik een keer in de zoveel tijd. Gelijk maar betere stekkertjes op de kabel voor de Harmonizers gezet. Dan kan je niet gelijk luisteren helaas. In ieder geval is mijn Kontak vloeistof bijna op. En zo suf is dat forum ook weer niet. In augustus komt er van mij een verslag van Joseph Pulsar Graphene LS. Waarom pas in augustus - eenvoudig omdat we een huisje vlak bij de audiozaak hebben gehuurd. Zijn wel kanshebbers. http://www.realfineaudio.nl/producten/pulsar-2-graphene/ Edited 9 juni 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 juni 2020 Report Share Posted 9 juni 2020 Ach. vroegah waren er wel eindeloze discussies. Kabels, verschil tussen cd spelers. net voeding/snoeren en wonder middelen als lampen en snot. De meest zijn die discussie een beetje moe na vele jaren. Het leukste van de discussie waren altijd de georganiseerde luisterdagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 juni 2020 Report Share Posted 9 juni 2020 Met de Corona zal dat nog wel even duren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 9 juni 2020 Report Share Posted 9 juni 2020 Zeker..Ik zie er nu al naar uit om het over inductie, capaciteit, kabels, Elementen en pickuparmen te hebben...Heerlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 9 juni 2020 Report Share Posted 9 juni 2020 Wel nee, die ouwe zooi, Elementen/ pickuparmen, allemaal suf, er is toch veel meer lol te beleven aan de nieuwe nog niet ontdekte digitale meuk die er nu tot onze beschikking komt. Allemaal ouwe stuf, kan veel beter laat het maar stof verzamelen, dat deed het al, nu eens wat anders, wat nieuws, i.p.v. die 4 eigen vriendjes.. Als je nu praat over stoffig, dan maar gelijk de bezem er door.................... Even de boel op tilt, is ook wel eens goed.!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 (edited) "Welke nog niet ontdekte digitale meuk?" Wat komt er tot onze beschikking? Noem eens wat voorbeelden. Verder worden hier toch regelmatig nieuwe dingen gepost, waarvan sommige vrij spectaculair. Sommige mensen met m.i. een wat beperkt inlevingsvermogen noemen dat: "reclame". Dat mag natuurlijk, daar heb ik me allang bij neergelegd je doet het toch nooit goed. Maar om dan maar helemaal niets meer te vertellen, dát vind ik nu weer een beetje suf. Ik noem het kennis delen. Als je heel goed oplet doen wel meer mensen dat, die geven gewoon een deel van hun kennis gratis en voor niets weg. Mijn "klanten" komen toch wel, ook zonder dit forum, juist omdat ik kennis deel. Verder hoef ik er geen brood van te eten. Veel mensen zijn best nieuwsgierig en willen weten hoe iets werkt, dat is alleen al leuk om uit te leggen, dat maak is wekelijks mee. Maar wat kan er: "beter" HansP noem eens wat? En Roots er zit een zoekfunctie in dit forum veel is al besproken. Je kunt natuurlijk ook zelf een topic lanceren met iets dat/wat je bezig houdt Edited 10 juni 2020 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 10 juni 2020 Members Report Share Posted 10 juni 2020 7 hours ago, HansP said: [...] er is toch veel meer lol te beleven aan de nieuwe nog niet ontdekte digitale meuk die er nu tot onze beschikking komt. Enlighten me... Ben er zelf ook in gedoken omdat de markt daar nu eenmaal om lijkt te vragen, en heb nu zo'n Lumen ding aan de gang. Hartstikke handig hoor, maar als ik dan wat gave muziek op heb staan, en het daarna op plaat draai, heb ik toch echt meer lol. Een prima middel om nieuwe muziek te ontdekken, absoluut, maar voor mij is het toch echt niet meer dan dat. Nu heb ik in de auto (waar ik best vaak in zit) altijd de radio aan staan, daar ontdek ik eigenlijk nog steeds meer muziek als nu via die streamer. Kijkende naar het bedieningsgemak (dat moet ik wel toegeven, die Lumin app werkt gewoon prima), snap ik ook echt wel dat volksstammen hierbij zullen (gaan) zweren, maar mijn ding is het gewoon niet. Gelukkig mag dat nog steeds! 8 hours ago, Roots said: Zeker..Ik zie er nu al naar uit om het over inductie, capaciteit, kabels, Elementen en pickuparmen te hebben...Heerlijk Ach, wat is wijsheid... Ik zie dergelijke discussie vooral op feestboek vaak voorbijkomen, mijn conclusie is vaak dat ze toch totaal niet weten waar ze het over hebben. Dan kun je 2 kanten op, proberen er een zinnige discussie van te maken (vaak kansloos vanwege all ''internetwijsheden'') of het maar laten gaan. Dat laatste is vaak net zo kansloos omdat er zo nog meer onzin als wijsheid wordt gezien, het kost alleen een stuk minder energie. Nu even mijn vraag aan u beiden (HansP en Roots), trap een deur in, en kom met een spectaculair topic! Of zit dat er niet in omdat eigenlijk alles al is/wordt behandeld op datzelfde feestboek voorzien van de meest grote onzin en omgangsnormen die blijkbaar ook bij de ''nieuwe normaal'' digitale manier van communiceren horen? Ik ben benieuwd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 10 juni 2020 Author Report Share Posted 10 juni 2020 8 hours ago, Roots said: Zeker..Ik zie er nu al naar uit om het over inductie, capaciteit, kabels, Elementen en pickuparmen te hebben...Heerlijk Waarom begin je daar niet zelf over,zeker bang voor suffe reacties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 Iemand met 100 goed verzamelde LP's is beter af dan iemand met een harde schijf met 30.000 mp3'tjes of hi-res files Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 Leuk, het ging mij meer om de zaak wat op te frissen en wat stof te laten opwaaien. Maar met mijn 74 jaar is voor mij dit juist de uitdaging, en de Draaitafel met Denon staat in de kast te verpozen, en dat al een paar jaartjes. Nieuwe digitale meuk? Hier een serie nieuwe ontwikkelingen, die ik allemaal wel eens door mijn handen zou willen laten gaan. https://www.audiophonics.fr/en/diy-interfaces-c-6273.html Toen ik 16 jaar was, kreeg ik een baas in Aalsmeer, die zei: "stilstaan is achteruit gaan." en dat heb ik wel erg goed begrepen, en blijf nog steeds nieuwsgierig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 (edited) ls je toch bij audiophonics bent: https://www.audiophonics.fr/fr/lecteurs-reseau-audio-raspdac/audiophonics-raspdac-mini-kit-diy-lecteur-reseau-pour-raspberry-pi-4-dac-es9038q2m-p-14577.html Edited 10 juni 2020 by Kraus vonBentinck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 En als je een bijzonder goed klinkende dac wil kijk eens bij Schiit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 Een verdere vergelijking van delta sigma en multi bit (ladder) dacs lijkt me wel een leuk onderwerp. En is wat bv Chord en Auralic doen weer iets anders? Btw de nieuwe Schiitt Modius lijkt me wel wat. Al is het alleen maar omdat ie wat zwaarder is en niet zo snel van zn plek getrokken wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 Is dit iets nieuws? http://www.kempelektroniks.nl/nl/894/kempelektroniks/producten/accessoires/ionizair Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 5 minutes ago, Duck-Twacy said: Een verdere vergelijking van delta sigma en multi bit (ladder) dacs lijkt me wel een leuk onderwerp. En is wat bv Chord en Auralic doen weer iets anders? Btw de nieuwe Schiitt Modius lijkt me wel wat. Al is het alleen maar omdat ie wat zwaarder is en niet zo snel van zn plek getrokken wordt. Ik gebruik ze alle 3, ESS, AKM en Analog Devices dac's. Allemaal prima echter, de laatste is een multibit dac, die klinkt in mijn oren het meest natuurlijk. Toch wint een goed aangepaste Denon DL-103 in mijn nieuwe Technics SL12010 GR het van al deze dac's Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 Zoals het nu inderdaad weer gaat is dus dat men gelijk weer terug zakt in de automatische modus. Een goed aangepaste discreet opgebouwde dac, met een uitermate goede voeding, zou zomaar eens wel een concurrent kunnen worden. Ik gebruik dan een Soekris Dac, en die wil ik best wel eens vergelijken met een Schitt, daarnaast als het totaal van de opzet niet klopt, als bijvoorbeeld de luidsprekers, dan vergelijk je ook niet goed. Bij mij is het tegenwoordig meer dat ik zoek naar goede opname's, en die kom ik ook wel tegen, en soms heb ik die al jaren, maar in de radio modus van de ROON server komt die dan weer langs, en dan kan het echt wel zo zijn dat die een nieuwe waardering krijgt. Dus wat ik dan ook tegenkom in de database van de server door de software uit de digitale drab gehaald, en opnieuw beleven van de tijd van toen. Zoals pas weer met dit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 25 minutes ago, HansP said: 1) Zoals het nu inderdaad weer gaat is dus dat men gelijk weer terug zakt in de automatische modus. Een goed aangepaste discreet opgebouwde dac, met een uitermate goede voeding, zou zomaar eens wel een concurrent kunnen worden. 2) Ik gebruik dan een Soekris Dac, en die wil ik best wel eens vergelijken met een Schitt, daarnaast als het totaal van de opzet niet klopt, als bijvoorbeeld de luidsprekers, dan vergelijk je ook niet goed. Bij mij is het tegenwoordig meer dat ik zoek naar goede opname's, en die kom ik ook wel tegen, en soms heb ik die al jaren, maar in de radio modus van de ROON server komt die dan weer langs, en dan kan het echt wel zo zijn dat die een nieuwe waardering krijgt. Dus wat ik dan ook tegenkom in de database van de server door de software uit de digitale drab gehaald, en opnieuw beleven van de tijd van toen. Zoals pas weer met dit. 1) Dit forum staat vol met allerlei digitale avonturen van de afgelopen jaren. Ik heb nu gratis Qobuz en Spotify. Mooi, maar ik heb er eigenlijk niets mee. Nieuwe muziek hoor ik via de radio. Dat is ook weer ons primaire hoofdmedium, na vele omzwervingen. Draai weer liever een CD of LP. 2) De opzet digitaal als analoog is hier aardig gelijk. 3) Roon vind ik gewoon te duur. P.s. zo' n baas had ik ook, stilstand is achteruitgang. Dat klopt. Je lijf en hersens blijven trainen. Toch is niet alles dat nieuw is beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 (edited) 1 hour ago, Tubejack said: Ik gebruik ze alle 3, ESS, AKM en Analog Devices dac's. Allemaal prima echter, de laatste is een multibit dac, die klinkt in mijn oren het meest natuurlijk. Toch wint een goed aangepaste Denon DL-103 in mijn nieuwe Technics SL12010 GR het van al deze dac's Ik heb nog steeds mn ouwe sl-1500 staan uit mn tienertijd (niet in gebruik meer). Zou wel een opknap beurt nodig hebben (meen iets met de snelheids regelaars heb ik wel eens gelezen). http://www.hifi-review.com/153634-technics-sl-1500.html Maar geen vinyl fanaat verder... Edited 10 juni 2020 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 Just now, Duck-Twacy said: Maar geen vinyl fanaat verder... Dat ben ik ook niet. Als je eens op bezoek gaat bij Cock dan weet je hoe belangrijk een nauwkeurig toerental is. Nu zijn, zijn spullen op een uitzonderlijk hoog niveau en voor mijn onbereikbaar. Toch kun je er iets van opsteken. De nieuwe SL-lijn van Technics gebruikt een heel sterke lineaire motor veel beter dan de eerdere modellen. Het verschil is hoorbaar beter. Dat heb ik in dit topic uitgebreid geventileerd en vergeleken met een Pioneer PLX-1000. Je kunt je Technic's o.a. laten opknappen o.a. bij Ronald van Eijk maar het is m.i. geen vergelijk met nieuw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 (edited) 4 hours ago, Kraus vonBentinck said: Is dit iets nieuws? http://www.kempelektroniks.nl/nl/894/kempelektroniks/producten/accessoires/ionizair Neen. Lang geleden kon je al inbouw ionizatoren voor in de auto kopen, om de uitstoot van het toen nog driftig paffende volkje schoon te doen lijken. Edited 10 juni 2020 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts