Duck-Twacy Posted 27 juni 2020 Report Share Posted 27 juni 2020 Was ooit bij Polyhymnia in Baarn en die gebruikte deze toen ook. Nix mis mee, goed mee te leven Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 27 juni 2020 Report Share Posted 27 juni 2020 Volgens mij staan die nu bij iemand van onze audio vereniging. Maar daar is niet veel orgineel meer aan. Met name het filter zou volledig aangepast zijn. Ze klinken echter wel erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 juni 2020 Report Share Posted 27 juni 2020 Das niet verkeerd (maar ze hadden er minstens 6 staan, ws meer) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 27 juni 2020 Report Share Posted 27 juni 2020 Welke versterkers stonden er toen op? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 27 juni 2020 Report Share Posted 27 juni 2020 19 minutes ago, Duck-Twacy said: Das niet verkeerd (maar ze hadden er minstens 6 staan, ws meer) Zou best kunnen, ze waren ook volledig aangepast om ook mobiel te kunnen gebruiken. Kan maar zo dat er meer setjes waren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 juni 2020 Report Share Posted 27 juni 2020 (edited) En ze waren met zwaar met multi channel opnamen bezig. Versterking was iets custom made van Array Dit zijn wat recentere fotos denk ik Edited 27 juni 2020 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 27 juni 2020 Report Share Posted 27 juni 2020 Dat was nog redelijk recent dan..iig niet gegin jaren 80? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 juni 2020 Report Share Posted 27 juni 2020 De keer dat ik er was (met enkele andere forum leden, meen o.a. Speedy Andre) was de strijd tussen SACD en DVD-A nog in volle gang. Dus begin 2000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 juni 2020 Report Share Posted 27 juni 2020 (edited) Lijkt me nauwelijks zo’n grote ruimte, hoewel? Edited 27 juni 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 27 juni 2020 Report Share Posted 27 juni 2020 Ja ja, maar wacht nu eens..dat zijn heel andere 801's die Arden gaat gebruiken héh. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 juni 2020 Report Share Posted 28 juni 2020 Morgenvroeg ga ik bij Hay in Venray op bezoek om naar een buizentrap te luisteren en daarna rijd ik door naar Roermond om Roger het element van mijn zoons TD 150 te Laten instellen. Wordt een leuke dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 28 juni 2020 Report Share Posted 28 juni 2020 Gisteren bij Okimono in Arnhem op zoek naar een verjaardagskado voor een vriend, loop ik hier tegen aan. Meteen maar meegenomen om vandaag ‘in tenue’ mijn toonarm, die nog in doos zat, te installeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 juni 2020 Author Report Share Posted 28 juni 2020 Leuk t shirt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 28 juni 2020 Report Share Posted 28 juni 2020 Deze is ook erg leuk...3 x zwart met 5% tolerantie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 juni 2020 Report Share Posted 28 juni 2020 (edited) On 6/27/2020 at 9:57 PM, Duck-Twacy said: En ze waren met zwaar met multi channel opnamen bezig. Versterking was iets custom made van Array Dit zijn wat recentere fotos denk ik Niks custom made. Gewone standaard versterkers. Edited 28 juni 2020 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 juni 2020 Report Share Posted 29 juni 2020 (edited) Vandaag dus een echt audiofiele dag: eerst bij Hay End Audio phonotrappen luisteren en daarna bij Roger mijn TD 150 laten instellen. Hay is een oud Philips man die buizenversterkers en LS bouwt en verkoopt. Hij heeft een aparte kamer/showroom in zijn huis en daar heb ik zijn phonotrap vergeleken met mijn Whest 20.0 die inmiddels van mijn zoon is. Ik heb eerst naar zijn Phonotrap geluisterd, daarna naar de Whest en ter vergelijk naar naar een Cayin CD speler met eigen gebouwde buizen DAC. Mijn idee is eigenlijk dat een goede CD speler en analoge set up niet zo verschrikkelijk van elkaar moeten verschillen. Dat deed het hier dus wel. De CD speler klonk zonder meer goed in deze set up met buizenversterker en Hays duurste LS. Maar zijn buizenphonotrap vond ik te wollig klinken. Merkwaardig genoeg klonk mijn Whest wel strakker maar juist veel dunner dan ik hem normaal ken. En dat allemaal op een Grado element. Eigenlijk snap ik dat niet zo. Ik had ook de idee dat het element niet goed was ingesteld. Vervolgens naar Roger geweest die volgens mij kampioen elementen afstellen is. Hij doet dat gepruts ook zo verschrikkelijk makkelijk. Binnen de kortste keren was het AT elementje op nieuw ingesteld. Vervolgens de scoop erop voor de fijntuning en het element en motor meette vervolgens nagenoeg perfect. Uiteindelijk toch maar de anti skating op zijn laagste stand ingesteld. Ik ben nu aan het luisteren en ik heb de idee dat alles veel beter in balans is. Misschien zou er net iets meer pit in kunnen. Dat ga ik eerst proberen door een andere kabel dan het standaardkabeltje wat er nu opzit. Daarbij is mijn Quad 303 gereviseerd door van Ommeren en die vond ik altijd beter klinken dan de 306. Die 303 moet ik alleen nog maar ophalen. Edited 29 juni 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 juni 2020 Report Share Posted 29 juni 2020 (edited) Verrek het was de kabel die “kneep”. Er staat op Devine professional ofc kabel. Ik weet nauwelijks hoe ik hem heb gekregen. Zal wel de capaciteit zijn? Inmiddels ben ik met Phono kabels aan het experimenteren. Sommige , en dat lijken de niet afgeschermde kabels te zijn, brommen lichtjes. Met de Kimber PBJ heb ik bijvoorbeeld nog nooit last gehad. Toch bezorgt hij hier bromproblemen. Zou dat de motor van de TD 150 kunnen zijn (niet afgeschermd)? Tot slot vind ik het verbazend wat uit zo’n draaitafel van pakweg 1968 komt. En ook de Quad is een ontwerp van begin 1980. Edited 29 juni 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 29 juni 2020 Author Report Share Posted 29 juni 2020 Dat verbaast mij dan weer niet. Als alles tiptop in orde is dan kunnen die oude dingen heel goed klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 juni 2020 Report Share Posted 29 juni 2020 Als we weer een keer bij elkaar komen Peter neem ik hem mee. Ik denk er ook over het AT element up te graden. Volgens mij is de speler het dik waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 29 juni 2020 Author Report Share Posted 29 juni 2020 Lijkt mij wel dat de speler dat waard is. Ik hoor wel wanneer je richting Tilburg wilt komen. Wellicht in het najaar,even afwachten nog wat de Corona doet. Ik leg al wel bezoekjes af bij mensen waarvan ik weet dat die ook voorzichtig zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 juni 2020 Report Share Posted 29 juni 2020 Je bent altijd welkom Peter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 29 juni 2020 Author Report Share Posted 29 juni 2020 Dat weet ik,maar er staat nog een kleine meeting bij mij op het programma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 juni 2020 Report Share Posted 30 juni 2020 (edited) 14 hours ago, carl said: Vandaag dus een echt audiofiele dag: eerst bij Hay End Audio phonotrappen luisteren en daarna bij Roger mijn TD 150 laten instellen. Maar zijn buizenphonotrap vond ik te wollig klinken. Merkwaardig genoeg klonk mijn Whest wel strakker maar juist veel dunner dan ik hem normaal ken. En dat allemaal op een Grado element. Eigenlijk snap ik dat niet zo. Ik had ook de idee dat het element niet goed was ingesteld. Leuk zo' n dag. Bij MM elementen kun je e.e.a fijn afstemmen met een andere afsluitcapaciteit. Probeer eens een condensator van 300pF i.p.v. 100. Dat "dunnere" geluid kan veel redenen hebben. Je luistert immers naar een héél andere installatie. Ik heb zoiets ook mijn buizen phono vervormt ongeveer 0,5% en dan voornamelijk 2e harmonischen. Dat klinkt "warm". Ik heb een technisch gezien veel betere phono versterker die vervormt maar 0.008%. Die klinkt wat "dunner" Welke nu het beste is? Ik denk die met het minste vervorming. Dit soort vaak 2e harmonische vervorming maskeert namelijk details. Die buizen pre klinkt lekkerder, maar dan luistert je eigenlijk naar vervorming. Edited 30 juni 2020 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 30 juni 2020 Report Share Posted 30 juni 2020 (edited) 13 minutes ago, Tubejack said: Bij MM elementen kun je e.e.a fijn afstemmen met een andere afsluitcapaciteit. Probeer eens een condensator van 300pF i.p.v. 100. Vergeet bij MM ook de impedantie niet. Veel speelruimte inderdaad. Dan "een grado". Welke @carl? Gewoon zo'n zwarte of was het een houten. In die range houten zitten een aantal 'rotzakken' waarvoor je eigenlijk een mc nodig hebt maar dan met 47K impedantie. Na veel vergelijken ben ik destijds uiteindelijk voor de goedkopere vv (Graaf WFB-TWO) gegaan juist vanwege de discrete halfgeleider mm/mc trap tegen de de duurdere buizen mm/mc trap. Edited 30 juni 2020 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 juni 2020 Report Share Posted 30 juni 2020 Ik vind deze erg lekker klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts