Tubejack Posted 27 augustus 2020 Report Share Posted 27 augustus 2020 Prachtig Marco. Top Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 27 augustus 2020 Author Report Share Posted 27 augustus 2020 Erg mooi, het vele werk is beloont. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 27 augustus 2020 Report Share Posted 27 augustus 2020 Mooi hoor Marco. Ik zou ook de logo's nog even er niet op doen. Overigens is het al met al best veel geld bij elkaar, maar dan zijn ze wel weer helemaal tiptop in orde, zowel geluidsmatig als visueel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 augustus 2020 Report Share Posted 29 augustus 2020 Als die dingen weer als nieuw klinken vind ik dat wel meevallen Onno. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 29 augustus 2020 Author Report Share Posted 29 augustus 2020 De verhuizing achter de rug Pfffffff. De set weer opgesteld, morgen luisteren hoe het klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 augustus 2020 Report Share Posted 29 augustus 2020 Kan jij zo lang wachten Peter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 29 augustus 2020 Author Report Share Posted 29 augustus 2020 Ik zit nog niet in de ruststand,even er een nachtje over slapen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 augustus 2020 Members Report Share Posted 30 augustus 2020 (edited) 13 hours ago, carl said: Als die dingen weer als nieuw klinken vind ik dat wel meevallen Onno. Klopt... Nu de nieuwe tweeters en de nieuwe filtercomponenten een beetje ingespeeld raken kan ik je zeggen dat ik voor dit geld echt niet zou weten wat te kopen dat hieraan voorbij te gaan. Zelfs niet voor distributieprijzen... Kom voor de leut maar een keer langs, je zult nog verbaasd staan wat een echt goede luidsprekers ze in die tijd konden bouwen... Binnenkort beginnen we maar eens aan de 802-en! Edited 30 augustus 2020 by Arden Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 30 augustus 2020 Report Share Posted 30 augustus 2020 20 minutes ago, Arden said: Klopt... Nu de nieuwe tweeters en de nieuwe filtercomponenten een beetje ingespeeld raken kan ik je zeggen dat ik voor dit geld echt niet zou weten wat te kopen dat hieraan voorbij te gaan. Zelfs niet voor distributieprijzen... Kom voor de leut maar een keer langs, je zult nog verbaasd staan wat een echt goede luidsprekers ze in die tijd konden bouwen... Binnenkort beginnen we maar eens aan de 802-en! Oh, ik geloof dat zeker wel. In die tijd heeft heel lang op mijn verlanglijstje de 802 gestaan, nadat ik een paar keer de 801 had gehoord bij Studio Number One in Leiden. Sterker nog, ik vind bij veel luidsprekers van heden ten dagen het vaak veel te hard en te steriel in het hoog. De nieuwe B&W series is het ook niet meer voor mij. Ik heb dat hetzelfde ook met Sonus Faber. De eerste series van SF vind ik prachtig en de series daarna saai en na de overname té commercieel klinkend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 augustus 2020 Members Report Share Posted 30 augustus 2020 (edited) Ze hebben idd wel iets, en het wordt met de dag nog beter. Grappig detail trouwens, de eerste dag klonken ze het beste met de Threshold combi, na 2 dagen werd me dat iets te tam, en speelde het het fraaist met de Classe 30/CA 150, nu na een paar dagen moet ik op mijn eerdere woorden terugkomen, en laat de Levinson 28/29 combi de andere versterkers weer het nakijken. Als dat zo blijft ga ik er nog een 2e ML 29 bijzetten om deze set af te ronden. O ja, kabels, gebalanceerde MIT 350 pro-lines en een MH 750 Shotgun. Van alles geprobeerd, maar ook die oudjes maakten het boeltje dus gewoon af. Kabels... het blijft een aparte materie! Om het af te leren nog weer wat foto's van een set die zijn vorm bijna volledig heeft gevonden (en ja, met logo's)... ... en als afsluiter nog een grappige anekdote: gisteren zat hier een stel binnen voor een reparatie, tijdens het wachten zaten ze naar deze set te luisteren, en boden me direct 10.000 euro voor deze set (speakers, kabels en versterkers). Daar zou ik serieus geld aan hebben verdiend, maar nee, deze set verkoop ik niet. Nu gaan ze op zoek naar dezelfde speakers, kabels en versterkers en willen dat ik de revisie voor ze doe. Tijd heb ik tegenwoordig wel, maar of ik er ook nog een keer zin in heb... Edited 30 augustus 2020 by Arden Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 30 augustus 2020 Report Share Posted 30 augustus 2020 (edited) Zet de 2e ML er maar bij. Voor mij zou dat de beste combi zijn met de B&W 801. Overigens, wat is dat kleine kastje ervoor op de grond? En waarom heb je de B&W's op een verhoging staan? Dat heb ik nooit eerder gezien. Ik ken de B&W 801 alleen op spikes en zit de tweeter zeg maar op keel/borsthoogte. Je ijkt er dan een beetje schuin op neer. Mooi compliment toch van de wachtende klant voor je. Weet je gelijk dat je het dus goed hebt gedaan. Mooier kan het haast niet. Oja, Van den Hul Magnum (rode kleur) luidsprekerkabel gaat ook goed met ML. Edited 30 augustus 2020 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 augustus 2020 Members Report Share Posted 30 augustus 2020 9 minutes ago, audiofreak said: Zet de 2e ML er maar bij. Voor mij zou dat de beste combi zijn met de B&W 801. Daar begint het wel op te lijken ja, ben al druk aan het zoeken. Het bruggen is een fluitje van een cent, de MIT Proline die ertussen zit, is toevallig al die versie met de brugverbinding voor Levinson en Moon. Kan ik die kabel ook eens een keer gebruiken waar hij eigenlijk voor bedoeld was, nu gebruik ik maar de helft... 9 minutes ago, audiofreak said: Overigens, wat is dat kleine kastje ervoor op de grond? Dat is een dik metalen stekkerblok met fase indicatie. Zit ook een filtergedeelte in, maar dat gebruik ik niet. 10 minutes ago, audiofreak said: En waarom heb je de B&W's op een verhoging staan? Dat heb ik nooit eerder gezien. Ik ken de B&W 801 alleen op spikes en zit de tweeter zeg maar op keel/borsthoogte. Je ijkt er dan een beetje schuin op neer. Dat zijn de Sound Anchors, de B&W studiovoeten. Zo koppelen de woofers niet met de vloer en staat gelijk het midden/hoog precies op oor hoogte. De fabrikant bestaat nog steeds, en had toevallig nog een paar voor de series 80 op voorraad: http://soundanchors.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 augustus 2020 Report Share Posted 30 augustus 2020 Met Mit en Transparant heb ik toch altijd wat moeite. Ik heb ze in huis gehad en steeds de idee dat ze het geluid wat donkerder maken. Mooie draaitafel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 augustus 2020 Report Share Posted 30 augustus 2020 Na mijn vakantie de hele zaak weer aangesloten (bang voor onweer e.d.). Ongelooflijk hoe slecht het dan klinkt. Maar na 2 LP’s ben ik er weer helemaal bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 30 augustus 2020 Report Share Posted 30 augustus 2020 3 hours ago, carl said: Met Mit en Transparant heb ik toch altijd wat moeite. Ik heb ze in huis gehad en steeds de idee dat ze het geluid wat donkerder maken. Mooie draaitafel! Dat is ook zo, maar je krijgt er wel een heel mooi 3D diepte plaatje voor terug. Die Technics ben ik ook jaloers op Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 augustus 2020 Report Share Posted 30 augustus 2020 Je hebt smaak Roots Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 31 augustus 2020 Members Report Share Posted 31 augustus 2020 17 hours ago, carl said: Met Mit en Transparant heb ik toch altijd wat moeite. Ik heb ze in huis gehad en steeds de idee dat ze het geluid wat donkerder maken. Tja, laat het hier nu precies andersom zijn... Met MIT meer transparantie, rijkdom, dynamiek en power. Ik heb dit met meerdere sets geprobeerd, en iedere keer hetzelfde resultaat (op Octave na, dan wordt het ietwat hard en idd neigend naar de donkere kant). Zelfs door er alleen een interlink tussen te zetten is dit verschil al hoorbaar (positief als negatief). Met iedere kabel die je toevoegt, wordt het effect groter. Het hangt dus simpelweg (en is dat niet altijd zo) van je set af. Bij de weg, de laatste show van dit jaar, die in het AZ stadion, daar draaiden we ook bijna volledig met MIT. Niemand gehoord over een ''bruin'' geluid... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 augustus 2020 Report Share Posted 31 augustus 2020 Ik heb transparant in mijn eigen set beluisterd. De bevindingen van TNT waren exact hetzelfde. Mit ken ik via een vriend. Ik heb toevallig een paar goedkopere geleende Mits hier liggen. Ik zal nog eens proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 1 september 2020 Members Report Share Posted 1 september 2020 On 8/31/2020 at 10:28 AM, carl said: Ik heb toevallig een paar goedkopere geleende Mits hier liggen. Ik zal nog eens proberen. Zelfs die goedkopere zullen een dergelijk effect moeten geven, al vind ik die goedkope Terminator 1-2-3 etc. weinig aan. Ik gebruik hoofdzakelijk Magnums, Shotguns en 350 CVT Terminator Pro-lines. Die koop je 2e hands echt gewoon voor heel schappelijke prijzen, ik heb ze ook allemaal 2e hands gekocht. Hieronder nog een alleraardigst stukje proza van John van Polen, ooit geschreven voor Quality Hifi. Ondanks de hoge gewauwel factor kan ik me absoluut vinden in de klankomschrijvingen... http://www.qualityhifi.nl/Kabels_Interlinks/John_Van_Polen_Bekabeling_van_MIT_Kabels_met_kloeke_kastjes_Review_test.html En ook hier geldt weer, eerst proberen voor je het afserveert. Zelf heb ik geen zakelijk belang bij MIT, voor mij brengen ze alleen wel mijn sets naar een hoger niveau. Ik heb er echter zo veel liggen, dat je ze gerust een keer kan lenen om het zelf uit te vinden, je moet toch wat te hobbyen hebben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 september 2020 Report Share Posted 1 september 2020 Ik kom wel een keer met Onno langs, Marco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 1 september 2020 Report Share Posted 1 september 2020 Mijn ervaring was met de MIT MH 750 music hose. Best mooie kabel, ietwat (te)wollig laag, hi-hats mochten van mij best wat frisser klinken, mooie 3D soundstage in het middengebied. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 september 2020 Report Share Posted 1 september 2020 Vanmiddag een dikke uur 4 geluisterd: Duke Ellington, Coleman Hawkins, Buddy Guy, Lightning Hopkins en ga zo door. Wat klinken die LP’s wat opname betreft vaak ongelooflijk anders. Tegelijk maar even een wensenlijstje gemaakt waaronder Chet Baker. Hij heeft ook een opname bij Ronnie Scot waar hij iets doet met Van The Man. Helaas nooit op LP kunnen krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 2 september 2020 Members Report Share Posted 2 september 2020 On 8/31/2020 at 10:28 AM, carl said: Ik heb toevallig een paar goedkopere geleende Mits hier liggen. Ik zal nog eens proberen. 16 hours ago, carl said: Vanmiddag een dikke uur 4 geluisterd: Duke Ellington, Coleman Hawkins, Buddy Guy, Lightning Hopkins en ga zo door. Wat klinken die LP’s wat opname betreft vaak ongelooflijk anders. Hebben deze opmerkingen nu wel of niet met elkaar te maken? 20 hours ago, Roots said: Mijn ervaring was met de MIT MH 750 music hose. Best mooie kabel, ietwat (te)wollig laag, hi-hats mochten van mij best wat frisser klinken, mooie 3D soundstage in het middengebied. Was dat nog zo'n cremige witachtige tuinslang? Die waren idd nog wat donkerder van klank. Die met die grijze sokken er omheen, en nog beter, de versies daarna met zwarte sokken zijn voor mij op dit moment onverslaanbaar, en nog steeds (in het gebruikte circuit) goed betaalbaar. Toevallig heb ik gisteren een Magnum MA luidsprekerkabel binnen gekregen, die was nieuw idd onbetaalbaar, ik kocht hem nu in de US gebruikt voor 1.100 euro. Beetje jammer dat ze 5 meter lang zijn, maar hij staat dus ook weer boven de ander MIT's die ik hier nu heb liggen. Met een mooie grote krul doen ze nu prima hun werk in mijn grote demo-ruimte beneden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 september 2020 Report Share Posted 2 september 2020 Opmerkingen hebben weinig met elkaar te maken vandaar ook in twee reacties Ik herinner me trouwens een recensie van Kenn Kesler. Hij had een Transparant kabel geleend met en zonder kastje. Hij vond de verschillen overduidelijk. Mijn ervaring was toen "donderkerder" kleurend. Durob is later opgehouden met Transparant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 2 september 2020 Report Share Posted 2 september 2020 3 hours ago, Arden said: Was dat nog zo'n cremige witachtige tuinslang? Die waren idd nog wat donkerder van klank. Die met die grijze sokken er omheen, en nog beter, de versies daarna met zwarte sokken zijn voor mij op dit moment onverslaanbaar, en nog steeds (in het gebruikte circuit) goed betaalbaar. Toevallig heb ik gisteren een Magnum MA luidsprekerkabel binnen gekregen, die was nieuw idd onbetaalbaar, ik kocht hem nu in de US gebruikt voor 1.100 euro. Beetje jammer dat ze 5 meter lang zijn, maar hij staat dus ook weer boven de ander MIT's die ik hier nu heb liggen. Met een mooie grote krul doen ze nu prima hun werk in mijn grote demo-ruimte beneden. Creme/wit inderdaad. Maar die van mij had een bruinige braided sleeve om de kabel, afgemonteerd met groene krimpkous en vorken waar XLO op stond. Ik weet nog vroeger toen ik mijn toekomstige Apogee's bij Rhapsody aan het beluisteren was werden die gedemonstreerd met de Music Hose, dat was toen een "biwire" versie met de jumpers er al aan vast.....Waren toen zeer dure kabels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts