carl Posted 19 september 2020 Report Share Posted 19 september 2020 Ik heb hem niet gehoord Ivan, maar om te zien kraak nog smaak en zeker voor dat geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 19 september 2020 Report Share Posted 19 september 2020 Nog zo'n nix raadsel: zit in de linkerpoort nog een tennisbal? Is visueel erg mooi geworden Peter. En zo te lezen is qua geluid het een prachtige aanvulling . Heel veel plezier ermee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 september 2020 Report Share Posted 23 september 2020 (edited) Net samen met René bij Roger geweest. Nu ben ik vaker bij Roger geweest en vond zijn grootste verbetering tot nu de Graham arm en het Phasemation element. Nu met de Sonore onder de arm klink het ongetwijfeld nog veel beter. De grote vraag die je je al na een paar minuten stelt is waarom de CD eigenlijk is uitgevonden Edited 23 september 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 23 september 2020 Report Share Posted 23 september 2020 Ik zag dat ik in 2008 een tweede keer bij Roger op bezoek ben geweest (http://home.kpn.nl/r.nieuwenhuis/Op bezoek bij Roger deel 2.htm) en nu dus samen met Charles, die ik ergens onderweg opgepikt heb. Ik had al even geleden wat spullen ter reparatie naar Roger gebracht en die kon ik nu ophalen. Er is natuurlijk veel gekletst maar ook zeker naar de muziek geluisterd. Er is overigens best wel wat veranderd in zijn set, met als laatste pronkstuk (zeg ik, als vinyl liefhebber) de draaitafel van Sonore (Cock van der Weiden) met daarop een Graham arm en het Phasemation element. Wat mij opviel was een "schoon" geluidsbeeld. In die zin, dat het ongekleurd tot mij kwam. In tegenstelling tot míjn set, die (qua luidsprekers) nog een wat gekleurder geluid laten horen. Dus hier hoorde ik weer even het verschil: o ja, zó klinkt dat dus. Verder is er een mooi natuurlijk en ruimtelijk beeld en een mooie detailweergave, wat volgens mij ook voor een groot gedeelte aan de bron toegeschreven kan worden. Wat ik mis? Het laag. Dat is volgens mij ook inherent aan deze wat kleine monitoren. Ook de dynamiek mag voor mij ook wat meer zijn, ik merk het nu ik weer thuis zit en het hier volgens mij meer aanwezig is. Tenminste, ik ervaar het zo..... Hartelijk dank Roger, voor de leuke middag en ook dank nog voor de reparaties . En Charles natuurlijk, voor de onderhoudende autoritten heen en terug . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 september 2020 Report Share Posted 23 september 2020 On 9/17/2020 at 8:33 PM, carl said: Nee Ivan, niet groter geklikt De Elipson 1303 staat trouwens in het Museum Of Modern Art - die van Peter zijn nog mooier. Eh, nee Wel leuk verhaal en eigen speakers zijn altijd het mooist (gelukkig) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 september 2020 Report Share Posted 23 september 2020 (edited) okay, volgens mij loop ik hier tegen een bug aan Edited 23 september 2020 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 september 2020 Report Share Posted 24 september 2020 16 hours ago, René N. said: Hartelijk dank Roger, voor de leuke middag en ook dank nog voor de reparaties . En Charles natuurlijk, voor de onderhoudende autoritten heen en terug . En in een zeer leuke Mini. Ik ga nog eens even bij dat Phasemation element zoeken want dat is wel een juweeltje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 september 2020 Report Share Posted 24 september 2020 Vandaag mijn oude buizen set neergezet. Wel zo praktisch Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 september 2020 Report Share Posted 24 september 2020 22 hours ago, Duck-Twacy said: okay, volgens mij loop ik hier tegen een bug aan Toch niet? Zie dit berichie maar één keer. Toch niet? Zie dit berichie maar één keer. Toch niet? Zie dit berichie maar één keer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admin Beheer Posted 25 september 2020 Admin Report Share Posted 25 september 2020 9 hours ago, mumsoft said: Toch niet? Zie dit berichie maar één keer. Toch niet? Zie dit berichie maar één keer. Toch niet? Zie dit berichie maar één keer. Ik zie, ik zie, wat jij niet (meer) ziet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 september 2020 Report Share Posted 25 september 2020 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 september 2020 Report Share Posted 25 september 2020 Oorzaak was dat ik bij het posten een meldingkreeg dat je niet binnen x seconde kon posten (of iets dergelijk) en in het edit window bleef hangen. Even wachten en opnieuw proberen weer dezelfde melding. Duurde even voordat ik m door had Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 september 2020 Report Share Posted 25 september 2020 Net een Sony CD speler beneden geïnstalleerd. Hoofddoel is mijn kleindochter te vermaken met Hakim, Ja Zuster, Nee Zuster e.d. Ze is nu in een lastige fase gekomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 september 2020 Report Share Posted 25 september 2020 6 hours ago, carl said: Net een Sony CD speler beneden geïnstalleerd. Hoofddoel is mijn kleindochter te vermaken met Hakim, Ja Zuster, Nee Zuster e.d. Ze is nu in een lastige fase gekomen. Tip, als je Netflix heb kijk naar de serie "Rita". Dan blijkt dat vaak de (groot) ouders vaak lastig zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 25 september 2020 Report Share Posted 25 september 2020 Denk je nu echt dat Carl Netflix heeft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 25 september 2020 Author Report Share Posted 25 september 2020 17 minutes ago, Tubejack said: Tip, als je Netflix heb kijk naar de serie "Rita". Dan blijkt dat vaak de (groot) ouders vaak lastig zijn. Leuke serie ja,nog leuker is Bonusfamilie. Samengesteld gezin met verschillende karakters. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 september 2020 Report Share Posted 25 september 2020 Ken beide series (nog) niet, maar in dit genre "Litlle Miss Sunshine" https://www.imdb.com/title/tt0449059/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 september 2020 Report Share Posted 26 september 2020 8 hours ago, Groovy said: Leuke serie ja,nog leuker is Bonusfamilie. Samengesteld gezin met verschillende karakters. Bedankt voor de tip. @roots Waarom niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 26 september 2020 Report Share Posted 26 september 2020 (edited) Woensdagochtend ben ik met Leobus bij Audiofreak wezen luisteren. Als Line Magnetic liefhebber was ik benieuwd hoe zijn pushpull LM-150ia KT150 buizen het zou doen. We hebben alleen LP gedraaid en de Master 3 monitoren gaven een erg mooi life beeld Audiofreak gebruikte de Line Magnetic als eindverster, goede keuze, na hem ook als geïntegreerde te hebben beluisterd zonder de VTL TL2.5 bleek dat het beeld platter werd en het laag minder strak, ook de plaatsing werd minder. De set is life strak en heeft een hele mooie plaatsing in de ruimte. Hoe precies het soms komt bleek ook nadat we de net aangeschafte Grimm interlink vervingen door een dure Kimber. Groot deel van de life ervaring verdween, laag werd rommelig. Nou goed, Audiofreak heeft een mooie uitgewogen set waar met veel aandacht en liefde aan is gewerkt. Nog bedankt voor je verhalen, het testen van verschillende opties, de vlaai en de koffie. Edited 26 september 2020 by Buell Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 september 2020 Report Share Posted 26 september 2020 12 hours ago, Roots said: Denk je nu echt dat Carl Netflix heeft? Kijk daar vergis je je nu weer in Roots. Ik kijk met zoon en dochter mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 september 2020 Report Share Posted 26 september 2020 59 minutes ago, Buell said: Hoe precies het soms komt bleek ook nadat we de net aangeschafte Grimm interlink vervingen door een dure Kimber. Persoonlijk vind ik de Kimber PBJ altijd de beste uit de serie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 26 september 2020 Report Share Posted 26 september 2020 2 hours ago, Buell said: Woensdagochtend ben ik met Leobus bij Audiofreak wezen luisteren. Als Line Magnetic liefhebber was ik benieuwd hoe zijn pushpull LM-150ia KT150 buizen het zou doen. We hebben alleen LP gedraaid en de Master 3 monitoren gaven een erg mooi life beeld Audiofreak gebruikte de Line Magnetic als eindverster, goede keuze, na hem ook als geïntegreerde te hebben beluisterd met de VTL TL2.5 bleek dat het beeld platter werd en het laag minder strak, ook de plaatsing werd minder. De set is life strak en heeft een hele mooie plaatsing in de ruimte. Hoe precies het soms komt bleek ook nadat we de net aangeschafte Grimm interlink vervingen door een dure Kimber. Groet deel van de life ervaring verdween, laag werd rommelig. Nou goed, Audiofreak heeft een mooie uitgewogen set waar met veel aandacht en liefde aan is gewerkt. Nog bedankt voor je verhalen, het testen van verschillende opties, de vlaai en de koffie. Dat was weer een leuke avond. Gelijk bij binnenkomst viel het mij op dat de kamer een prettige warmte uitstraalde. De ruimte was niet heel groot, maar het is er prettig vertoeven. Ook wat betreft de akoestiek zit het wel goed. Misschien wel mede door de verzamelingen CD’s en platen in de kasten aan de wanden. Eerst natuurlijk koffie met een stuk vlaai. Erg lekkere vlaai trouwens. Daarbij de verhalen van Audiofreak die daarna de hele avond gewoon door gingen. Na een poosje toch echt tijd om muziek te gaan luisteren. De eerste indrukken vergelijk je toch altijd met wat je gewend bent met je eigen set in je eigen omgeving. Wonderlijk genoeg kwam ik (telkens weer) tot de conclusie dat de verschillen met mijn eigen set tamelijk klein zijn. Ik denk dat de set van Audiofreak net iets neutraler is met een wat droger en iets detailrijker midden dan bij mij. Ook gaat mijn laag wat dieper, maar bij Audiofreak lijkt het wat strakker. Voor de ruimte bij Audiofreak klinkt het allemaal zeer prettig. Dat laatste mede door het gebruik van de analoge setup. De rust die dat geeft is echt lekker. Het wisselen van diverse componenten is al door Buell beschreven en daar ga ik (en ging Audiofreak, die dat al wist) volledig in mee. Audiofreak, bedankt voor je gastvrijheid en de gezelligheid. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 september 2020 Report Share Posted 26 september 2020 Mooi verslag mannen. Audiofreak gefeliciteerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 26 september 2020 Members Report Share Posted 26 september 2020 4 hours ago, carl said: Kijk daar vergis je je nu weer in Roots. Ik kijk met zoon en dochter mee. Dan heeft 1 van hen dus Netflix en jij toch niet? Dat is iets wat ze bij Netflix blijkbaar willen gaan aanpakken, dat delen van die accounts. Schijnt ook weer een extreem Nederlands iets te zijn als ik het goed heb begrepen. Ik zie idd regelmatig oproepen op Feestboek e.d. voorbij komen: ''Wie wil met mij en nog 2 personen een Netflix account delen?'' En daarna klagen dat er te weinig nieuwe content verschijnt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 26 september 2020 Report Share Posted 26 september 2020 (edited) Het was inderdaad een erg leuke avond met Buell en Leobus. Tja, ik zat op mijn praatstoel en ben ook nooit te beroerd om enkele verhalen te vertellen. Voor mijzelf altijd een indicatie dat het gezelschap prettig is en dat er raakvlakken zijn. Raakvlakken niet alleen in audio, maar in deze met Buell in edelstenen. Mooi cadeautje gekregen van Buell, namelijk een Chileense Lapis Lazuli steen en waar ik dankbaar over ben. Ik vond het leuk om mijn vernieuwde set te laten horen en het was leuk om te horen dat de set een goede indruk had achter gelaten. Voor mezelf was het een bevestiging dat ik weer op een niveau zit, waar ik al jaren geleden had willen zijn. Ook leuk om te lezen dat het live geluid beviel. Inderdaad wist ik al dat de geïntegreerde stand van de Line Magnetic LM-150ia versterker de mindere was ten opzichte van de aparte VTL voorversterker. Het is gewoon verfijnder met de VTL erbij en geeft een grotere soundstage met meer diepte. De bevestiging van beiden heren is best prettig ook, want dan weet je dat er met je eigen oren nog steeds niets mis mee is. Dank Leobus en Buell voor jullie input en gezelschap en het delen van jullie bevinding hier op het forum. Edited 26 september 2020 by audiofreak Braziliaanse veranderd in Chileense Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts