Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... III

Groovy
 Share

Recommended Posts

5 hours ago, Arden said:

Dan heeft 1 van hen dus Netflix en jij toch niet? Dat is iets wat ze bij Netflix blijkbaar willen gaan aanpakken, dat delen van die accounts. Schijnt ook weer een extreem Nederlands iets te zijn als ik het goed heb begrepen. 

Anders had ik zeker geen abonnement gehad Marco - in die zin had Roots wel een punt.

Volkomen uitgeput na twee nachten met mijn kleindochter. De oude CD van Hakim deed het zeer goed bij haar. Dit was de eerste keer dat ze hier alleen was. De volgende keer zal het nog beter gaan.

18 minutes ago, carl said:

Volkomen uitgeput na twee nachten met mijn kleindochter.

Dat kan aan twee dingen liggen.. Of, het kind is super actief, of de conditie van opa is niet meer wat het was.

Wij gaan a.s. donderdag met alle 6 kleinkinderen naar een pannenkoekenrestaurant (2,3,4,5,10 en 11). En dat na een dag oppassen op de kleinsten.

Het zal er wel een beetje tussenin zitten Hans. Het s’nachts wakker worden waren we niet meer gewend. Ze is een Rotterdamse en we hadden haar de laatste tijd ook niet vaak gezien dus het was wennen. De tuin vindt ze hier trouwens geweldig net als het bos waar we vanmiddag gewandeld hebben. En zo ver als jij en Jack zijn we nog niet.

Edited by carl

Win haast nooit wat, zéker geen hoofdprijs in de staatsloterij. Mijn vader won daarin eens fl 75,- en toen zijn we met zijn allen lekker gaan eten in een goed restaurant bij Rijswijk. Let wel, we aten zowat nooit buiten de deur, met uitzondering van de vakanties, dan moest het wel. Lekkere Wiener of Zigeuner Schnitzels, met patat.

Maar soms doe ik mee aan een prijsvraagje, en warempel, ik sleepte zowaar een prijs in de wacht. 3 CD's van het Huelgas-ensemble olv Paul van Nevel.

https://www.prestomusic.com/classical/products/8813848--the-magic-of-polyphony

Kan natuurlijk dat AVRO-Tros elke inzender ermee blij maakt, maar ik denk zo niet.

Met het saaie weer buiten heerlijk een een CD's gedraaid o.a. van de Dire Straits.  Wat klinken die originele CD's goed zeg. Je krijgt er een stralend humeur van.🥰

Daarna kwam de gedachte : "waarom zou je genoegen nemen met imperfectie?".  

• De versterker waar ik nu mee speel, is gemaakt met streven naar perfectie.
  • Luidsprekers met de naam: "Perfect Performer"
  • Het Cambrige CXC loopwerk, hoort bij meest nauwkeurige loopwerken. 
  • De Black Lion dac wordt gebruik om masters te beoordelen.  

Wat ze alle vier gemeen hebben, zijn zaken als: " passie voor muziek", en " heel betaalbaar".  

Ok niets is perfect (of bijna niets.)  Maar waarom zou je genoegen nemen met imperfectie?  Dus doe je best! 😉

Edited by Tubejack

Oeh,draai nu met de zelfbouw dt met een interlink van 6 meter lang. Imperfectie wellicht maar het klinkt goed in mijn oren.

Goed bezig Jack, met streven naar perfectie kom je verder daarbij helpt het dat je technisch bent en goed kunt beoordelen of iets wat al goed is nog beter kan.
Ik ben wel tevreden met mijn set zoals die nu is.

4 hours ago, Groovy said:

Oeh,draai nu met de zelfbouw dt met een interlink van 6 meter lang. Imperfectie wellicht maar het klinkt goed in mijn oren.

Goed bezig Jack, met streven naar perfectie kom je verder daarbij helpt het dat je technisch bent en goed kunt beoordelen of iets wat al goed is nog beter kan.

:huh:

4 hours ago, Groovy said:

6 meter kan prima gaan. Ik ben tevreden over het uiteindelijke resultaat. Meer zit er gewoon niet in. Zo even een plaatje draaien 🙋‍♂️

23 minutes ago, Hans van Liempd said:

De afgelopen weken samen met onze oudste zoon een schuurtje voor hem getimmerd. Zijn insteek was, wanneer het bijna perfect is.. stoppen. De kans dat het mis gaat wanneer je probeert het echt perfect te krijgen is n.l. erg groot. 

Verstandige zoon.  Digitaal klinkt erg goed. Nu vinyl nog. Ik heb al een van mijn buizen pre's  geprobeerd, maar dat is het niet.  Morgen maar weer verder.  

Dat herinner ik me ook wel van thuiswerken vroeger George. Ik zette dan eerst de wasmachine aan en dan had ik de idee dat al iemand werkte 😀

Ik maak altijd een werklijstje aan het eind van de week. Tot mijn grote plezier voorlopig alleen hifi zaken. Ik ga zeker informeren wat de stand van zaken is van mijn Conrad Johnson. Anders breng ik hem naar Marco en ga daar eens lekker kijken. 

Vandaag met Kappa 7 bij Arden in de Hoek geweest. Erg leuke dag gehad en goed om Marco weer eens uitgebreid te spreken. De opgeknapte B&W 801 gehoord op de Krell monoblokken en de Classe voorversterker en MIT bekabeling met als bron de Technics direct drive draaitafel . Pff. wat een  mooi geluid. Ik moest steeds denken aan hoe goed het in die jaren 80 al klonk en hoe tegenwoordig luidsprekers veel te hard en te steriel klinken. Ik zou het zo kopen zo'n vintage set. Ik zou er heel gelukkig van worden. Overigens het is als een snoepwinkel dat vintage museum. Mooie vintage waar ik blij van wordt zoals Mark Levinson, Treshold, Classe, Philips ( ja heren Philips), Sansui, Teac en zelfs Akai.  Ik werd weer zo mijn  eigen jeugd ingezogen en waar ik toen al van kwijlde, kwijlde ik nu ook weer, maar dan als oude man, dus geen natte kwijl uit de mond😂. In mijn gedachten en geestesoog kwamen weer de beelden voorbij van de vele middagen bij het oude RAF in Hilversum, war ik menig uurtje gespendeerd heb naar het luisteren van zulke apparatuur. Of de destijds beroemde Rhapsody shows eind jaren 80, begin jaren 90.
En dan op de beneden verdieping de prachtige BHC luidsprekers met de Trafomatic Glenn eindversterkers en een vintage Treshold voorversterker met een Feickert draaitafel en op MIT bekabeling. Oei, dat was heel bijzonder en ontlokte mij de volgende uitspraak; "ohhh, dat wordt straks weer afkicken thuis". Een totaal andere dimensie kwa geluidsweergave en o zo mooi!!
Natuurlijk is er weer veel gepraat over van alles en dat is ook weer leuk. De tijd vloog ook dan weer snel om en de koffie was erg lekker.
Dank Marco, voor de leuke middag en blij als een kind met ...je weet wel. Zo dankbaar ben ik !!
Dank George, dat ik met je mee mocht en het was een leuke heen en terug rit. Leuk ook dat je hier thuis nog even hebt geluisterd naar mijn vernieuwde set.
Al met al voor mij weer eens een leuke ontspannen audiofiele dag sinds jaren, na de laatste jaren van ellende. 

Edited by audiofreak

Hee Onno, we zijn geen 20 meer, maar zó oud? Dat we nú alleen maar aan het terugkijken naar vroeger zijn? :D :biggrin: :biggrin:. Maar goed, wel mooi dat je nu weer vooruit kunt kijken :rolleyes:.

Helaas zitten we in een lastige periode nu, want volgens mij liet Marco eerder al wat vallen over een meeting in HvH. Zou wel weer erg leuk zijn en zo te horen óók nog eens met mooie spullen en dito geluid. Goed, dat houden we dan nog wel een keertje tegoed, hopelijk duurt het niet té lang meer.....

Maarreehh, jij moet toch ook wel een eind komen met de spullen die je nu thuis hebt staan? Ik vond het heerlijk dynamisch en met wat fijnslijperij zou het nóg beter moeten worden volgens jou.....

1 hour ago, audiofreak said:

Vandaag met Kappa 7 bij Arden in de Hoek geweest. Erg leuke dag gehad en goed om Marco weer eens uitgebreid te spreken. De opgeknapte B&W 801 gehoord op de Krell monoblokken en de Classe voorversterker en MIT bekabeling met als bron de Technics direct drive draaitafel . Pff. wat een  mooi geluid. Ik moest steeds denken aan hoe goed het in die jaren 80 al klonk en hoe tegenwoordig luidsprekers veel te hard en te steriel klinken. Ik zou het zo kopen zo'n vintage set. Ik zou er heel gelukkig van worden. Overigens het is als een snoepwinkel dat vintage museum. Mooie vintage waar ik blij van wordt zoals Mark Levinson, Treshold, Classe, Philips ( ja heren Philips), Sansui, Teac en zelfs Akai.  Ik werd weer zo mijn  eigen jeugd ingezogen en waar ik toen al van kwijlde, kwijlde ik nu ook weer, maar dan als oude man, dus geen natte kwijl uit de mond😂. In mijn gedachten en geestesoog kwamen weer de beelden voorbij van de vele middagen bij het oude RAF in Hilversum, war ik menig uurtje gespendeerd heb naar het luisteren van zulke apparatuur. Of de destijds beroemde Rhapsody shows eind jaren 80, begin jaren 90.
En dan op de beneden verdieping de prachtige BHC luidsprekers met de Trafomatic Glenn eindversterkers en een vintage Treshold voorversterker met een Feickert draaitafel en op MIT bekabeling. Oei, dat was heel bijzonder en ontlokte mij de volgende uitspraak; "ohhh, dat wordt straks weer afkicken thuis". Een totaal andere dimensie kwa geluidsweergave en o zo mooi!!
Natuurlijk is er weer veel gepraat over van alles en dat is ook weer leuk. De tijd vloog ook dan weer snel om en de koffie was erg lekker.
Dank Marco, voor de leuke middag en blij als een kind met ...je weet wel. Zo dankbaar ben ik !!
Dank George, dat ik met je mee mocht en het was een leuke heen en terug rit. Leuk ook dat je hier thuis nog even hebt geluisterd naar mijn vernieuwde set.
Al met al voor mij weer eens een leuke ontspannen audiofiele dag sinds jaren, na de laatste jaren van ellende. 

Sluit ik me helemaal bij aan.

Erg mooi om al de monster eind trappen te zien en de Krel monos 🤤

Als je dan hoort wat zo een set neer zet dan is dat echt genieten.

Maar een set met de BHC speakers is gewoon echt weer een totaal andere filosofie maar ook weer een super geluid.

De na zit bij Onno was erg prettig en leuk om te horen hoe je set is gegroeid de afgelopen tijd.

En ik ga zeker wat Grim kabels bestellen.

Ik ben normaal niet zo van de kabels maar deze vond ik erg duidelijk.

Leuk dat je mee wilde rijden en gezellig was het zeker en ik heb lekker bij je gegeten. Bedankt.

25 minutes ago, René N. said:

Hee Onno, we zijn geen 20 meer, maar zó oud? Dat we nú alleen maar aan het terugkijken naar vroeger zijn? :D :biggrin: :biggrin:. Maar goed, wel mooi dat je nu weer vooruit kunt kijken :rolleyes:.

Helaas zitten we in een lastige periode nu, want volgens mij liet Marco eerder al wat vallen over een meeting in HvH. Zou wel weer erg leuk zijn en zo te horen óók nog eens met mooie spullen en dito geluid. Goed, dat houden we dan nog wel een keertje tegoed, hopelijk duurt het niet té lang meer.....

Maarreehh, jij moet toch ook wel een eind komen met de spullen die je nu thuis hebt staan? Ik vond het heerlijk dynamisch en met wat fijnslijperij zou het nóg beter moeten worden volgens jou.....

Haha, nee klopt geen 20 meer, maar pas 62 en nog steeds jong. Haha.

Ik wilde even het verschil duidelijk maken. Zeker niet terugkijkend.  Het riep gewoon sweet memories bij mij op. Heb ik ook als ik een Leopard tank zie en dat snap je vast beter.Haha. 

Klopt. Marco had het er ook nog over. Hij noemde december, als het dan allemaal gaat en mag.

Jazeker kom ik nu een eind. Maar lang niet zoals het bij Marco beneden klonk met de BHC speakers in combi met de Trafomatic Glenn eindversterkers.

Kan ook niet, want die set kost zoveel meer dan mijn set.

Erg? Welnee joh 

Leuk? Jazeker!! 

Genoten? Jaaaaaaa!!!!!

Edited by audiofreak

Ja George. Ik vond het grappig dat je het verschil binnen een halve minuut hoorde tussen de Grimm en de Kimber Select kabel. In het voordeel voor de Grimm kabel. Iedereen die ik het laat horen hoort het ook gelijk. Dat zegt toch wel iets, lijkt mij.

Ik zal het doorgeven aan de frituurboer. Haha.

Edited by audiofreak

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...