Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... III

Groovy
 Share

Recommended Posts

2 hours ago, Tubejack said:

5watt is al niet veel, behalve als dat vermogen uit batterijen moet komen. 

Klopt wel, maar als er verder niks uitkomt, is het me teveel. Daarom had ik die al met een nette échte schakelaar uitgebreid destijds, waarbij je je natuurlijk kunt afvragen of de energie die het kost om die extra schakelaar te maken, wel opweegt tegen de energie die je ermee bespaart. Het bespaarde hoe dan ook op verbruikskosten.

1 hour ago, carl said:

Je hebt beneden in ieder geval mooie Luidsprekers Marc. 

Dank Carl, het zijn daar allemaal Celestions, en allemaal met herinneringen.

53 minutes ago, mumsoft said:

Dank Carl, het zijn daar allemaal Celestions, en allemaal met herinneringen.

En daar klinken ze weer beter van Marc.

Die Technics versterkerbak die ik leuk dacht te kunnen inzetten, heeft toch wat weinig aansluitingen (en ja, een boel knoppen aan de voorkant). Maar ethernet, sp/dif, Toslink en/of HDMI: dat moet je er allemaal bij verzinnen.

Nog wat rondgezocht in huis (overal ligt wat, en ik kom de gekste dingen tegen (waar nodig aandacht aan moet worden besteed, die Corona kan me niet lang genoeg duren 🤨)), en een Humax gevonden die beter aan het signalement voldoet. Ook haast geen knoppen aan de voorkant, dat scheelt. Dat ziet er een stuk strakker uit alvast.

1249026710.jpeg&f=1&nofb=1

2 hours ago, mumsoft said:

Die Technics versterkerbak die ik leuk dacht te kunnen inzetten, heeft toch wat weinig aansluitingen (en ja, een boel knoppen aan de voorkant). Maar ethernet, sp/dif, Toslink en/of HDMI: dat moet je er allemaal bij verzinnen.

Nog wat rondgezocht in huis (overal ligt wat, en ik kom de gekste dingen tegen (waar nodig aandacht aan moet worden besteed, die Corona kan me niet lang genoeg duren 🤨)), en een Humax gevonden die beter aan het signalement voldoet. Ook haast geen knoppen aan de voorkant, dat scheelt. Dat ziet er een stuk strakker uit alvast.

1249026710.jpeg&f=1&nofb=1

Kijk... dat bedoel ik.

Weer even klaar met toonarmen verwisselen, nu een 10 inch zelfbouw op de l75 gezet.

Staat en klinkt goed met het AT12s element.

On 5/11/2020 at 7:06 PM, Hans van Liempd said:

Kijk... dat bedoel ik.

Dat ding heb nu helemaal gestript, maar nu is het wachten op de nieuwe vulling. En verdorie, die komt alweer twee weken later.

“ De echte interessante platen deel ik uit aan liefhebbers: denk aan de  Zangeres Zonder Naam en de vader Abraham (met Smurfen).”

Ik had een stormloop verwacht.

Edited by carl

De dt en 12 inch arm zijn zelfbouw, de 9 arm is een rmg Ortofon met Decca lift  en een Durop phonotrapje.
Dus van alles wat.

Dank je, niet  echt High-End maar ik heb er plezier aan.

Ik heb de dt en 12 inch niet zelf gebouwd.
Mijn vriend Douglas heeft de dt en 12 inch arm gebouwd met hoofdzakelijk Thorens onderdelen.
Het loopwerk komt van een dt 160 de motor is van Maxon.

Het loopt en klinkt goed, in mijn oren dan.

• Members

Daar concertbezoekjes er voorlopig nog even niet in zitten, en ticket service zich in alle hoeken en gaten wringt om mijn 6 feuerzone-kaarten voor Rammstein niet terug te betalen (!) maar even een Wall of Sound opgebouwd en, heel audiofiel verantwoord, zelf maar een Rammstein concert in het leven geroepen...

Wall-of-Sound.png

... dat die 300B mono's dat trekken had ik echt niet verwacht! Die 801 in het midden doet niet mee trouwens, maar ik vond het wel grappig staan...

Mijn audiofiele dag vandaag bestond uit het opruimen van alle PC zooi die ik nodig had voor het vergelijk van de i2s en SPdif PC. Weer rust in de tent en muziek luisteren. Nu Malia met The Garden Of Eve.

10 hours ago, Arden said:

Mijn Trafomatic Glennetjes, wat dacht je anders?

Deze dus...

IMG_1229.jpg

10 hours ago, Arden said:

Mijn Trafomatic Glennetjes, wat dacht je anders?

Deze dus...

IMG_1229.jpg

8 minutes ago, carl said:

En hoeveel kost dit moois - straks even bij Marco op de site kijken 😀

http://www.music2.nl/trafomatic-pricelist/

€21.999 voor een set van 2 monoblokken. Maar waarom wil je dat weten Carl? 

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...