Seed7 Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 5 hours ago, Arden said: Ach, wat is wijsheid... Je had het over je koptelefoonversterker, die zo goed als vv is. Probeer voor de grap eens of kabelinvloeden minder worden vergeleken met een 'normale' vv. In de pro audio worden bij lange kabels 'line drivers' gebruikt, hup weg kabelverschillen. De NOS had analoge 'delay' lijnen liggen, kilometers lang, maar geen invloed op de geluidskwaliteit. Radio. Ja. Door al die streaming mis je iets belangrijks, toeval, seredipiditeit etc. Het wordt steeds meer "monocultuur" in het muziekmapje. Niet alleen omdat het toeval niet meer bestaat, vooral omdat je na 3 seconden weg zapt. Vroeger, in de tijd van de verzuiling had tenminste nog de eo en vpro op hilversum3, gewoon overdag. Nu is alles wat geen luisterkanon is weg geschoven naar na middernacht. Misschien moet ik eens een internetradio tuner schrijven waar je naar een station toe draait, niet wetende wat en als je "optimale ontvangst" hebt ben je gedwongen 5 minuten te luisteren, of helemaal uit zetten. Geheel tegen mijn principes, die ik niet heb, luiter ik nu via de PC, de Behringe UMC404HD en de Sennheiser HD25 naar Radio Paradisgasy uit Madagaskar. http://91.121.59.45:10018/live Helaas geeft mijn player niet aan wat er speelt, of zij zenden die info niet mee. Wel leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 6 minutes ago, Seed7 said: Geheel tegen mijn principes, die ik niet heb, luiter ik nu via de PC, de Behringe UMC404HD en de Sennheiser HD25 naar Radio Paradisgasy uit Madagaskar. http://91.121.59.45:10018/live Helaas geeft mijn player niet aan wat er speelt, of zij zenden die info niet mee. Wel leuk. Met VLC kun je dat wel zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 10 minutes ago, Tubejack said: Met VLC kun je dat wel zien. Inmiddels gezien dat het wel werkt maar niet meer op de oude plek. VLC, mmm, neen. Heeft z'n doel en plaats maar niet als een simpel radiootje. Ik gebruik al jaren XMPlay, heeft maar 30% van de recources nodig tov VLC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 10 juni 2020 Members Report Share Posted 10 juni 2020 43 minutes ago, Seed7 said: Je had het over je koptelefoonversterker, die zo goed als vv is. Probeer voor de grap eens of kabelinvloeden minder worden vergeleken met een 'normale' vv. In de pro audio worden bij lange kabels 'line drivers' gebruikt, hup weg kabelverschillen. De NOS had analoge 'delay' lijnen liggen, kilometers lang, maar geen invloed op de geluidskwaliteit. Dat klopt, maakt bijna geen r#k uit. Die dingen hebben een extreem lage uitgangsimpedantie van 6 Ohm, ik denk dat dat een onderdeel van de truuk is. Die oude Classe Audio 30 waar ik nu weer ff mee aan het prutsen ben is zo'n zelfde mooi voorbeeld, al hangt er tig meter interlink aan, het maakt geen flaus aus. Uitgangsimpedantie: < 1 Ohm... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 16 hours ago, Roots said: Zeker..Ik zie er nu al naar uit om het over inductie, capaciteit, kabels, Elementen en pickuparmen te hebben...Heerlijk Hee rastaman, begin zelf een topic met een levendig onderwerp. Keus genoeg als ik je quote lees Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 7 hours ago, Kraus vonBentinck said: Iemand met 100 goed verzamelde LP's is beter af dan iemand met een harde schijf met 30.000 mp3'tjes of hi-res files Geweldige opmerking !! Kan zo op een tegeltje wat mij betreft. 7 hours ago, Tubejack said: En als je een bijzonder goed klinkende dac wil kijk eens bij Schiit. Pas op Jack, anders wordt je weer beticht van dat je reclame maakt Enne, het zijn inderdaad goede dac's van Shiit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 (edited) 19 minutes ago, audiofreak said: Pas op Jack, anders wordt je weer beticht van dat je reclame maakt Enne, het zijn inderdaad goede dac's van Shiit. Weet je, ik heb geen enkel belang bij welk bedrijf dan ook. De spullen waar ik iets over schrijf heb ik zelf gekocht en zijn mijn eigendom. Daardoor kan ik kritisch blijven. Ook naar mensen als Menno van der Veen. Dat wil ik wel zo houden, daar worden producten alleen maar beter van. P.s. met Schiit gaat het blijkbaar goed, hun producten zijn in Nederland nauwelijks te krijgen. Dat zegt iets over kwaliteit. Kan natuurlijk ook door het Coronavirus komen, import gedoe etc ... Edited 10 juni 2020 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 (edited) Net terug van Armand van Ommeren om de Quad 34/306 op te halen. Leuke knaap die Armand. Hij draaide nog steeds platen, maar was verder een CD adept. Het ging hem dan met name om uitvoeringen van bepaalde composities. Verder wel een Quad adept met dien verstande dat hij het goede ontwerpen vond, maar met een matige kwaliteit (Hij had niet zo’n vertrouwen in de Engelse industrie). Hij was helemaal kapot van de ESL 63 van Quad Wiedergabe en de 303 eindversterker. Persoonlijk zou ik eerder voor de buizen eindversterker vallen. Wel jammer dat je een ESL 63 nergens een weekje kan lenen. Staat op mijn shortlist samen met Joseph Pulsars. Moet wel beter klinken dan wat ik nu heb. Edited 10 juni 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 44 minutes ago, audiofreak said: Hee rastaman, begin zelf een topic met een levendig onderwerp. Keus genoeg als ik je quote lees Het is zo jammer héh...Er is zoveel energie gestoken om dit Forum op te knappen, hulde voor de degene die er zo hard aan gewerkt hebben. Dan komt er even een opleving van een week en dan stort het weer in elkaar, en tuttert het weer door zoals van ouds. Laatst ook, 4 postings op een dag, waarvan 1 met een opmerking over een spelfout. Misschien moet dat juist niet meer gebeuren zodat de drempel voor nieuwkomers een stuk lager ligt. Want oh wee als men een spelfout dan wordt je meteen als een kleine jongen op de vingers getikt. Ik heb ooit eens 1 topic ergens aangemaakt en daar wil ik het voorlopig bij laten. Misschien hypocriet van mij ik weet het. Als ik ooit specifiek een vraag heb zal ik zeker een topic beginnen. Bezoekers aantal schiet op het moment iig omhoog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 9 hours ago, HansP said: Hier een serie nieuwe ontwikkelingen, die ik allemaal wel eens door mijn handen zou willen laten gaan. https://www.audiophonics.fr/en/diy-interfaces-c-6273.html Zonder nu direct de hele waslijst door te lopen, ik zoek een DAC voor een RPi die ook een aparte (optische) digitale ingang (of twee) heeft. Idealiter een die je aan de onderkant van RPi kunt monteren ipv boven op de processor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 1 hour ago, Roots said: Het is zo jammer héh...Er is zoveel energie gestoken om dit Forum op te knappen, hulde voor de degene die er zo hard aan gewerkt hebben. Dan komt er even een opleving van een week en dan stort het weer in elkaar, en tuttert het weer door zoals van ouds. Laatst ook, 4 postings op een dag, waarvan 1 met een opmerking over een spelfout. Misschien moet dat juist niet meer gebeuren zodat de drempel voor nieuwkomers een stuk lager ligt. Want oh wee als men een spelfout dan wordt je meteen als een kleine jongen op de vingers getikt. Ik heb ooit eens 1 topic ergens aangemaakt en daar wil ik het voorlopig bij laten. Misschien hypocriet van mij ik weet het. Als ik ooit specifiek een vraag heb zal ik zeker een topic beginnen. Bezoekers aantal schiet op het moment iig omhoog Wat kun jij zeuren. Al een uur lang heeft er niemand iets gezegd van je taalfouten, Niet zo klagen dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 21 hours ago, Roots said: Jongens, eigenlijk vind ik dit een heel suf forum. Arden zwaait de scepter nog steeds..Doet zijn reclame dingetjes, En Tubejack ook...Met alle respect hoor..En dan komen er wat ooohs en aaahs..En dat is het! Dan wordt het tijd dat je er wat aan gaat doen. Kom maar op. Fris bloed er in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 1 hour ago, Roots said: Het is zo jammer héh...Er is zoveel energie gestoken om dit Forum op te knappen, hulde voor de degene die er zo hard aan gewerkt hebben. Dan komt er even een opleving van een week en dan stort het weer in elkaar, en tuttert het weer door zoals van ouds. Laatst ook, 4 postings op een dag, waarvan 1 met een opmerking over een spelfout. Misschien moet dat juist niet meer gebeuren zodat de drempel voor nieuwkomers een stuk lager ligt. Want oh wee als men een spelfout dan wordt je meteen als een kleine jongen op de vingers getikt. Ik heb ooit eens 1 topic ergens aangemaakt en daar wil ik het voorlopig bij laten. Misschien hypocriet van mij ik weet het. Als ik ooit specifiek een vraag heb zal ik zeker een topic beginnen. Bezoekers aantal schiet op het moment iig omhoog Inderdaad zo jammer....héh...lekker zeiken en klagen over een spelfout. Kritiek leveren langs de zijlijn is zoo gemakkelijk. Bijzonder hypocriet inderdaad om 1 topic aan te maken en het verder voor gezien te houden. Je had je ook netjes kunnen voorstellen en iets over je eigen set te vertellen in een eigen topic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 Wanneer digitaal perfect gaat klinken (wat het met goede opnamen mi doet) klagen de platenfreaks weer dat de "ziel" er uit is. Het is net als met liefhebbers van oude auto's, een nieuwe kan nog zo goed rijden, maar die oude gebakjes brengen alleen dát wat ze willen. Andersom zijn de digitaalliefhebbers blij dat ze van het "gedoe" van platen spelen af zijn. Ik tenminste wél. Alleen concentreren op muziek die dan ook in enorme hoeveelheden beschikbaar is. Vaak dramatisch slecht, maar soms ook juweeltjes. Ik speel nu wat van Silje Nergaard in 96/24. Klinkt behoorlijk goed en ik vind het ook mooie muziek. Maar dat laatste is smaak. Geen onverklaarbare krassen meer op je nieuwe plaat, geen plaatslijtage, geen kasten vol spul wat je toch nooit draait, geen schoonmaaktoestanden, geen stof aan de naald, niet elke 20 opstaan om de plaat te wisselen, enz. Maar die "ziel" hé. Nee, ik mis die helemaal niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 10 minutes ago, audiofreak said: Inderdaad zo jammer....héh...lekker zeiken en klagen over een spelfout. Kritiek leveren langs de zijlijn is zoo gemakkelijk. Bijzonder hypocriet inderdaad om 1 topic aan te maken en het verder voor gezien te houden. Je had je ook netjes kunnen voorstellen en iets over je eigen set te vertellen in een eigen topic. We hadden hier eerder ook een Rastaman. Uit Antwerpen weet je nog. Die bouwde een high end set met spullen die hij aan de straat vond. Prachtig.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 Was een leuke gozer, inderdaad Hans. Ik heb verder nog heel wat plezier met mijn platendraaiers. Maar ja als ik een Auralic mini op marktplaats vind dan wordt ook de zolder weer deels digitaal. En als ik hem niet vind is het ook prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 11 minutes ago, Hans van Liempd said: We hadden hier eerder ook een Rastaman. Uit Antwerpen weet je nog. Die bouwde een high end set met spullen die hij aan de straat vond. Prachtig.. Echt waar ? Dat heb ik nooit gelezen hier, leuk! Ik lees toch ook al een jaartje of 18 mee hier. Voor de rest jongens...Iedereen heeft zijn zegje nu wel gedaan...No hard feelings wat mij betreft. En gewoon vrolijk verder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 8 minutes ago, Roots said: Echt waar ? Dat heb ik nooit gelezen hier, leuk! Ik lees toch ook al een jaartje of 18 mee hier. Voor de rest jongens...Iedereen heeft zijn zegje nu wel gedaan...No hard feelings wat mij betreft. En gewoon vrolijk verder https://www.high-endforum.nl/profile/12802-rastaphil/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 Inderdaad ja, nu ik zijn profiel zie..Misschien wil hij nog eens reageren hier. Het is maar een half uur van mij vandaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 Zou hij die Sumo nog hebben.... (ik was dat merk bijna vergeten) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 2 hours ago, Seed7 said: Zonder nu direct de hele waslijst door te lopen, ik zoek een DAC voor een RPi die ook een aparte (optische) digitale ingang (of twee) heeft. Idealiter een die je aan de onderkant van RPi kunt monteren ipv boven op de processor. Een DAC voor een RPi? Bedoel je een Raspberry Pi? Ik noem die wel eens een rasp, dat lijkt me duidelijk genoeg. Ik heb een Hifiberry DAC+ over, die op een rasp gezet moet worden. Maar ja, eerst maar een weten wat je zoekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 (edited) 1 hour ago, mumsoft said: Een DAC voor een RPi? Bedoel je een Raspberry Pi? Ik noem die wel eens een rasp, dat lijkt me duidelijk genoeg. Ik heb een Hifiberry DAC+ over, die op een rasp gezet moet worden. Maar ja, eerst maar een weten wat je zoekt. Die bestaat ook niet, maar wat hij wel kan doen is het zelf bouwen m.b.v. een I²S van de RPI naar de DAC, en dan kan het zijn dat er nog wel een Optische ingang opzit. Maar het is vragen naar een auto, wel lekker rijd op zijn dakrails, en goed in de bocht ligt. De argumenten om te zoeken naar een dusdanige oplossing is ook meer het creëren van problemen i.p.v. omschrijven waarom dat nu zo nodig is. Van mij mag hij het proberen op te sommen, echte reële argumenten voor een dusdanige oplossing. Edited 10 juni 2020 by HansP Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 juni 2020 Report Share Posted 10 juni 2020 Het is duidelijk dat er af en toe wat meer leven in de brouwerij kan komen. Aan de andere kant met plezier de avonturen van Marco en Jack gelezen. En aanwas heeft ook weer iets met toeval te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 11 juni 2020 Report Share Posted 11 juni 2020 On 6/8/2020 at 8:24 PM, pjotr27 said: ik vraag even via een Nederlandse vriend die in China woont of hij een linkje weet... Super grappig, mijn Nederlandse vriend in China speelt ook met een Line Magnetic 219A versterker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 11 juni 2020 Report Share Posted 11 juni 2020 (edited) 8 hours ago, HansP said: Die bestaat ook niet, maar wat hij wel kan doen is het zelf bouwen m.b.v. een I²S van de RPI naar de DAC, en dan kan het zijn dat er nog wel een Optische ingang opzit. Maar het is vragen naar een auto, wel lekker rijd op zijn dakrails, en goed in de bocht ligt. De argumenten om te zoeken naar een dusdanige oplossing is ook meer het creëren van problemen i.p.v. omschrijven waarom dat nu zo nodig is. Wat is er zo "moeilijk" aan? Waarom kan ik op een analoge vv een hele trits aan ingangen krijgen en op een dac niet en al helemaal niet als het een dac aan een RPi is? Ik weet dat er digitale uitgang hats bestaan. Ik weet dat er digitale keuze schakelaar boards bestaan en er zijn dacs. Er zijn nog een tiental andere digitale boards met zeer specifieke functies die ik meestal niet begrijp. Waarom al die fragmentatie? EDIT: bedenk me net, is een RPi met dac als USB dac aan de PC te gebruiken? EDIT2: Quote The Mini RASPDAC simplifies your audio setup with an extra S / PDIF input port that can connect an extra digital source (CD player, television, gaming platform ... etc). It can thus be effectively integrated in various cases with sufficient flexibility to make all your digital devices enjoy the RaspDac efficiency. EDIT3: of dit https://www.audiophonics.fr/en/dac-and-interfaces-for-raspberry-pi/audiophonics-evo-sabre-balanced-dac-2x-es9038q2m-usb-rpi-spdif-bt-xlr-rca-p-14562.html Edited 11 juni 2020 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts