Seed7 Posted 5 oktober 2020 Report Share Posted 5 oktober 2020 4 hours ago, Arden said: die Krellen ZO goed Jaren lang "absolute spitzenklasse referenz" geweest, ik dacht de 250 BEUR. Ben eigenlijk wel benieuw wat b.v. een Purifi eigentakt of aan de 801 doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 oktober 2020 Report Share Posted 5 oktober 2020 Doet hij nog wat in audio en kan hij nog wat voor ons betekenen Onno? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 5 oktober 2020 Report Share Posted 5 oktober 2020 2 hours ago, carl said: Doet hij nog wat in audio en kan hij nog wat voor ons betekenen Onno? Wie ? Je bedoelt Sebastiaan vast. Nee, niet dat ik weet wat hij nog kan betekenen. Hij doet dit volgens mij: Head of R&D Premium Audio Business-Line bij Tymphany en Co-Founder & Designer bij Didit High-End. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 oktober 2020 Report Share Posted 5 oktober 2020 (edited) Ik ga het bedrijf wel eens opzoeken. Misschien kunnen we het bezoeken bij de volgende forum dag https://www.tymphany.com ? https://www.didit-highend.com ? Edited 5 oktober 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 5 oktober 2020 Report Share Posted 5 oktober 2020 https://www.didit-highend.com/index.php/team Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 oktober 2020 Report Share Posted 5 oktober 2020 Ik doe aan een neurologisch wetenschappelijk onderzoek mee. Over een periode van 14 jaar heb ik al vier keer een APK gehad. Om door te krijgen of je nog actief in het leven staat werd naast vele vragenlijsten naar mijn hobbies gevraagd. Het begrip audiofiel was de jonge neuroloog echter onbekend. Ik hoop dat ik hem op een idee heb gebracht. Ook nog met een vrouwelijke onderzoeker gesproken. Bij een plaatje van een mondharmonica verwees ik naar een concert van Muddy Waters - nog nooit van gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 oktober 2020 Report Share Posted 6 oktober 2020 (edited) Ik heb net de Conrad Johnson maar opgehaald. Ik heb nu begrepen dat Audio Service altijd de voorrang geeft aan dealers en importeurs. De reparatie had wel 8 weken kunnen duren. En dan maar hopen dat ze dan de juiste onderdelen hebben anders gaat er in wat ze hebben liggen. Dat overkwam een vriend laatst. Ik ga nu morgen (of vrijdag) langs Marco. Ik ga er van uit dat zijn monteur meer vanuit een High End blik naar de versterker kijkt. Kan ik gelijk ook zijn speelgoedwinkel bekijken. Kennelijk loopt de economie slechter maar of het nu Audioservice, mijn aannemer of wat dan ook kijkt - allemaal stik te druk. Edited 6 oktober 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 6 oktober 2020 Author Report Share Posted 6 oktober 2020 Gelukkig maar dat er ook nog bedrijven zijn die het druk hebben,. Marco zal heus wel een technicus hebben die van wanten weet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 oktober 2020 Report Share Posted 6 oktober 2020 (edited) Ik heb hem wel eens gesproken bij een van die shows. Marco is ook wel ambitieus daar komt niet iedereen binnen. Edited 6 oktober 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 6 oktober 2020 Report Share Posted 6 oktober 2020 Onlangs heb ik van het gewaardeerde forumlid Carl een 4 stuks KT120 buizen te leen gekregen om deze eens uit te proberen in de Line Magnetic LM-150 ia versterker. Vandaag was de dag om de KT120 buizen in de Line-Magnetic LM-150ia eindversterker te zetten en te beluisteren. Na ruim 3 uur luisteren was ik er wel uit. De KT120 gaf een teveel laag en een wat metalig hoog weergave. De soundstage was minder diep dan bij de KT150. Ook de dynamiek was ook minder. Ik vond het niet echt een geweldige combi de KT120 buizen in de LM-150ia. Dus na uurtje of 3 luisteren de KT150 buizen er weer ingezet en toen viel het weer op zijn plek (in mijn oren). Mijn conclusie: Doe mij maar de KT150 buizen in de LM150ia versterker. Misschien ook wel logisch, want de LM-150 ia is juist ontworpen voor de KT150 buis. Ondanks dat de fabrikant zegt dat de versterker ook met KT120 buizen kan. P/S: er was één KT120 buis die wel heel erg bijgesteld moest worden met de bias. De overige drie KT120 buizen lagen redelijk dicht bij elkaar wat betreft de bias instelling. Daar was ik door Carl al voor gewaarschuwd. eenmaal de bias ingesteld beleven de 4 buizen prima op de juiste bias instelling staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 oktober 2020 Report Share Posted 7 oktober 2020 (edited) Ik heb KT-120's in 2 versterkers geprobeerd. Bij mij klinken ze wat warm (2e harmonischen) Pas bij voldoende stroom door de buis 100ma of meer kun je de vervorming heel laag krijgen. zie ook Edited 7 oktober 2020 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 7 oktober 2020 Report Share Posted 7 oktober 2020 (edited) Laagweergevers van Zingali en Translator retour gekregen. Allemaal nieuwe rolranden. Ziet er weer mooi uit. Morgen monteren. Een heleboel MDF plankjes ontvangen, dat wordt weer knutselen. Toch maar een kleine HT in de woonkamer. 3x CT-230 , 4x CT-246 (Klang+Ton ontwerpen) en een grote 140l 15" sub met hypex plate amp. Allemaal uit de oude doos onderdelen. Die is dan wel bijna helemaal leeg. Moet nog wel een paar tweeters voor op de achterkant van de L & R speaker te plaatsen, voor een wat luchtiger beeld. Misschien ook wel achter op de center, waarvan ik nog niet zeker ben of ik die zal inzetten. Nu maar hopen dat de oude Onkyo versterker het nog doet. Als het een beetje klinkt bouw ik het misschien wel naar een 11.1 systeem uit. Nog 4 CT-246 er bij dan. Niet echt audiofiel allemaal, wel fun. Edited 7 oktober 2020 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 oktober 2020 Report Share Posted 7 oktober 2020 (edited) 20 hours ago, audiofreak said: Onlangs heb ik van het gewaardeerde forumlid Carl een 4 stuks KT120 buizen te leen P/S: er was één KT120 buis die wel heel erg bijgesteld moest worden met de bias. De overige drie KT120 buizen lagen redelijk dicht bij elkaar wat betreft de bias instelling. Daar was ik door Carl al voor gewaarschuwd. eenmaal de bias ingesteld beleven de 4 buizen prima op de juiste bias instelling staan. Als je er verder niets mee doet Onno wil ik ze wel een keer terug. Overigens bevreemd me het resultaat een beetje. Op mijn CJ deden ze het beter dan 6550. Ook Rob Wilms gebruikte ze in zijn CJ 140. En die verkocht alles door wat hij niet goed vond. En Jack een advies over een alternatief is altijd welkom. Zingali vond ik vroeger ook wel mooi Seed. Maar ja het zijn alleen maar units.Veel plezier ermee. Edited 7 oktober 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 7 oktober 2020 Members Report Share Posted 7 oktober 2020 6 minutes ago, carl said: En die verkocht alles door wat hij niet goed vond. Kan het niet laten... Aan jou ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 7 oktober 2020 Report Share Posted 7 oktober 2020 9 minutes ago, carl said: Zingali vond ik vroeger ook wel mooi Seed. Maar ja het zijn alleen maar units. Nog een keer lezen? "Morgen monteren". Het zijn dus units van volledige luidsprekers. Overture .2S in dit geval. Gebouwd 19-12-1999. Die Zingali sukkels hebben de luidspreker kasten met een rubberachtige coating beschilderd. Mooi zwart. Maar de weekmaker komt er wel uit. Een grote vieze plak bende. Gelukkig weet ik er wel wat op. Isoprop en een zijden doek. Daarna een sealer, een soort bandenzwart, maar dan anders. Zingali gaf geen enkele informatie over de defect drivers, wat voor rolranden etc. Over het rubber dat vergaat, geen respons. Service nul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 oktober 2020 Report Share Posted 7 oktober 2020 14 minutes ago, carl said: Overigens bevreemd me het resultaat een beetje. Nee, volkomen logisch. Buizen maken maar: "een deel" uit van de uiteindelijke klank uit je versterker. Zelfs in twee 100% gelijke versterkers kunnen ze nog anders klinken. Het is maar net, hoe je ze instelt en hoe goed de stuurbuizen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 7 oktober 2020 Report Share Posted 7 oktober 2020 1 hour ago, Seed7 said: Laagweergevers van Zingali en Translator retour gekregen. Allemaal nieuwe rolranden. Ziet er weer mooi uit. Morgen monteren. Een heleboel MDF plankjes ontvangen, dat wordt weer knutselen. Toch maar een kleine HT in de woonkamer. 3x CT-230 , 4x CT-246 (Klang+Ton ontwerpen) en een grote 140l 15" sub met hypex plate amp. Allemaal uit de oude doos onderdelen. Die is dan wel bijna helemaal leeg. Moet nog wel een paar tweeters voor op de achterkant van de L & R speaker te plaatsen, voor een wat luchtiger beeld. Misschien ook wel achter op de center, waarvan ik nog niet zeker ben of ik die zal inzetten. Nu maar hopen dat de oude Onkyo versterker het nog doet. Als het een beetje klinkt bouw ik het misschien wel naar een 11.1 systeem uit. Nog 4 CT-246 er bij dan. Niet echt audiofiel allemaal, wel fun. Lekker bezig eigenlijk wel. Zijn leuke projecten en die Onkio is zo slecht nog niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 7 oktober 2020 Report Share Posted 7 oktober 2020 (edited) 1 hour ago, carl said: Als je er verder niets mee doet Onno wil ik ze wel een keer terug. Overigens bevreemd me het resultaat een beetje. Op mijn CJ deden ze het beter dan 6550. Ook Rob Wilms gebruikte ze in zijn CJ 140. En die verkocht alles door wat hij niet goed vond. En Jack een advies over een alternatief is altijd welkom. Zingali vond ik vroeger ook wel mooi Seed. Maar ja het zijn alleen maar units.Veel plezier ermee. Ja, natuurlijk krijg je ze ook terug, Carl. Ik had ze toch te leen om uit te proberen. Ze zijn al ingepakt en het pakketje staat/stond al verzendklaar. Alleen vandaag geen tijd gehad om het pakketje langs het postnl punt te brengen. Te druk met werk vandaag. Dat doe ik dus morgen als eerste. Ik stuur je dan een email of via een forum pb met de track&trace code toe. Het bevreemde mij ook wel eigenlijk. Want ik heb in het verleden eens een Octave eindversterker te leen gehad met de KT120 buizen en dat klonk echt fantastisch in mijn oude luisterruimte in Almere. Maar hier in deze huidige ruimte vond ik het echt niet goed. Teveel aan laag weergave en een metalig hoog weergave. En wellicht ben ik zo onder de indruk van de KT150 buis, want die is echt bruut in kracht en dynamiek, maar ook een laagweergave wat schoner is en een ronder helder hoog weergave. En dat in mijn oren. Ik geloof dan ook dat mijn versterker ook echt is ontworpen voor de KT150 buis. En wellicht dat 'smaak' ook van invloed is. Jouw Conrad-Johnson is ook een buizen versterker, maar anders opgebouwd, denk ik. Andere componenten zoals bijvoorbeeld condensatoren, denk ik en waardoor je ook een ander klankkarakter krijgt. In ieder geval was het wel leerzaam en heb je mij behoed voor de aanschaf van 4x KT120 buizen. Dus daar dank ik je echt oprecht voor. Net zo dat ik je dankbaar ben dat je mij de kans hebt gegeven om het uit te proberen. Edited 7 oktober 2020 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 7 oktober 2020 Report Share Posted 7 oktober 2020 (edited) 2 hours ago, Tubejack said: Nee, volkomen logisch. Buizen maken maar: "een deel" uit van de uiteindelijke klank uit je versterker. Zelfs in twee 100% gelijke versterkers kunnen ze nog anders klinken. Het is maar net, hoe je ze instelt en hoe goed de stuurbuizen zijn. De bias instelling van de KT120 buizen heb ik zo ingesteld, zoals het in de gebruiksaanwijzing van de Line Magnetic stond aangegeven. En nee, ik heb niet getweakt met andere stuurbuizen. Wellicht als ik dat wel zou hebben gedaan was ik misschien op een andere uitkomst uitgekomen. Dat weet ik dus niet. Wat ik wel weet is dat ik de KT150 buis een hele mooie buis vind. Een aantal jaren terug op een show in Brussel heb ik bij de voormalige importeur Audiac een Audio Research (AR) combi gehoord, waar de AR Reference 75 eindversterker met de KT150 buis gehoord op de grote Wilson luidsprekers. Dat was op het einde van de show en toen ging het even compleet los. Er werd toen stevige rock gedraaid met Led Zeppelin en Pink Floyd en het volume ging steeds verder omhoog. Wat ik toen enorm indrukwekkend vond was de (brute) kracht in het laag en de dynamiek en het heldere hoog zonder scherpte. Hoe harder het ging, er was geen clipping point of anderzijds. Zeer indrukwekkend was dat en ben het nooit meer vergeten. En ik was compleet verkocht aan dat geluid. Voor mij heeft toen lange tijd deze Audio Research REF 75 bovenaan mijn verlanglijst gestaan vanwege die brute kracht en dynamiek en de heldere hoogweergave. Tja, en dan lees je een review waar de Audio Research REF75 wordt vergeleken met de Line Magnetic LM-150ia en beiden uitgerust zijn met de KT-150 buis. Waar de LM-150ia het won van de REF 75. Als dan vervolgens een paar weken later een (2e hands) LM-150ia wordt aangeboden voor een zeer schappelijke prijs was mijn keuze snel gemaakt. En tot op heden nog geen moment spijt gehad van deze aankoop. Sterker nog, ik word met de dag blijer. Edited 7 oktober 2020 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 oktober 2020 Report Share Posted 7 oktober 2020 Ik hou van verfijning en precisie , daar is nog een wereld te winnen. Zonder al te veel kosten. Forumlid Ivan10 kwam langs. Het was een gezellige avond. We hebben uitgebreid geluisterd naar -op de luidsprekers na- onze nieuwe installatie. Hoe dat afliep komt binnenkort in het topic buizenissen. Tipje, we hebben ook Camel gedraaid. Fijn dat je blij met je aankopen. Dat ben ik ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 oktober 2020 Report Share Posted 7 oktober 2020 2 hours ago, Arden said: Kan het niet laten... Aan jou ? Nee hoor Marco mijn spullen zijn allemaal nieuw geweest en grotendeels besteld in de US en Canada. Durob had dat niet op voorraad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 7 oktober 2020 Report Share Posted 7 oktober 2020 15 minutes ago, Tubejack said: Ik hou van verfijning en precisie , daar is nog een wereld te winnen. Zonder al te veel kosten. Forumlid Ivan10 kwam langs. Het was een gezellige avond. We hebben uitgebreid geluisterd naar -op de luidsprekers na- onze nieuwe installatie. Hoe dat afliep komt binnenkort in het topic buizenissen. Tipje, we hebben ook Camel gedraaid. Fijn dat je blij met je aankopen. Dat ben ik ook Ik hou ook van verfijning en precisie en wat de LM-150ia ook heeft. Het is niet alleen brute kracht enz. Ik wil je best uitnodigen om een keer langs te komen en kun je het zelf beluisteren. Met Ivan 10 is het altijd gezellig. Goeie gozer. Tja, Camel is altijd goed om te draaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 oktober 2020 Report Share Posted 7 oktober 2020 Nu ik toch in gesprek ben met Marco. Vandaag ben ik bij hem op bezoek geweest. Ik heb bij hem de CJ afgezet. Ging bijna fout want ik had zijn laatste mailtje niet gelezen waar hij vroeg of ik vrijdag langs kon komen. Hoop nu de CJ binnen spoedig terug te hebben. Mijn audioleven moet zich dan weer verplaatsen naar zolder. Natuurlijk alles uitvoerig bij hem bekeken en ik vind de klassieke audio bij hem geweldig. Even naar Yello geluisterd op de B&W. De volgende keer neem ik een plaat van mezelf mee. Het klinkt zeer zeker goed, maar die Blumenhofers klinken volgens mij toch opener. Maar ja dat zijn toch wel een bijzondere Luidsprekers. De draaitafels bij Marco zijn verder altijd bijzonder en zeker de Technics SP 15. Gelijk opgezocht natuurlijk maar voor die direct drives zijn sommige onderdelen niet meer te verkrijgen. Wat dat betreft hebben Thorensen het eeuwige leven. Hij had ook knotsdikke MITs liggen. Die zou ik wel eens willen horen naast een normale kabel. Als we nog eens langs Marco gaan moeten we het hem vragen. In ieder geval bedankt Marco en mijn voorversterker met liefde behandelen graag Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 oktober 2020 Report Share Posted 7 oktober 2020 3 hours ago, Seed7 said: Zingali gaf geen enkele informatie over de defect drivers, wat voor rolranden etc. Over het rubber dat vergaat, geen respons. Service nul. Ze zullen wel denken koop maar een paar nieuwe Ik dacht trouwens dat je die drivers in een eigen bouw wilde plaatsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 7 oktober 2020 Report Share Posted 7 oktober 2020 5 hours ago, Seed7 said: Nog een keer lezen? "Morgen monteren". Het zijn dus units van volledige luidsprekers. Overture .2S in dit geval. Gebouwd 19-12-1999. Die Zingali sukkels hebben de luidspreker kasten met een rubberachtige coating beschilderd. Mooi zwart. Maar de weekmaker komt er wel uit. Een grote vieze plak bende. Gelukkig weet ik er wel wat op. Isoprop en een zijden doek. Daarna een sealer, een soort bandenzwart, maar dan anders. Zingali gaf geen enkele informatie over de defect drivers, wat voor rolranden etc. Over het rubber dat vergaat, geen respons. Service nul. Ja, die heb ik ook gehad. En ingewisseld voor zelfbouw Open Baffles dus. Ik vond ze zelf ook erg goed klinken, juist ook op de Menno van der Veen UL40 s2P. Maar die plakkerige zooi, dat was wel wat. Iemand kwam voor de Zingali's uit Duitsland, en had gelukkig geen probleem met dat plakkerige. Hij zou ze er toch maar neerzetten en er van afblijven. Maar toch, jouw tips had ik toen wel kunnen gebruiken Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts